-
Versenyképes járás
Elindult a Versenyképes Járások Program, amely valódi fordulatot jelenthet a hazai fejlesztéspolitikában - számolt be közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András. Többek között a kórház mammográfiai eszközbeszerzésének, a közösségi közlekedés fejlesztésének és az uszoda működtetésének támogatására is igényt nyújtott be Fehérvár Szabadbattyánnal és Táccal együttműködve.
2025.04.14. -
Útfelújítások Öreghegyen
A hétfői munkaterület-átadással megkezdődik a Krasznai és az Udvardi utcák csapadékvíz-elvezetésének, majd az új útpályaszerkezeteknek a kialakítása. A tavalyi ivóvízvezeték cserével együtt a két ütem mintegy 400 millió forintból valósul meg, és a remények szerint a nyáron elkészül – tájékoztatott Róth Péter, a városrész önkormányzati képviselője. Az utca teljes áramhálózatát is felújították.
2025.04.14. -
Miyawaki-minierdő Fehérváron
Különleges minierdő létesült a déli palotavárosi tó közelében, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. és a DENSO Gyártó Magyarország Kft. jóvoltából. A két cég ajándékaként, a Városgondnokság közreműködésével létrehozott kertben 12 féle növényt, fákat és cserjéket ültettek el, melyek egyedi ökoszisztémát alkotva fejlődnek majd a következő években.
2025.04.10. -
Elkészült a Géza tér felújítása
A Belváros megújult közösségi terén, a Géza nagyfejedelem téren 11 nagyobb fát, 20 lombhullató cserjét, 28 rózsát, 817 tő évelő növényt, díszfüveket és 2610 virághagymát is ültettek. A Bazilika felújítása és régészeti feltárások után kezdődhetett el a tér felújítása, ahol egy szabadtéri vitrinben az ásatáson előkerült leleteket is meg lehet nézni.
2025.04.02.
A 81-es négysávosítása mellett az M7 új fehérvári csomópontját is tervezik a nyertes cégek

Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es négysávos lesz
Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.
A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. A nyertesek feladata a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávosodnak,
majd ezt a közlekedési sávot hosszabbítja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig a 63-as főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása által.
Mindezek mellett Komárom és Székesfehérvár között ezeket is elvégzik:
- a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
- az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.
A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti szakaszon ez is a nyertesek feladata:
- meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63-as főúti csomópontja közötti bal pálya háromsávosításának lehetőségét;
- meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63-as főút között a 6214-es út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét.