-
Búcsúünnep a Zsolt utcában
Gyerekeknek szóló kézműves foglalkozással indult az idei Krisztus Király Napok, a Zsolt utcai templomban és annak közösségi házában. A kicsik mézeskalácsot sütöttek, asztali díszeket, adventi koszorúkat készítettek szombat délelőtt. Az Krisztus Király Templomhoz kapcsolódó búcsúünnep eseményei késő délután folytatódnak.
2024.11.23. -
Pro Theatro-díj
Székesfehérvár kulturális, táncművészeti értékeinek gyarapítása érdekében végzett kiemelkedő munkája elismeréseként Pro Theatro-díjat adományozott Székesfehérvár Közgyűlése Cristina Porres Mormeneo-nak. A Székesfehérvári Balett Színház szólistája és vezető balettmestere a Tűzmadár című táncszínházi produkció pénteki premierje előtt vette át az elismerést dr. Cser-Palkovics András polgármestertől.
2024.11.22. -
150 éves a múzeum
Már nagy erőkkel készülnek az év legfontosabb fehérvári kiállítására a Csók István Képtárban. 150 éves fennállását ünnepli idén a Szent István Király Múzeum - ezen apropóból nyílik majd november 30-án nagyszabású tárlat Fehérváron.
2024.11.22. -
Elkezdődött az énekverseny
Elkezdődött az Országos Gregor József Énekverseny a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Idén közel nyolcvan diák jelentkezett a három napos megmérettetésre.
2024.11.22.
Az ember tragédiáját mutatja be a Nemzetiben a Vörösmarty Színház társulata
Az előadás egyik különlegessége, hogy a színház művészeti vezetői a színeket egymás között felosztva a teljes társulat részvételével közösen vitték színre a magyar irodalom dráma műfajának egyik legkiemelkedőbb művét.
Úgy gondoljuk, a magyar színházi életben páratlan esemény a darab bemutatója, különleges kulturális kaland, mely alkalmat ad magunkba nézni, összegezni a múltunkat, újragondolni a jövőnket.” - mondta Szikora János rendező, a teátrum igazgatója.
Az előadás egyik különlegessége, hogy a színház művészeti vezetői, Bagó Bertalan, Hargitai Iván, Horváth Csaba művészeti vezetők és Szikora János igazgató a színeket egymás között felosztva a teljes társulat részvételével közösen vitték színre a magyar irodalom dráma műfajának egyik legkiemelkedőbb művét.
Ádám a teremtés kezdetétől más és más alakban jelenik meg, de alapjában véve ugyanúgy elbukik mindig, gyarló marad minden színben, mint a szintén gyarló Éva. A négy rendezőt az a felvetés is izgatja, vajon Madách Imre milyennek írná meg a többi színt és a többi színben Ádámot, Évát és Lucifert? Milyennek látná az újkori történelmet, hogyan fogalmazná meg, merre vezetné az embert saját tragédiájában?
A történet azonban a bemutatóval nem ért véget, hiszen neves magyar kortárs írók, így többek között Márton László, Tasnádi István és Závada Pál „folytatják” a művet újabb színek megírásával. A magyar irodalom dráma műfajának egyik legkultikusabb műve négy részre bontható, egy spirituális rész mellett az ókor, a középkor és az újkor jelenik meg.