152 új parkolóhely és zöldterület bővítés a Vízivárosban - lakossági fórumot tartottak a tervekről

Lakossági fórumot tartottak csütörtökön este a Vízivárosi Általános Iskolában. A találkozóra a városrész 122 lépcsőházából hívták a lakókat és a napi problémák mellett a fórum fő témája a Vízivárosban tervezett zöldterület bővítés és mintegy 160 új parkolóhely építése, ami a Fűtőerőmű fejlesztés és az iparvágány elbontása révén valósulhat meg jövő tavaszra.
2015.09.03. 19:52 |
Lakossági fórumot tartottak csütörtökön este a Vízivárosi Általános Iskolában. A találkozóra a városrész 122 lépcsőházából hívták a lakókat és a napi problémák mellett a fórum fő témája a Vízivárosban tervezett zöldterület bővítés és mintegy 160 új parkolóhely építése, ami a Fűtőerőmű fejlesztés és az iparvágány elbontása révén valósulhat meg jövő tavaszra.
Hamarosan a Bakony utcában növeli a nemrégiben újra köztulajdonba került Fűtőerőmű teljesítményét a Széphő Zrt., így a Vízivárosban egy kazán leállításával csökken a károsanyag kibocsátás és jelentős terület szabadul fel, ahova összesen 156 parkolóhelyet építenek, fákat ültetnek és új kutyafuttatók is lesznek a Vízivárosban - mondta Horváth Miklósné a Víziváros önkormányzati képviselője. A Gőzmalom utcai, jelenlegi vasúti átjáróból 58 parkolóhelyet lehet majd megközelíteni, 65 parkolóhely épül a Sarló utca 25.-33. között, 11 parkoló a Budai 94-nél, ugyancsak 11 parkoló lesz a Budai 98. mellett és 7 a Budai 100. mellett. Érdekesség, hogy jelenleg 534 parkolóhely van a Vízivárosban és a mostani bővítéssel és zöldterület növeléssel együtt mintegy 30%-os lesz a parkolóhelyek bővítése oly módon, hogy növekedik a zöldterületek nagysága is.
A Városgondnokság végeztette el a terület terveztetését, melyet pályázaton a Fejér Európa Kft. nyerte el. A tervező Grosz Krisztina elmondta, hogy 17 évig a Király sor 49-ben lakott és sokat járták a környék játszótereit a kislányával. A tervezés során arra törekedtek, hogy egységes legyen a terület jöhessen létre. A parkolókat térkövesre, az oda vezető utakat aszfaltosra tervezték, a megközelítéshez pedig olyan sétányokat terveztek, ami mellé fákat cserjéket ültetnek. Vannak viszont olyan helyek a területen, ahol a távhővezeték halad és ide nem tudnak fákat, bokrokat ültetni és nem lehet olyan tárgyakat tervezni, melyeknek bármilyen alapozásra van szüksége.

A városvezetés, a legfontosabb önkormányzati szolgáltatók és a rendőrség is ott volt a fórumon: Cser-Palkovics András polgármester, Kincses Zsolt Dávid a Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodájának vezetője, Kovács Zsolt városi rendőrkapitány, Bozai István városgondnok, Grosz Krisztina a Fejér Európa Kft. ügyvezetője és tervezője, Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője és Seigerwald Tibor a Depónia ügyvezetője válaszolt a lakók kérdéseire.
A Városgondnokságnál rendelkezésre áll jelenleg a területrendezésre fordítható összeg, ami mintegy 30 millió forint – mondta Bozai István városgondnok. Ebből a parkolók murvás felületét és megközelíthetőségét lehet kialakítani, amivel a tervek szerint legkésőbb tavaszra elkészülnek és ugyancsak készen lesznek a növények ültetésével is ekkorra.
 
Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője arról is tájékoztatta a lakókat, hogy nem fejeződött még be a sínek bontása ugyanis a város szerezte be a szükséges bontási engedélyeket, amit átadott a tulajdonos vasúttársaságnak és a bontást a MÁV Zrt végezteti alvállalkozóval.

Több kérdés vetődött fel azzal kapcsolatban, hogy a fiatalok hangoskodnak a Vízivárosi parkokban található padoknál késő este. A rendőrkapitány válaszában elmondta, hogy hangoskodás miatt nem tudnak gyereket előállítani, azonban rendszeresen figyelmeztetik a fiatalokat és rendszeresen haza is küldik őket ha ilyennel találkoznak. A probléma viszont az, hogy néhány perccel azután, hogy elmennek a rendőrök a társaság általában visszamegy az érintett területre.
 
A Budai úti járdán való biciklizéssel kapcsolatban is több kérdés érkezett. Ezeket a szabálysértéseket azonban csak rendőri fellépéssel nem lehet megoldani. A város rendőrkapitánya elmondta, hogy természetesen kijönnek ellenőrizni a rendőrök és ha szükséges büntetést is kiszabnak a szabálytalankodókra, de folyamatosan nem állhat rendőr a járdákon, hogy figyelmeztesse a többeket joggal irritáló gyalogosok között közlekedő kerékpárosokat.