-
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03. -
Szájkosárral és pórázzal Balatonra
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.
2024.06.26.
2018 márciusától használható lesz a 8-as főút várpalotai elkerülője
![2018 márciusától használható lesz a 8-as főút várpalotai elkerülője](/_upload/images/news/46791/vpalota01.jpg)
A beruházás 2014 szeptemberében indult első ütemében 5,9 kilométer kétszer kétsávos főpálya mellett 2,4 kilométer országos közút és 2,35 kilométer szervizút épül egy külön szintű csomóponttal, két körforgalommal, a Székesfehérvár-Boba vasúti vonal felett két új vasúti híddal és összesen 814 méter zajvédő fallal.
Az elkerülő út második ütemén tavaly októbertől folynak a munkák, ennek részeként 3,4 kilométer kétszer kétsávos főpálya, 1,5 kilométer országos közút és 1,9 kilométer szervizút is épül. Pétfürdőnél külön szintű csomópont és két körforgalom, a Cseri parkerdőnél gyalogos és kerékpáros felüljáró készül, és két közúti felüljárót is felújítanak az útszakaszon.
A 8-as főút várpalotai elkerülőjének kivitelezését az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, az első ütem nettó 21,84 milliárd forintból, a második ütem nettó 6,23 milliárd forintból valósul meg európai uniós és belföldi forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.