A jövőért, gyermekeink oktatásáért - a változás irányait mutatták be Fehérváron

 A jövőért, gyermekeink oktatásáért című országos igazgatói konferencia- sorozat első állomása volt kedden Székesfehérvár. A rendezvényen a köznevelési kerekasztal munkacsoportjaiban kidolgozott javaslatokat ismertették az igazgatókkal a pedagógusképzés és –továbbképzésre, valamint a fenntartói rendszer átalakítására vonatkozóan. A konferencián előadást tartott Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár is.
2016.04.12. 12:47 |
 A jövőért, gyermekeink oktatásáért című országos igazgatói konferenciasorozat első állomása volt kedden Székesfehérvár. A rendezvényen a köznevelési kerekasztal munkacsoportjaiban kidolgozott javaslatokat ismertették az igazgatókkal a pedagógusképzés és –továbbképzésre, valamint a fenntartói rendszer átalakítására vonatkozóan. A konferencián előadást tartott Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár is.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Magyar Tudományos Akadémia közös, „A jövőért, gyermekeink oktatásáért” című konferenciáján a köznevelési kerekasztal munkáját felhasználva mutatták be az iskolaigazgatóknak a változtatás irányait. Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár elmondta, a fehérvári konferencia legfontosabb célja az, hogy beszámoljanak az elmúlt három hónap köznevelési kerekasztal tárgyalásainak eredményeiről, a várható tartalomfejlesztési irányokról és az állami fenntartás átszervezésével kapcsolatos tervekről. Székesfehérvár után a következő két és fél hétben az ország összes megyeközpontjába eljutnak majd, hogy hasonló témákban konzultáljanak.
„Szívesen adtunk otthont egy ilyen rendezvénynek, azt gondoljuk, hogy olyan fontos ügyek, mint a gyermekek jövőjének megbeszélésére a legjobb a személyes párbeszéd.” – hangsúlyozta a megnyitón Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere, aki kiemelte, nagyon fontos, hogy milyen oktatásban részesülnek azok a fiatalok, akik tovább építik majd néhány év múlva Székesfehérvárt. „A város és az intézmények között továbbra is igyekszünk a jó kapcsolatot fenntartani, minden támogatást megadni ahhoz, hogy jól működjenek. Székesfehérváron 45 oktatási intézményről beszélhetünk, 20 ezer diák jár ezekbe az intézményekbe. A város lehetőségeihez mérten igyekszik megadni a keretet az oktatási feladatokhoz.” – mondta el Mészáros Attila, aki szólt arról is, hogy idén 1,5 milliárd forintot költ Székesfehérvár Önkormányzata az intézmények felújítására, ebből jelentős részt kapnak az általános iskolák és a gimnáziumok. Az alpolgármester hozzátette, hogy az önkormányzat a kormánnyal közösen dolgozik a Modern Városok Program keretében egy középiskolai kampusz kialakításán is. 
A fehérvári konferencián megtartott előadásában Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár beszámolt az elmúlt három hónap köznevelési kerekasztal tárgyalásainak eredményeiről. Elmondta, hogy nagyon sok területen egyeztettek különböző szervezetekkel az elmúlt hónapokban, ezek az egyeztetések az elmúlt időszakban sokkal nyitottabbá és sokkal strukturáltabbá váltak. 
A konferencián ismertették a Nemzeti Pedagógus Kar álláspontját is, mely szerint fontos, hogy minél több döntési jogkör kerüljön az iskolákba, ahol a problémák születnek, így gyorsulhat a problémák megoldása. A decentralizációt kiterjesztenék a szakmai irányításra és a gazdálkodási hatáskörökre is, hogy például az iskola tervezhesse meg felelősen a költségvetését, és a végrehajtásban is kapjon nagyobb szerepet. Emellett az igazgatóknak nagyobb beleszólást biztosítanának abba, kivel akarnak együtt dolgozni.