-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
A terveknek megfelelően folyik a Balatoni úti felüljáró felújítása
A Balatoni út az egyik legforgalmasabb gyűjtő- és összekötő út a városban, a felüljárószakasz halaszthatatlan felújítását éppen emiatt időzítették az iskolai szünet időszakára.
A kivitelezési munkák ütemezetten haladnak a Balatoni úti felüljárón, a szalagkorlát elbontása és a töltés állagát rongáló gyökérzetű fák kivágása befejeződött. A kopóréteg marása után a kijelölt helyeken a kötőréteget felmarták és a járdát elbontották. Ezt követően az alépítmény-javítások, illetve a víznyelők beépítése történt meg.
A jövő héten már az új kopóréteget is megépítik, a szalagkorlátot augusztus 10-től építik vissza
A következő napokban a víznyelők kivezetése történik meg, majd kötőréteget építik vissza. A jövő héten már a kötőrétegre kerül az aszfalt kopórétege is, míg a szalagkorlát visszaépítése augusztus 10-től zajlik. Sor kerül a gyalogoskorlát lebontására is a jövő hét folyamán, ezért is kéri a kivitelező nyomatékosan, hogy a munkaterületen kerékpárosok és gyalogosok se közlekedjenek, mert balesetveszélyes.
Jelenleg nincs akadálya annak, hogy augusztus végén átadják a Balatoni úti felüljárót
A csütörtöki bejáráson Mészáros Attila alpolgármester elmondta, hogy az érintett szakaszon az aszfalt marása megtörtént és már készen van a járda alapja is, amely teljes egészében megújul. A Balatoni úti felüljáró mentén 14 fát vágott ki a kivitelező, erre előbb-utóbb amúgy is sor került volna, mert ürges belsejű, beteg fákról volt szó. Az alpolgármester szólt arról is, hogy a vízelvezetés kiépítése jelenleg is zajlik, összesen 6 darab F200-as csövet helyeztek el a burkolat alatt vízelnyelőkkel együtt. Mészáros Attila kiemelte, hogy az ütemtervnek megfelelően halad a munka, nincs olyan tényező, ami miatt csúszás lehetne, így jelenleg nincs akadálya annak, hogy augusztus 27-vel átadják a Balatoni úti felüljárót. Hozzátette, hogy forgalmi helyzet- köszönhetően a nyári szabadságoknak is - szerencsére csillapodott az első napokhoz képest. Az alpolgármester türelmet és megértést kért a közlekedőktől, hogy augusztus végével már egy megújult és biztonságos utat használhassunk.
Továbbra is arra kérik a gépjárművel közlekedőket, hogy utazásaik tervezésénél használják a Waze alkalmazást (telefonon és asztali számítógépen is használható) vagy a Google-térképet.
Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője a bejáráson elmondta, hogy szoros az együttműködés a kivitelezővel, folyamatosan figyelik, hogy a tervezett beruházás az ütemezésnek megfelelően halad-e? Szólt arról is, hogy több lakó javasolta a Hosszúsétatéri aluljáró megnyitását a felújítás idejére, de nem lehetséges itt a közlekedés, mert a műszaki paraméterek ezt nem teszik lehetővé. Felmerült az is, hogy miért nem alakítanak ki gyalogjárdát a Batthyány úti vasúti átjáró régi járdájának helyére: itt közlekedésbiztonsági szempontból ezt a hatóság nem javasolta.
Brájer Éva elmondta, hogy a rendőrséggel is folyamatosan konzultálnak a tapasztalatokról és szerencsére nem történt baleset a lezárásból fakadóan.
Szólt arról is, hogy a közlekedés vannak időszakok, amikor jól lehet közelkedni a környéken, és kiszámíthatatlan módon vannak olyan időszakok is, amikor bedugul a forgalom. Hozzátette, hogy az autóbuszok menetrendjének tartása is ennek függvénye: nehéz a menetrendet tartani akkor, amikor a nap bármely szakában kialakulhat torlódás, erre nem tud felkészülni a Volán.