-
Felépült a kórhát új tömbje
Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.
2024.11.18. -
Megszépül a kis park
A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.
2024.11.15. -
Fákat és több ezer évelőt is ültetnek
A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.
2024.11.13. -
BIM alapú tervezés a Jákyban
Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.
2024.11.11.
A 81-es négysávosítása mellett az M7 új fehérvári csomópontját is tervezik a nyertes cégek
Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es négysávos lesz
Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.
A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. A nyertesek feladata a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávosodnak,
majd ezt a közlekedési sávot hosszabbítja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig a 63-as főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása által.
Mindezek mellett Komárom és Székesfehérvár között ezeket is elvégzik:
- a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
- az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.
A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti szakaszon ez is a nyertesek feladata:
- meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63-as főúti csomópontja közötti bal pálya háromsávosításának lehetőségét;
- meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63-as főút között a 6214-es út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét.