-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
A magyar gazdaság zászlóshajója lehet a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely
"Székesfehérvár teljesítményét senkinek sem kell bemutatni, egy bivalyerős város." - mondta az átadáson Orbán Viktor miniszterelnök.
Az átadáson Orbán Viktor miniszterelnök kiemelte, hogy az elkerülő megépítésével a kormány jókora adósságot törleszthetett Várpalota felé. „Régi terve volt a város polgárainak, hogy legyen végre egy elkerülő út. Ez nem csoda, hiszen ki szeretne egy olyan főút mellett élni, amelyen 20 ezer jármű dübörög végig naponta. Hallhattuk, ez nemcsak zajjal jár, nemcsak a levegőt szennyezi, de veszélyes is volt. Ma azért állhatunk itt, mert a várpalotaiak éles szemmel olyan képviselőt küldtek a magyar országgyűlésbe Kontrát Károly úr személyében és olyan városvezetőt választottak mint Campanari-Talabér Márta polgármester, akik addig jártak a kormány nyakára, amíg el nem érték azt, amire Várpalotának és a várpalotaiaknak szüksége van.” - fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök, aki megemlítette a további fejlesztéseket is.
A mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen - jelezte Orbán Viktor.
"Ez pedig akkor fog bekövetkezni, ha a tengely minden tagja külön-külön is elég erős lesz. Székesfehérvár teljesítményét senkinek sem kell bemutatni, egy bivalyerős város. Veszprém is sok izmot szedett magára a Modern Városok Programban, és megkap minden olyan támogatást, ami ahhoz kell, hogy gazdasági központtá nője ki magát. Következő kormányzati ciklusban a mi terveink szerint a középvárosokra és falvakra fogunk majd összpontosítani. A középvárosok fejlesztési programjának olyan városok adják a lényegét, mint Várpalota." - tette hozzá a miniszterelnök, aki arról is szólt , hogy "lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni", az ugyanis rengeteg pénzbe kerül.
Az elkészült beruházás kapcsán Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy ezzel a Székesfehérvár és Veszprém közötti közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, hiszen korszerű, 2×2 sávos úton lehet közlekedni a 8-ason Veszprémig.
„Ha ide vesszük nem csak a mostani, 28 milliárdos, két ütemben megvalósuló fejlesztést hanem a korábban megépült nyugati elkerülőjét Székesfehérvárnak, akkor megállapíthatjuk, hogy Fehérvár és Veszprém között jelentősen lerövidült az utazás ideje és minőségi úton, biztonságosan lehet a két szomszédvárnak egymást meglátogatni. Várpalota is nagyot nyert az elkerülő szakasszal - úgy mint annak idején Fehérvár a nyugati elkerülővel - hiszen naponta átlagban 20 ezer jármű haladt át a városon, ettől mentesülnek most, az elkerülő átadása után.” - emelte ki Székesfehérvár polgármestere.
Cser-Palkovics András arról is szólt, hogy Fehérvárnak sokat jelentene az "Auchan" körforgalom bővítése, amiről előrehaladott tárgyalások vannak és a szakminisztérium is támogatja a fejlesztést.
Ezzel az M7-esről gyorsabban lehetne eljutni a 8-as irányába. Hozzátette, hogy a „nagy álom” pedig az, hogy a negyedik lejáró is megépüljön Budapest felől a Balaton felé vezető oldalon Fehérvár után az M7-esen, hiszen ez tudná teljessé tenni ezt a beruházást.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere köszönetet mondott a kormánynak, hogy megteremtették a beruházás anyagi fedezetét, Kontrát Károly országgyűlési képviselőnek, hogy képviselte a város ügyét, valamint a kivitelezőknek az együttműködést és a munkát. „Az elkerülő út sokat jelent Várpalotának: minőségi változást hoz az életünkbe. Szó szerint fellélegezhetünk, hiszen a v áros mentesül az áthaladó forgalom zajától és bűzétől. Kevesebb lesz a baleset, csökken a veszélyérzetünk, sőt, az elkerülő felgyorsíthatja térségünk gazdasági fejlődését – hiszen ezen a 2X2 sávos szakaszon óránként 110 km/h sebességgel közlekedhetnek az autósok. Ez a beruházás és az országszerte épülő ezer és ezer másik azt bizonyítja: az országnak vidékbarát kormánya van. Odafigyel a települések gondjaira, meghallgatja a kéréseiket, megfontolja javaslataikat.” – fogalmazott a polgármester, és kiemelte az elmúlt évek intézkedései közül az önkormányzati adósságkoszolidáció intézkedését, így váltak a fejlesztések nemcsak lehetősséggé, hanem kötelességgé.