-
Búcsúünnep a Zsolt utcában
Gyerekeknek szóló kézműves foglalkozással indult az idei Krisztus Király Napok, a Zsolt utcai templomban és annak közösségi házában. A kicsik mézeskalácsot sütöttek, asztali díszeket, adventi koszorúkat készítettek szombat délelőtt. Az Krisztus Király Templomhoz kapcsolódó búcsúünnep eseményei késő délután folytatódnak.
2024.11.23. -
Pro Theatro-díj
Székesfehérvár kulturális, táncművészeti értékeinek gyarapítása érdekében végzett kiemelkedő munkája elismeréseként Pro Theatro-díjat adományozott Székesfehérvár Közgyűlése Cristina Porres Mormeneo-nak. A Székesfehérvári Balett Színház szólistája és vezető balettmestere a Tűzmadár című táncszínházi produkció pénteki premierje előtt vette át az elismerést dr. Cser-Palkovics András polgármestertől.
2024.11.22. -
150 éves a múzeum
Már nagy erőkkel készülnek az év legfontosabb fehérvári kiállítására a Csók István Képtárban. 150 éves fennállását ünnepli idén a Szent István Király Múzeum - ezen apropóból nyílik majd november 30-án nagyszabású tárlat Fehérváron.
2024.11.22. -
Elkezdődött az énekverseny
Elkezdődött az Országos Gregor József Énekverseny a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Idén közel nyolcvan diák jelentkezett a három napos megmérettetésre.
2024.11.22.
A Vágy nevű villamos bemutatójára készülnek a Vörösmarty Színházban
A vágy villamosa 1947-ben íródott és ezért 1948-ban a Pulitzer-díjat kapott Tennessee Williams.
A mű a II. világháború utáni Amerikába kalauzolja el az olvasókat, oda ahol egy új, eltérő ambíciókkal generáció kezd felnőni, feszültséggel teli a légkör, de születőben van egy új világ. Bagó Bertalan, a Vörösmarty Színház művészeti vezetője szerint a tengerentúlon történtek hasonlítottak hazánk rendszerváltás utáni időszakára, így jött a felismerés, hogy Tennesse drámáját a magyar viszonyok közé adaptálja.
A darabban Tóth Ildikó, Kádas József, Varga Lili, Kricsár Kamill, Kiss Diána Magdolna, Sághy Tamás, Tűzkő Sándor, Kerkay Rita, Juhász Illés és Ionescu Raul is szerepel.
„Tennessee A vágy villamosának megírásával különösen aktuális történetet dolgozott fel és vetett fel húsbavágó kérdéseket. Amennyiben a New Orleans környéki történetet vinnénk színpadra, az számunkra túl távoli lenne. Azt a világot akartam visszahozni belőle, ami akkor foglalkoztatta az embereket és minket is a kilencvenes évek derekán hazánkban.” – mondta Bagó Bertalan.
Hamvai Kornél fordítását felhasználva Tucsni András dramaturg és Bagó Bertalan rendező arra törekednek, hogy Tennesse elképzeléseivel ellentétben azok a szerepek, amelyek kevésbé voltak frekventáltak a darabban, legyenek jobban kibontva és derüljenek ki az egyéni sorsok.
„Ez egy realistának tűnő történet, de nem az, sokkal inkább egy költői, szimbolikus rendszerre felépített darab. Legfontosabb üzenete, hogy addig, amíg a múltban történteket nem zárjuk le, hiába is költözünk el bárhová, nem fogunk tudni új életet kezdeni. Rendezésemben arra is keresem a választ, hogy miért nem tanulunk a hibáinkból, ez olyan mintha nem fejlődnénk és ennek sötét ereje lehet, ettől kicsit pszicho thrilleres is a történet." – tette hozzá a rendező.