-
Pünkösd a húsvéti időszak betetőzése, megkoronázása
Pünkösd a húsvét utáni hetedik vasárnapon és hétfőn megült ünnep, melyben a Szentlélek eljövetelére, az egyház alapítására és az egész világra kiterjedő missziós munka kezdetére emlékeznek. Ókeresztény szokás szerint pünkösd a húsvéti időszak megkoronázása, amelyet a keleti és a nyugati egyház egyaránt megünnepelt.
2024.05.20. -
Táncszínházi emlékezés a holokausztra
A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének elnökével tárgyalt Székesfehérvár polgármestere vasárnap délután. A városházi egyeztetést követően Prof. dr. Grósz Andor és dr. Cser-Palkovics András közösen helyezték el az emlékezés követit és virágait a Zsinagóga-emlékműnél, majd megnézték a Kövek című balettelőadás premierjét a Vörösmarty Színházban.
2024.05.20. -
Parnasszus kortárs apostolai
Shakespeare kicsit másként. Az Igézőben Takács Tamás vendége volt Fazekas Sándor, aki újra fordította Shakespeare 154 szonettjét.
2024.05.17. -
40 év a népzenében
Ünnepelt a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium. Az iskola egykori és jelenlegi diákjai a Szent István Művelődési Házban köszöntötték az intézmény születésének 40. évfordulóját.
2024.05.17.
Táncfilmmel kezdte az évadot a Barátság Klubmozi
Három hónapon át zajló felújítás után ma este ismét birtokba vehette a fehérvári közönség az újjávarázsolt művészmozit. Felújított vetítőgép, dolby sztereó hang, légkondícionálás, új szőnyeg és új függöny fogadja közönséget az apró fehérvári moziban.
Három hónapon át zajló felújítás után ma este ismét birtokba vehette a fehérvári közönség az újjávarázsolt művészmozit. Felújított vetítőgép, dolby sztereó hang, légkondícionálás, új szőnyeg és új függöny fogadja közönséget az apró fehérvári moziban.
Pálfalvi András, a Megyei Művelődési Központ igazgatója és Gyimesi Edit, a klubmozi vezetője minden ünnepélyes külsőséget mellőzve adta át a közönségnek a felújított mozit |
A filmnek nincs a klasszikus értelemben vett története: Ladányi Andrea, a főszereplő életre hoz, megszül egy nemtelen alakot a komáromi erőd hatalmas falai között, majd csak egyre bolyong a kihalt erődben, ahonnan nem tud kiszabadulni - útja végén visszamászik a „szarkofágba”, amelyből született. Teszi mindezt szöveg nélkül, Kurtág György és Lajkó Félix zenéjére.
A táncos küzdelmes útja során soha nem szenved vereséget: kínlódik, harcol - és mindig talpon marad. Látomásait dokumentumfilm-betétekkel erősíti a rendező - akasztások, kivégzések, katonai menetoszlopok villannak fel néha-néha. A látványt Nádler István vonalrajzai próbálják erősíteni - szerintem kevés sikerrel: Grunwalsky képei enélkül is hús-vér közelségbe hozzák a testet, látjuk Ladányi minden pórusát, a megfeszülő izmokat, a lüktető ereket.
A film után a jelenlévő közönség a rendezővel és néhány munkatársával találkozhatott - volna, de ők sajnálatos módon nem érkeztek meg, így a nézők csak egymással vitathatták meg a filmet.
Kapcsolódó anyagok:
• Díszbemutatóval nyit a felújított klubmozi