-
Szépség, ajándékba
Tizenhat saját készítésű festményét ajándékozta oda a Kossuth Zsuzsanna Szociális Intézmény Maroshegyi Gondozási Központja, illetve az Ezredéves Iskola számára Penkné Ördögh Kati. Az amatőr festő képeiből november elején nyílt kiállítás a Köfém Művelődési Házban, a tárlat zárásaként került sor az ünnepélyes adományozásra.
2024.11.27. -
Adventi koncert a Bazilikában
A harmincadik Adventi Koncertjére készül a Székesfehérvár Helyőrségi Zenekar, amelyet 2024. november 29-én,19:00 órai kezdettel rendeznek a Szent István Székesegyházban. A Székesfehérvár Helyőrségi Zenekar mellett közreműködik a Kodály Zoltán Általános Iskola Gyermekkara, Füredi Nikolett, Fehér Adrienn, Rezsnyák Róbert és Tóth Marcell - zongorán. Vezényel: Ruff Tamás őrnagy, a MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár Székesfehérvár Helyőrségi Zenekar karmestere.
2024.11.27. -
Adventi hangverseny
Különlegességekkel, számos vendéggel várja a közönséget a Székesfehérvári Helyőrségi Zenekar idei adventi hangversenyén. Az ünnepi dallamok pénteken este hét órakor csendülnek fel a Szent István székesegyházban.
2024.11.27. -
Előadó-művészeti támogatás
Idén 4,5 milliárd forintot biztosít a Kulturális és Innovációs Minisztérium az előadó-művészeti szervezetek támogatására.
2024.11.27.
A képnélküliség képtelenség? Elek Orsolya fotói a Csöp Galériában
November 12-én, pénteken 18 órakor nyitja meg kapuit a Távirda utcai Csöp Galériában Elek Orsolya fotoriporter és képszerkesztő kiállítása "A képnélküliség képtelenség? címmel. "Egy olyan világban élünk és gondolkodunk, melyben a "delete" gomb fontosabb, mint fényképezőgép exponáló gombja. Másképp fogalmazva: sokkal több kép készül, mint amennyit be tudunk fogadni." - ezekkel a gondolatokkal ajánlja a fotós a tárlatot az érdeklődőknek.
2010.11.09. 09:03 |
November 12-én, pénteken nyitja meg kapuit a Távirda utcai Csöp Galériában Elek Orsolya fotoriporter és képszerkesztő kiállítása "A képnélküliség képtelenség? címmel.
A fényképezés megjelenésével a minket körülvevő képek száma hihetetlen mértékben nőtt meg. Míg a kezdeti időszakban a fotografálást kizárólag az optikai és kémiai eljárásokat ismerő, a tudományokhoz értő szakember végezhette, az arisztokrácia úri hobbijának és a tehetősebb polgárság képek iránti igényét kiszolgáló iparosságnak a bűvköréből nem léphetett ki, addig a digitális technológiának köszönhetően a képkészítés mára valóban mindenki számára hozzáférhetővé vált.
Egy olyan világban élünk és gondolkodunk, melyben a "delete" gomb fontosabb, mint fényképezőgép exponáló gombja. Másképp fogalmazva: sokkal több kép készül, mint amennyit be tudunk fogadni. Hihetetlen mennyiségben gyártjuk a képeket, mindamellett, hogy a fogyasztásra szinte már idő sem jut: készítjük a következőt. Milyen értéke lehet így egy képnek? Tud-e érvényesülni egyetlen kép ebben a környezetben? És vajon tudunk-e mi érvényesülni? Vajon tudunk-e a képek felett maradni, hogy ne azok uralkodjanak felettünk? "A válaszok megtalálásában két út mutatkozott meg: az egyik az üres felületek képként való értelmezésében, a másik a külvilág iránti figyelem minőségében ragadható meg. E kettő pedig a fotós különleges státuszából következik." - írja az alkotó a kiállítás képeivel kapcsolatban.