-
Az életünk mégiscsak mese
A mesék gyógyító erejét mindenki tapasztalta, aki mesélt már vagy akinek meséltek – de milyen élethelyzetekben, hogyan használhatjuk a meséket arra, hogy javítsuk az életminőségünket? A meseterápia témájával kezdődnek a Királykúti Társalgó 2025-ös estjei: február 6-án, csütörtökön 18.00 órakor Csabai Dorina Eszter mese- és művészetterapeuta tart előadást a Királykút Emlékházban.
2025.02.01. -
Olvasóklub és rejtvényfejtők
Hétfőn a Széna téri Tagkönyvtár várja Olvasóklubba az irodalomszeretőket, kedden pedig a – Mészöly Géza utcai Tagkönyvtárban – a rejtvényfejtésé lesz a főszerep.
2025.01.31. -
Közönségkori és jégdiszkó
Februárban három alkalommal közönségkorcsolyával, a hónap közepén, 15-én pedig igazi jégdiszkóval, fergeteges zenével és bulihangulattal várja a tükörsima jég és a mozgás szerelmeseit a MET Aréna.
2025.01.31. -
Az országos döntőben vagyunk
Sikeresen lezárult a Kossuth Zsuzsanna Nemzeti Egészségügyi Szakképzési Verseny vármegyei középdöntője, amelynek négy napon át adott otthon a Bugát Pál Technikum. A középiskolás tanulók és a betegellátásban már dolgozó ápolók négy kiemelt területen mutathatták meg szakmai ismereteiket. A tavaszi, országos döntőn Varga Vivien, Molnár Alíz, Béd Petra és Turzó Zita képviselik majd Fejér vármegyét.
2025.01.30.
A robotikától a Minecraftig: februárban indulnak az Alba Innovár diákoknak szóló, ingyenes szakkörei
Székesfehérvár Önkormányzatának és a helyi ipar szereplőinek a támogatásával februárban ismét elindulnak azok a térítésmentes szakkörök az Alba Innovárban, amelyekre a székesfehérvári általános és középiskolákban tanuló diákok jelentkezhetnek.
4-5. osztályosokat várnak a kezdő robotika szakkörre, amelyen többféle robot programozásával és irányításával is megismerkedhetnek a diákok.
A népszerű legórobotok mellett egy kódolható gömbrobotot, a Sphero Bolt-ot is megismerhetik a tanulók, ami ötvözi a programozást és a játékot. Ezen felül az ipari robotok működését is tanulmányozhatják a résztvevők, a szakkör vége felé pedig kisebb csoportokban, vagy akár egyedül is irányíthatják az Alba Innovár Ubtech Alpha1 robotjait, egy-egy alkalommal pedig a legfejlettebb humanoid robot, a Pepper programozásába is belekóstolhatnak.
Ugyancsak a 4-5. osztályosok számára szervezik meg a MinecraftMaster névre hallgató foglakozást, amelyen a diákok mélyebben megismerhetik a MINECRAFT-ot, a redstone alapokat, valamint az összetettebb redstone rendszereket is.
A 3D modellezés és nyomtatás alapjairól, a Tinkercad működéséről lesz szó egy másik, 5-6-7. osztályosoknak szóló szakkörön, amelynek végén a résztvevők haza is vihetik a saját maguk tervezte, 3D nyomtatóval elkészített alkotásokat.
A mesterséges intelligencia használata egyre inkább megkerülhetetlenné válik, e technológiában segít eligazodni a MIre Fel! – Lépj be a mesterséges intelligencia világába! című, 5-6-7-8. osztályosoknak ajánlott szakkör. A részvevők megtanulhatják, hogyan kell jól tanítani az MI-t, miként lehet azt képek, szövegek, zenék vagy akár videók elkészítéséhez használni.
Aki mobilalkalmazásokat, számítógépes programokat szeretne alkotni, annak az Innovár AppInventor tanfolyama ajánlható: a 6-7-8. osztályosoknak szánt foglalkozáson megismerhető a könnyen kezelhető, vizuális programozási platform, amely lehetővé teszi, hogy programozói előismeretek nélkül is saját alkalmazásokat hozzunk létre Android eszközökre.
A Lézer Műhely szakkörön (6-7-8. osztály) a lézervágással történő alkotást folyamatát és a kreatív tervezés fortélyait ismerhetik meg a diákok, miközben saját névtáblát, egyedi ékszereket vagy éppen kirakós társasjátékot készítenek.
A Virtuális Valóság játékfejlesztés névre hallgató, 7-8. osztályosok számára ajánlott szakkörön pedig a VR világába belépve alkothatnak saját játékot a gyerekek, akik játékosan tanulhatnak meg kódolni, majd kipróbálhatják alkotásaikat a Meta Quest 3 VR szemüvegben.
A tíz alkalomból álló, hetente egy foglalkozást jelentő szakkörökre az Alba Innovár honlapján lehet jelentkezni. A szervezők kérik, annak érdekében, hogy minél több tanulónak tudjanak részvételi lehetőséget biztosítani, egy diák csak egy szakköre jelentkezzen.