-
Új központ a Trimetriknél
A vasúti és a közúti járművekhez készít komplex és korszerű, fröccsöntött műanyag alkatrészeket a Trimetrik Kft., amelynek új, több mint 2 milliárd forintból elkészült központi termelőgyárát pénteken adták át az Alba Ipari Zónában.
2025.03.28. -
Fejér gazdasági helyzete
A kiszámíthatatlan gazdasági környezetről, a jövő kihívásairól és Fejér vármegye országos átlag feletti, igen kedvező mutatóiról is szó esett a VOSZ vármegyei szervezetének csütörtöki vállalkozói fórumán, amely egyúttal az éves beszámoló taggyűlésnek is helyet adott.
2025.03.27. -
Állásbörze az egyetemen
Újabb állásbörzét rendeztek – immár negyedik alkalommal – kedden az Óbudai Egyetem Alba Regia Karon. Kilenc kiállító mutatta be munkaerőpiaci kínálatát, és akár próbanyelvvizsgát is tehettek a hallgatók. Ugyancsak kedden az Egyetem együttműködési megállapodást kötött a Békéscsabai SZC Vásárhelyi Pál Technikummal egy közös képzés elindítása céljából.
2025.03.25. -
Földmérők versenyeztek
Döntőjéhez érkezett a földmérő, földügyi és térinformatikai technikus tanulók országos versenye, melyet a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Jáky József Technikumban rendeznek meg. A 75 éves fennállását ünneplő intézményben 15, az ország különböző pontjairól érkezett diák vesz részt a rangos megmérettetésen. A finálé megnyitóját hétfőn délelőtt tartották, míg az eredményhirdetésére kedden kerül sor a Jákyban.
2025.03.24.
Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

A modern, minden igényt kielégítő honvédségi busz fejlesztési projektje a HM Currus Zrt, az Ikarus Járműtechnika Kft., és a Volvo Bus Corporation közös összefogásával valósult meg. A fejlesztésnél a Magyar Honvédség igényeinek kielégítése volt az elsődleges szempont, ugyanakkor maga a busz a többcélú hasznosítás lehetőségei miatt a világpiacon is keresett lehet.



Az új busz bemutatása alkalmából Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke a lehetőséget hangsúlyozta, amivel most a Videoton Holdinghoz képest lemaradt Ikarus újra fejlődhet: részben saját stratégiáinak, részben az állam hadiipari megrendeléseinek köszönhetően. Elmondta, hogy komoly, 1,5-2 milliárd forint értékű technikai beruházások történtek az üzemben: korábban egy autóbusz előállításához 1,5-2 ember kellett, a jelenlegi technológiákkal átlagosan 0,2 élő munkaerő szükséges egy busz gyártásához. Amennyiben sikerül elérni az évi 3000 busz gyártását, az legalább 600 embernek teremthet munkahelyet.