-
30 éve Fehérváron
Harminc évvel ezelőtt, 1994-ben érkezett a városba az Emerson globális technológiai és szoftver vállalat azzal a céllal, hogy kibővítse gyártókapacitását a régióban. A kerek évforduló alkalmából az Emerson telephelyén köszöntötték a vállalat dolgozóit, valamint avattak fel a főbejárat előtt egy erre az alkalomra készült alkotást.
2024.05.15. -
Légiipari Napok Börgöndön
Kedden és szerdán a Börgöndi Repülőtéren rendezik meg a Légiipari Szakmai Napokat. Itt a pályaválasztás előtt álló diákok megismerkedhetnek a légiipari köthető hivatásokkal, előadásokat hallgathatnak és akár a szimulátorokat is kipróbálhatják.
2024.05.14. -
VIDEOTON üzleti fórum
Hagyomány, hogy évente üzleti fórumot szervez a VIDEOTON Holding, melyet ezúttal Kihívások és lehetőségek – 5 év múlva a világ…? címmel rendeztek. Fejér vármegye legjelentősebb cégeinek képviselői beszélgettek a globális és az európai gazdaság elmúlt időszakáról, kilátásairól. Szó volt az energiaválságról, az autóipar jövőjéről, a klímaváltozásról, illetve az infláció várható alakulásáról, hatásairól.
2024.05.14. -
Gazdaságtudományi fórum
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdaságtudományi Kar és a székesfehérvári, környékbeli gazdasági szereplők képviselői egy szakmai fórum keretében találkoztak csütörtökön a campuson. A cél az volt, hogy megmutassák azokat a lehetőségeket, amelyeket a felsőoktatási intézmény újabb székesfehérvári kara nyújt a cégek számára.
2024.05.09.
Átadják napokon belül a Székesfehérvár Csór útszakaszt
Lassan a végéhez közelednek a 8-as főút négysávosítási munkálatai, a tervek szerint néhány hét múlva már teljes szélességben birtokba vehetik ezt az autósok. A sávokat elválasztó szalagkorlátot már Csór és Székesfehérvár között is felszerelték, azonban még mindig csak egy-egy sávon lehet közlekedni az útszakaszon. Biztossá vált az is, hogy megépülhet a Csórt elkerülő mintegy 5 kilóméteres szakasz is. Valószínűleg 2005-ben már csak Várpalotán kell majd keresztül menniük az autósoknak, ha a régió második legnagyobb városába Veszprémbe.
Már csak a padkaigazítás, füvesítés és a növények elültetése van hátra és megnyitják teljes szélességében a jellemzői alapján autóútnak is minősíthető útszakaszt. Tavasszal igaz telepítettek növényeket az út szélére, azonban a száraz forró nyár miatt ezek nem maradtak meg az öntözés ellenére sem, így a szárazságot jobban tűrő bokrokat, fákat telepítenek ősszel. A főúton traktorok, biciklisek enm közlekedhetnek, így Iszkaszentgyörgytől Csórig kiegészítő utat is építettek. A beruházás összköltsége közel 3 milliárd forint, ebbe benne foglaltatik a tavaly elkészült Fehérvárról kivezető szakasz is.
A csóri elkerülő út tervei már csak kivitelezőre várnak. A régészeti átvizsgálást és a lőszermentesítést még ebben az esztendőben megkezdik, hogy az 5.9 km-es elkerülőt mielőbb elkezdhessék építeni. Bognár Tibor a Fejér Megyei Közútkezelő Kht. igazgatója elmondta, hogy szeretnék ha 2006-ban már birtokba vehetnék ezt az autósok. Ennek tervezett bekerülési költsége 3 milliárd forint. A kivitelezőt nemzetközi pályázat útján köteles a közútkezelő kiválasztani, ugyanis abból az 50 milliárdos Európa Banki (EBR) hitelből építik az utat amit a kormány fejlesztésekre fordít a tervek szerint.
A FM Közútkezelő Kht. költségvetéséből éppen, hogy útfenntartásra futja, új aszfaltréteget, mindössze Sárbogár és Dunaújváros között építenek a következő évi költségvetés terhére, ez 6 kilométer lesz. A 990 milliós éves költségvetésből még a téli felkészülést is fedezni kell.