-
„A zene mindenkié”
Tizenegy kórus lép színpadra az Alba Regia Gyermek- és Ifjúsági Kórusfesztiválon. A háromnapos rendezvényre a Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és AMI meghívására hat vendégkórus érkezett határon innen és túlról. A program pénteken közös énekléssel és nyitóhangversennyel kezdődött, szombaton fesztiválhangversennyel folytatódik, majd vasárnap folklórprogrammal és díjátadóval zárul.
2025.04.11. -
Új színházigazgatói pályázat kiírásáról döntöttek
Pénteki ülésén tárgyalt Székesfehérvár Közgyűlése a Vörösmarty Színház igazgatói feladatainak ellátásra kiírt pályázatról. A képviselőtestület megköszönte valamennyi pályázónak a szakmai koncepciójában leírt gondolatokat, ezzel együtt – figyelembe véve az elmúlt napokban lezajlott több meghallgatás tapasztalatait – egy új pályázat kiírására kérte fel a Humán Közszolgálati Szakbizottságot. Erre várhatóan már akár jövő héten sor kerülhet.
2025.04.11. -
Középpontban Széchenyi
Folytatódott a Gróf Széchenyi István életművét és hagyatékát feldolgozó Kodolányi Szabadegyetem. Ezúttal A szabadságharc után - Széchenyi Döblingben címmel tartott előadást Csorba László történész.
2025.04.11. -
A magyar költészet napja
Április 11, a magyar költészet napja. Ennek alkalmából számos program várja az irodalomkedvelőket Székesfehérváron is.
2025.04.10.
A Rippl-Rónai Múzeumban mutatja be manuális műveleteit Hegedűs 2 László

Hegedűs 2 László munkáit tekintve leginkább a Bálint Endre-i, kissé groteszk montázstechnika folytatójának tekinthető. A kollázsaiban és montázsaiban egyfajta poszt-szürrealista gondolkodás jellemző. Gyakran használ kiegészítő objekteket: a gombok, bakelitlemezek, dominók, cseresznyeszemek, mérőlécek szerves részeivé válnak a képeinek. A többszólamúság érvényes művészetére.
A Munkácsy és Balázs Béla díjas fehérvári alkotó, egyedüliként tagja mindhárom országos vizuális művészeti szervezetnek a Magyar Képző-, Film- és Fotóművészek Szövetségének. Mint mondja "ahhoz, hogy a matematikában „2” legyen a végeredmény, végtelen variáció létezik. Ezeket a verziókat én vizuálisan, intuitív módon végzem el, aminek eredménye a kép. A színek és formák a képen lehetnek bonyolultabb és egyszerű viszonyban, ugyanúgy, mint egy matematikai számítás vizuális lenyomatai az iskolatáblán. "