A 81-es négysávosítása mellett az M7 új fehérvári csomópontját is tervezik a nyertes cégek

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a nyerteseket a Komárom és Sárbogárd közötti közlekedésfejlesztés tervezői közbeszerzésében. A projektben mintegy 120 kilométeres észak-dél irányú közlekedési folyosó jön létre a Dunántúlon, már meglévő utak fejlesztése által. 
2020.07.02. 11:48 |
A 81-es négysávosítása mellett az M7 új fehérvári csomópontját is tervezik a nyertes cégek

Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es négysávos lesz

Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.

A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. A nyertesek feladata a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.

A Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávosodnak,
majd ezt a közlekedési sávot hosszabbítja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig a 63-as főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása által.

Mindezek mellett Komárom és Székesfehérvár között ezeket is elvégzik:

  • a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
  • az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.

A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti szakaszon ez is a nyertesek feladata:

  • meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63-as főúti csomópontja közötti bal pálya háromsávosításának lehetőségét;
  • meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63-as főút között a 6214-es út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét.

Városfejlesztés

  1. Iskolafelújítás a megvalósulás útján

    A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.

    2024.12.18.
  2. Megnyílt a szárazréti bölcsőde

    Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.

    2024.12.13.
  3. Új iskolabútorok

    Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.

    2024.12.10.
  4. Megújul a könyvtár

    Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.

    2024.12.10.