-
Fórum a Belső-Maroshegyen élőknek
Az 5. számú választókörzetbe átkerült utcák lakóinak szerveztek lakossági fórumot kedden a Táncsics Mihály Általános Iskolában, ahol jelen volt dr. Cser-Palkovics András polgármester, valamint Brájer Éva és Mészáros Attila önkormányzati képviselő is. A lakóktól a legtöbb jelzés a csapadékvíz elvezetési problémákkal és a közlekedéssel kapcsolatban érkezett.
2024.11.12. -
Diákok Schwäbisch Gmündben
A diákcsere program keretében egy héten át vendégeskedhettek a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium diákjai Schwäbisch Gmündben. Jövőre a német diákok érkeznek majd városunkba.
2024.11.12. -
A kalligráfia alapjai
Hogyan írjunk szépen? Hogyan formáljuk helyesen a betűket? A kalligráfia világába pillanthattak be az érdeklődők a Hetedhét Játékmúzeumban a Négykezes kedd program keretében.
2024.11.12. -
Nemzeti konzultáció
„Magyarország meg tudja csinálni” címmel a kormány mától nemzeti konzultációt indít az új gazdaságpolitikáról. A Fejér Vármegyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozza, az a cél, hogy a magyar gazdaság erősödjön, a családok jövedelme és a bérek emelkedjenek, a kis- és közepes vállalkozások megerősödjenek, és megfizethetőbb legyen a lakhatás.
2024.11.12.
A Pető-módszerről értekeztek Fehérváron Pető András halálának 50. évfordulóján
A konduktív pedagógia elve, hogy az agysérüléssel született ember is fejleszthető, tanítható. Sohasem tekinti véglegesnek az adott állapotot, és a tanuláson keresztül éri el a mozgásteljesítmény javítását. Megkönnyíti a mozgásában korlátozott gyermekek és szüleik mindennapjait, tanítja és beintegrálja gondozottjait a társadalomba, segíti az elhelyezkedésüket a munkaerő-piacon. A konduktív nevelés az orvos-pedagógus Pető András (1893-1967) szellemi hagyatéka, aki azt tűzte ki céljául, hogy a fogyatékkal élő gyermekek megtanuljanak önállóan élni, önmagukat ellátni, tanulni, dolgozni és másokról gondoskodni.
Mészárosné Törzsök Zsuzsanna, az Arany János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény intézményvezetője köszöntőjében, a fehérvári szervező intézményt bemutatva elmondta, hosszú út vezetett, míg az egykor 8 osztályos „kisegítő iskola”, országosan elismert gyógypedagógiai centrummá, a Székesfehérvári Tankerület és a régió legnagyobb gyógypedagógiai intézményévé vált. „Az Arany János EGYMI jelenleg 34 tanulócsoporttal működik, és közel 500 sajátos nevelési igényű gyermek és tanuló számára biztosít szakszerű ellátást.” - tájékoztatott Törzsök Zsuzsanna, aki megköszönte Székesfehérvár Önkormányzatának és a Székesfehérvári Tankerületi Központnak a konferencia megrendezéséhez nyújtott segítségét.
„A kondukció latin szó, jelentése vezet, vezetni. A konduktív pedagógia szerint a tanulás feltétele a mozgás fejlesztése. Pető András polihisztor volt, tüdőgyógyász, belgyógyász szakorvos, pedagógus, filozófus, újságíró, lapszerkesztő, költő, aki a verseit német nyelven írta. Megalapította a világhírű Pető Intézetet és módszerével az első magyar hungarikumot adta az országnak.” - fogalmazott Mátyásiné Kiss Ágnes, a társszervező Semmelweis Egyetem Pető András Pedagógiai Intézetének igazgatója. „A Pető András által kidolgozott módszer egyik klasszikus tudományterülethez sem sorolható, mert egyszerre foglalkozik a testtel a lélekkel és az intelligenciával, egyszóval az egész emberrel. Művelője, a konduktor nemcsak mozgásterapeuta, hanem komplex személyiségfejlesztést is végez. Az utókornak meg kell őrizni Pető András módszerét és egyedülálló gyógymódjának alkalmazását.” - Perge Krisztina, a Semmelweis Egyetem Pető András EKPMI intézményegység vezetője.
Az eseményen részt vett Bedi Andrea, a Székesfehérvári Tankerületi Központ szakmai igazgató helyettese és Makk Ádám, a Semmelweis Egyetem Pető András EKPMI igazgatója is.