A Velencei tó mellett Fehérvár volt a legnépszerűbb úticél a régióban

A Közép-dunántúli turisztikai régióban 2015 szeptember- ében az előző év hasonló időszakához képest mind a vendégek számában, mind a vendégéjszakák számában növekedést tapasztaltak. A legnépszerűbb úticél a Velencei-tó és Székesfehérvár volt megelőzve Tatát, Veszprémet, Tatabányát és Sümeget. A régióban 3,5 %-al nőtt a vendégéjszakák száma.
2015.12.01. 13:02 |
A Közép-dunántúli turisztikai régióban 2015. szeptemberében az előző év hasonló időszakához képest mind a vendégek számában, mind a vendégéjszakák számában növekedést tapasztaltak. A legnépszerűbb úticél a Velencei-tó és Székesfehérvár volt megelőzve Tatát, Veszprémet, Tatabányát és Sümeget. A régióban 3,5 %-al nőtt a vendégéjszakák száma.
Az előző év hasonló időszakához képest (2014. január-szeptember) megállapítható, hogy a vendégek számát tekintve 2,9 %-os, a vendégéjszakáknál pedig 3,5 %-os a növekedés a Közép-dunántúli turisztikai régióban és az átlagos tartózkodási idő is nőtt 0,6 %-al. - derül ki a KSH 2015. évi előzetes adataiból. Ezzel az eredménnyel a régió megőrizte a korábbi évben elért 7. helyét a magyarországi turisztikai régiók között.
A legtöbb turista továbbra is Németországból érkezik, de sokan jönnek Ausztriából, Hollandiából, Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból is. A kereskedelmi szálláshelyeken mért vendégéjszakák 84%-a 9 térségben mutatkozik meg, ezek a térségek és városok jelentik a régiónk turisztikai központjait. A legtöbben a Velencei-tó térségét (18,1%) keresték fel, majd Székesfehérvár (11,4%), Tata (11,2%) és Veszprém (10,5%) következik kicsit megelőzve Tatabányát és Sümeget (8,2-8,1% részesedéssel). Pápa (6,4%), Komárom (6,1%), valamint Mór (3,9% részesedéssel) szintén fontos területek.

Az elmúlt hat évben a legjelentősebb vendégéjszaka szám növekedést a Velencei-tó térségében és Sümegen figyelték meg. A szállodafejlesztések eredményeként a vendégéjszakák száma szinte megduplázódott. A 2016-os évben kiemelt szerepet kap a bor és a gasztronómia, mivel a jövő év a Gasztroélmények éve lesz Magyarországon, melyhez a bor és borfogyasztás kultúrája éppúgy kapcsolódik, mint a megújuló magyar konyha és a hagyományőrzés.