-
Jótékonysági tanszergyűjtés
A Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtár az Adypapír papír-írószer bolttal és az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központtal együttműködve jótékonysági tanszergyűjtést szervez. Augusztus 18-ig két helyszínen várják az új, illetve jó állapotú, használt tanszereket.
2024.07.29. -
Pótfelvételi az Óbudaira
Pótfelvételit hirdetett az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara, így van még esélye a diákoknak, hogy bejussanak hazánk második legnagyobb műszaki és gazdasági képzéseket folytató felsőoktatási intézményébe. A pótfelvételi jelentkezési időszak: 2024. július 30. – augusztus 7. 24 óra.
2024.07.28. -
Kiégett egy lakás Almássy telepen
Fehérvári, pétfürdői és siófoki tűzoltók fékezték meg a lángokat az Almássy telepen. Egy tetőtéri lakásban keletkezett tűz hajnalban, több embert ki kellett menekíteni. Egy fiatal lányt súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.
2024.07.29. -
Lezárások a FEZEN kapcsán
Forgalmirend-változásra kell számítania az autósoknak a FEZEN kapcsán. Emellett a 12Y jelzésű autóbusz is terelőútvonalon közlekedik. Székesfehérvár rangos zenei fesztiválja július 31-e és augusztus 3-a között várja a közönséget.
2024.07.29.
A biztonságos téli közlekedésről...
Téli átállással kapcsolatos jó tanácsokat kötött egy csokorba a Székesfehérvári Rendőrkapitányság Baleset- megelőzési Bizottságának titkára, Májer László rendőr főhadnagy. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a tél nem a havazással kezdődik! Sok gépjárművezető a téli útviszonyokat a havas út fogalmával azonosítja. Pedig akkor is érheti kellemetlen meglepetés a vezetőt, ha a tél eleji reggelen az éjszaka 0 Celsius fok alá lehűlt aszfaltburkolatra pára kerül. A vékony jégréteg szinte láthatatlan, fékezéskor viszont a jármű váratlanul megcsúszik, a fékút, és ezzel a féktávolság jelentősen megnő.
2007.11.06. 08:30 |
Téli átállással kapcsolatos jó tanácsokat kötött egy csokorba a Székesfehérvári Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának titkára, Májer László rendőr főhadnagy. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a tél nem a havazással kezdődik! Sok gépjárművezető a téli útviszonyokat a havas út fogalmával azonosítja. Pedig akkor is érheti kellemetlen meglepetés a vezetőt, ha a tél eleji reggelen az éjszaka 0 Celsius fok alá lehűlt aszfaltburkolatra pára kerül. A vékony jégréteg szinte láthatatlan, fékezéskor viszont a jármű váratlanul megcsúszik, a fékút, és ezzel a féktávolság jelentősen megnő.
50 km/h sebességnél a száraz aszfalton féktávolság: 25 – 28 méter
jeges aszfalton: 105 –106 méter is lehet.
90 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 67-68 méter
jeges aszfalton: 230 – 235 méter
130 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 120 –123 méter.
jeges aszfalton: 475-480 méter
Figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy a nyári gumiabroncs tartós 7 C fok alatti hőmérsékleten elveszti megszokott rugalmasságát, ezzel pedig egy-egy manővernél (nem csak fékezésnél, hanem kanyarodásnál, induláskor is) másként reagálhat a járművünk.
Fokozottan figyeljünk a követési távolságra, a járművünk sebességét a megváltozott útviszonyoknak megfelelően válasszuk meg.
Mit tehetünk, hogyan készüljünk? – tesszük föl a kérdést önkéntelenül is ezek után. A szakembernek erre is van válasza.
A téli üzemeltetésre felkészülés nem csak a téli gumiabroncsok beszerzését jelenti! – figyelmeztet a főhadnagy. A világító, jelzőberendezések felülvizsgálata, a fagyálló folyadékkal feltöltés (az ablakmosóba is!), s olyan, a KRESZ-ben nem előírt, de hasznos dolgok bekészítése a gépkocsiba mind-mind csökkenti az esetleges kellemetlenségeket. Ilyen eszközök lehetnek: jégoldó, jégkaparó, zároldó, hólapát, vontatókötél, vastag kartonlap, amit esetleg az elpörgő kerekek alá tehetünk.
Az elindulást és az utazási időt „ráhagyással” tervezzük, hiszen néha óráról órára változnak az időjárási körülmények. Üzemanyagot ne „pont kiszámítva” tankoljunk, hiszen egy esetleges elakadáskor fontos lehet, hogy legyen tartalék a fűtésre, amíg a segítség megérkezik.
A téli átállás vonatkozásában a Rendőrség részéről ellenőrzésekre számíthatnak a gépjárművezetők, melynek során a járművekre vonatkozó, KRESZ-ben előírt műszaki állapotot vizsgálják.
50 km/h sebességnél a száraz aszfalton féktávolság: 25 – 28 méter
jeges aszfalton: 105 –106 méter is lehet.
90 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 67-68 méter
jeges aszfalton: 230 – 235 méter
130 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 120 –123 méter.
jeges aszfalton: 475-480 méter
Figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy a nyári gumiabroncs tartós 7 C fok alatti hőmérsékleten elveszti megszokott rugalmasságát, ezzel pedig egy-egy manővernél (nem csak fékezésnél, hanem kanyarodásnál, induláskor is) másként reagálhat a járművünk.
Fokozottan figyeljünk a követési távolságra, a járművünk sebességét a megváltozott útviszonyoknak megfelelően válasszuk meg.
Mit tehetünk, hogyan készüljünk? – tesszük föl a kérdést önkéntelenül is ezek után. A szakembernek erre is van válasza.
A téli üzemeltetésre felkészülés nem csak a téli gumiabroncsok beszerzését jelenti! – figyelmeztet a főhadnagy. A világító, jelzőberendezések felülvizsgálata, a fagyálló folyadékkal feltöltés (az ablakmosóba is!), s olyan, a KRESZ-ben nem előírt, de hasznos dolgok bekészítése a gépkocsiba mind-mind csökkenti az esetleges kellemetlenségeket. Ilyen eszközök lehetnek: jégoldó, jégkaparó, zároldó, hólapát, vontatókötél, vastag kartonlap, amit esetleg az elpörgő kerekek alá tehetünk.
Az elindulást és az utazási időt „ráhagyással” tervezzük, hiszen néha óráról órára változnak az időjárási körülmények. Üzemanyagot ne „pont kiszámítva” tankoljunk, hiszen egy esetleges elakadáskor fontos lehet, hogy legyen tartalék a fűtésre, amíg a segítség megérkezik.
A téli átállás vonatkozásában a Rendőrség részéről ellenőrzésekre számíthatnak a gépjárművezetők, melynek során a járművekre vonatkozó, KRESZ-ben előírt műszaki állapotot vizsgálják.