-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Buszmenetrend - a végső döntést az utazóközönség mondhatja ki
Fontos azonban, hogy csak konkrét észrevételekkel tudunk előrehaladni, tehát arra kérek mindenkit, hogy ilyeneket fogalmazzon meg! Aggodalommal láttam ugyanis, hogy számos kritika érkezett az ipari zónák dolgozóitól, pedig elsődleges szempont volt, hogy számukra megfeleljen a menetrend. Várjuk tehát a meglátásokat, ezekhez most pedig igyekszem háttérinformációkat is adni, illetve felvázolni, hogy milyen lehetőségeink vannak a tesztüzem után - olvasható a bejegyzésben.
A korábbi hálózat és menetrend 1976 óta működött, kisebb változtatásokkal. Könnyű belátni, mennyire megváltozott a város szerkezete és a forgalom sűrűsége is, hiszen a külső városrészek is népszerű lakóövezetté lettek, valamint ott helyezkednek el a munkavállalók zömének munkahelyet biztosító ipari parkok is. Az autók száma sokszorosára nőtt, ezzel párhuzamosan pedig töredékére csökkent az autóbuszt használók száma. A helyi buszközlekedés évről évre nagyobb veszteséget termelt, hiszen csökkenő, vagy ugyanolyan utasszám mellett kell egyre drágább technikát üzemeltetni, egyre magasabb költségekkel. Nem véletlen, hogy évek óta rengeteg panasz érkezett a régi menetrenddel kapcsolatban, visszatérő témája volt ez a lakossági fórumoknak is. Ebből a helyzetből kiindulva nyilvánvaló, hogy közlekedési, városfejlesztési szempontból és környezetünk védelme érdekében is változtatásokra van szükség a hálózatban, nem elég az új járművek beszerzése. Fontos szempont az is, hogy a hálózatot üzemeltető Volánbusznak jelenleg nincs több sofőrje és autóbusza, a hálózatnak pedig fenntarthatónak is kell lennie, tehát a jelenlegi erőforrásokat kell be- és újraosztanunk.
Az új hálózat szakmai, külső tervezői természetesen sok hónapos adatgyűjtés és rengeteg utasszámlálás után készítették el az új vonalhálózatot és menetrendet. A tesztüzemet nyárra időzítettük, hogy a forgalmilag legenyhébb időszakban derüljenek ki a hálózat gyenge pontjai. A tesztidőszak után a tervezők megfogalmazzák a szükséges módosításokat, ekkor pedig ismét az utazóközönséghez fordulunk, hiszen a végső döntést az új vagy a régi hálózatról csak Önök, az utazóközönség mondhatja ki - hangsúlyozta bejegyzésében Székesfehérvár polgármestere.
Amennyiben a többség elégedett a korrigált új menetrenddel, az fog maradni. Amennyiben nem, vissza kell térnünk a régihez. Ennek a döntésnek a folyamata a következő lesz:
- Holnap (azaz július 19-e, hétfő) délelőtt 10 órától a város hivatalos Facebook oldalán, az erre a célra létrehozott poszt alatt várja majd a kritikákat, észrevételeket a hálózat tervezője. A következő napokban ezeket áttekinti és válaszolni fog rájuk, valamint elvégzi a szükséges korrekciókat.
Az Önkormányzat erre a célra létrehozott e-mail címén is várja a javaslatokat: buszmenetrend@szekesfehervar.hu - Az utazástervező segítségével jóval könnyebben tájékozódhatnak és átláthatják az új járatokat: https://szekesfehervar.realcity.io/?arriveBy=false&map=12/47.19079/18.4248 Célszerűbb az úti céljukhoz kívánt érkezési időt beállítani, úgy több lehetőséget ajánl a rendszer. Ez alapján is megfogalmazhatják észrevételeiket, hiszen azoknak a benyomására is számítunk, akik elsősorban a tanítási időszakban használják a buszokat.
- Külön, nyomatékosan kérem a véleménynyilvánításra azokat, akik munkába járáshoz használják a buszhálózatot, ugyanis kiemelt szempont volt a hálózat összeállításakor az ipari zónák dolgozóinak kiszolgálása. Ha ez nem valósul meg, akkor a hálózat nem teljesíti az egyik fő elvárást, vagyis nem életképes, ezt pedig nem fogom megengedni.
- A sofőröktől továbbra is várjuk a gyakorlati észrevételeket. Ezt a Volán irányába, és az Önkormányzat számára is megtehetik a buszmenetrend@szekesfehervar.hu e-mail címen.
- A tesztüzem után minden polgár online szavazhat majd arról, melyik hálózat és menetrend legyen városunkban, melyik változatot fejlesszük tovább a jövőben.
Mindezek után és alapján dönt majd a város közgyűlése a hálózat és menetrend véglegesítéséről.
Úgy vélem egyértelmű, és mindenki által támogatott cél, hogy a közösségi közlekedést és a buszhálózatot mindenképpen fejleszteni kell, ez viszont Önök nélkül, az Önök véleménye nélkül nem megy. Várjuk tehát a konkrét javaslatokat, közösen kell fejlesztenünk a városunk közösségi közlekedését!