-
Búcsúünnep a Zsolt utcában
Gyerekeknek szóló kézműves foglalkozással indult az idei Krisztus Király Napok, a Zsolt utcai templomban és annak közösségi házában. A kicsik mézeskalácsot sütöttek, asztali díszeket, adventi koszorúkat készítettek szombat délelőtt. Az Krisztus Király Templomhoz kapcsolódó búcsúünnep eseményei késő délután folytatódnak.
2024.11.23. -
Pro Theatro-díj
Székesfehérvár kulturális, táncművészeti értékeinek gyarapítása érdekében végzett kiemelkedő munkája elismeréseként Pro Theatro-díjat adományozott Székesfehérvár Közgyűlése Cristina Porres Mormeneo-nak. A Székesfehérvári Balett Színház szólistája és vezető balettmestere a Tűzmadár című táncszínházi produkció pénteki premierje előtt vette át az elismerést dr. Cser-Palkovics András polgármestertől.
2024.11.22. -
150 éves a múzeum
Már nagy erőkkel készülnek az év legfontosabb fehérvári kiállítására a Csók István Képtárban. 150 éves fennállását ünnepli idén a Szent István Király Múzeum - ezen apropóból nyílik majd november 30-án nagyszabású tárlat Fehérváron.
2024.11.22. -
Elkezdődött az énekverseny
Elkezdődött az Országos Gregor József Énekverseny a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Idén közel nyolcvan diák jelentkezett a három napos megmérettetésre.
2024.11.22.
A Kartonpapát mutatta be a Vörösmarty Színház az idei POSZT-on
A POSZT válogatói gárdája az elmúlt évben összesen 301 előadást tekintett meg Magyarországon és a határon túl.
Volt olyan intézmény, ahová csak 1-2 előadás erejéig látogattak el, de olyan is, aki több hétnyi estére lefoglalta a zsűrit: ebben a versenyben a Vörösmarty Színház járt az élen 16 bemutatóval.
A Magyar Hírlap tudósítása szerint a fesztiváljárók nagyon szeretik a Kartonpapa című darabot. A kortárs szerző, Tasnádi István tollából született mű mélyen fájó és felszabadító erővel ható dráma. A darab öt színészének kiváló alakításáról, kiemelten Tóth Ildikó játékáról beszélnek, a színésznőnek – akit nagyon régen láttunk utoljára a POSZT-on – kisebb rajongótábora alakult Pécsen a Kartonpapa után.
A történet szerint a megözvegyült Éva (Tóth Ildikó) kartonból vágja ki a férjét, hogy így tartsa életben. A pécsi szakmai beszélgetésen döbbent rá a szerző, hogy az abszurd helyzet létezik: ugyanis itt mesélt el egy kísértetiesen hasonló valós helyzetet az egyik néző.