-
Vukovár elestére emlékeztek
A Honvédő Háború Áldozatainak Emléknapján, valamint Vukovar és Skabrnja városok Áldozatainak Emléknapján koszorúzással és gyertyagyújtással emlékezett a 33 évvel ezelőtti tragédiára a Közép-európai Többnemzeti Hadosztály-parancsnokságon szolgáló horvát kontingens. A megemlékezésen Székesfehérvár önkormányzatát Horváth Miklós Csaba alpolgármester képviselte.
2024.11.15. -
Az Alba Bástya is csatlakozik
Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ is csatlakozik az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciójához, melyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervez az ország számos pontján, köztük Székesfehérváron is. A Központ munkatársai a Szent Flórián körúti Tesco Áruházban várják a támogatásokat, melyekkel a rászoruló családokat segítik.
2024.11.15. -
A lakosság véleményét kérdezi a kormány
A Fidesz-KDNP frakciószövetség felkérésére a kormány nemzeti konzultációt indított. Fejér vármegyében november 27-étől postázzák a kérdőíveket. A konzultáció céljáról Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők tartottak sajtótájékoztatót.
2024.11.15. -
Átadták az emlékdiplomákat
Idén is átvehették emlékdiplomájukat azok a pedagógusok, óvónők és oktatási szakemberek, akik ötven, hatvan, hatvanöt, hetven, vagy éppen hetvenöt évvel ezelőtt szereztek diplomát. A "színes" diplomások a Hiemer-ház Báltermében gyűltek össze az ünnepségre.
2024.11.15.
A Járási Hivatal működésével ismerkedtek a Fehérvári Szenátus tagjai
Ülést tartott a Fehérvári Szenátus, amelynek tagjai ezúttal a Székesfehérvári Járási Hivatal működésével ismerkedtek. A január elején felállt szervezet munkáját Dancs Norbert hivatalvezető mutatta be a résztvevőknek. A járási hivatalokhoz kerültek az okmányirodai feladatok, a gyámhivatal és van egy hatósági osztályunk is, amelynél a szociális és egyéb igazgatási feladatok kerülnek megoldásra. A központi hivatal Székesfehérváron, a Honvéd utca 8. szám található meg, az Okmányiroda pedig az eddig megszokott helyen, a Koch László utcában várja az ügyfeleket.
2013.01.11. 11:15 |
Ülést tartott a Fehérvári Szenátus, amelynek tagjai ezúttal a Székesfehérvári Járási Hivatal működésével ismerkedtek. A január elején felállt szervezet munkáját Dancs Norbert hivatalvezető mutatta be a résztvevőknek.
2011-ben kezdte meg működését Székesfehérváron a Fehérvári Szenátus. dr. Cser-Palkovics András polgármester felkérését több szakterület képviselői fogadták el, hogy civil tanácsadó testületként kísérjék figyelemmel és segítsék az Önkormányzat munkáját.
A soron következő ülését csütörtökön tartotta a Szenátus, ahol a város polgármestere köszöntötte a résztvevőket. A Szenátus csütörtöki ülésén a Székesfehérvári Járási Hivatal működését ismerhették meg a tagok. Dancs Norbert hivatalvezető adott tájékoztatást a január 1-jével felállt szervezet feladatairól és arról, hol várják az ügyfeleket.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta: elindult a 2013-as év, amely kiemelt jelentőségű a város életében, és méltó ünnepség keretében sikerült megnyitni a Szent István Emlékévet. Reméli, hogy minden székesfehérvári bekapcsolódik majd a programokba és erre kérte a Szenátus tagjait is. „Az idei évkezdés az Emlékév kezdete mellett a számos változást hozott a közigazgatásban is. Székesfehérvár Önkormányzata minden segítséget megadott a Járási Hivatal felállásához és működésének megkezdéséhez. Hogy milyen hatást gyakorol majd a város életére, hogy számos feladat a Polgármesteri Hivataltól a Járási Hivatalhoz került, az az elkövetkező időszakban derül majd ki.” – tette hozzá dr. Cser-Palkovics András.
2011-ben kezdte meg működését Székesfehérváron a Fehérvári Szenátus. dr. Cser-Palkovics András polgármester felkérését több szakterület képviselői fogadták el, hogy civil tanácsadó testületként kísérjék figyelemmel és segítsék az Önkormányzat munkáját.
A soron következő ülését csütörtökön tartotta a Szenátus, ahol a város polgármestere köszöntötte a résztvevőket. A Szenátus csütörtöki ülésén a Székesfehérvári Járási Hivatal működését ismerhették meg a tagok. Dancs Norbert hivatalvezető adott tájékoztatást a január 1-jével felállt szervezet feladatairól és arról, hol várják az ügyfeleket.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta: elindult a 2013-as év, amely kiemelt jelentőségű a város életében, és méltó ünnepség keretében sikerült megnyitni a Szent István Emlékévet. Reméli, hogy minden székesfehérvári bekapcsolódik majd a programokba és erre kérte a Szenátus tagjait is. „Az idei évkezdés az Emlékév kezdete mellett a számos változást hozott a közigazgatásban is. Székesfehérvár Önkormányzata minden segítséget megadott a Járási Hivatal felállásához és működésének megkezdéséhez. Hogy milyen hatást gyakorol majd a város életére, hogy számos feladat a Polgármesteri Hivataltól a Járási Hivatalhoz került, az az elkövetkező időszakban derül majd ki.” – tette hozzá dr. Cser-Palkovics András.
Dr. Bóka Viktor, Székesfehérvár jegyzője is arról számolt be, hogy a szerencsés járások közé tartozunk, hiszen minden fennakadás nélkül megtörtént az átadás-átvétel.
Dancs Norbert bevezetőjében hangsúlyozta, hogy szolgáltató jellegű működést szeretne meghonosítani, amelyben – úgy tapasztalja - kollégái jó partnerek lesznek. Õ maga 17 év közigazgatásban szerzett tapasztalattal a háta mögött kezdte meg hivatalvezetői munkáját januárban, de a Hivatal munkatársai összesen többszáz éves szakmai gyakorlattal büszkélkedhetnek – fogalmazott tréfásan a vezető.
„A székesfehérvári az ország egyik legnagyobb járása, hiszen Székesfehérvár mellett huszonegy másik település tartozik ide. A fehérvári törzshivatal mellett két kirendeltséggel – Abán és Seregélyesen - kezdtük meg a munkát. A járási hivatalokhoz kerültek az okmányirodai feladatok, a gyámhivatal és van egy hatósági osztályunk is, amelynél a szociális és egyéb igazgatási feladatok kerülnek megoldásra. Nagyon fontos változás, hogy a hivatalhoz került építésügyi hatáskör hat járásra vonatkozóan, valamint az örökségvédelem tekintetében pedig mind a kilenc megyei járásban ők látják el a feladatokat.” – mondta el Dancs Norbert.
A központi hivatal Székesfehérváron, a Honvéd utca 8. szám található meg, az Okmányiroda az eddig megszokott helyen, a Koch László utca 4/b földszintjén várja az ügyfeleket, ugyanitt az első emeleten pedig a Gyámhivatal érhető el (ők a tervek szerint hamarosan átköltöznek a Honvéd utcai törzshivatalba). Emellett a két kirendeltségen, Abán és Seregélyesen is fogadják az ügyintézésre hozzájuk fordulókat.