-
Kézműves diáktábor
Idén is meghirdette nyári diáktáborait a Fehérvári Kézművesek Egyesülete. A sikerese júliusi turnust követően augusztus 12-16-a között lesz a következő kézműves tábor, amelyre még lehet jelentkezni.
2024.07.31. -
Fehérvári kirándulások
A nyári programok között Székesfehérvár értékeit, kultúráját bemutató túrákat is ajánl a Tourinform Iroda. Garantált időpontokban indított sétáik sorában van esti fáklyás, kabrióbuszos és a természetbe invitáló kirándulás is.
2024.07.31. -
Idén is lesz Fehérvári Mézünnep
Augusztus 9–11. között idén is lesz Fehérvári Mézünnep. Mézvásár, mézkóstolás, mézes előadások, interaktív játékok gyerekeknek, a mézlovagrendek és a mézkirálynő felvonulása, mézlovagavatás avatás szerepel a programban. A rendezvény helyszíne az Országzászló tér lesz.
2024.07.31. -
Királyi Napok Néptáncfesztivál
Felvonulásokkal, utcatánccal, térzenével, színpadi bemutatókkal, koncertekkel, folkestekkel és gyermekprogramokkal várja vendégeit a 75 éves Alba Regia Táncegyüttes a Királyi Napok Nemzetközi Néptáncfesztiválon 2024. augusztus 11. és 15. között Székesfehérváron a Malom utcai Táncházban, az Országzászló téren, a Zichy-színpadon és a belváros több pontján.
2024.07.30.
Állást keresel? - 5 tipp a tökéletes kísérőlevélhez
Az önéletrajz önmagában egy száraz adathalmaz, jó esetben ez is kreatívan van már megalkotva, de még akkor sem mond el sokat a személyiségünkről. Éppen ezek miatt egy jó kísérőlevél elengedhetetlen akkor is, ha erre nem tértek ki külön a felhívásban. Most elárulunk 5 tippet, amivel te is trendi és ütős motivációs levelet kreálhatsz!
1. Mérd fel a terepet!
Mielőtt nekivágsz a csodálatos szöveg megalkotásának, nézz utána alaposan a cégnek, embernek, aki a jelentkezéseket várja. Fontos, hogy tisztában légy a munkahely értékeivel, az elvekkel, amiket vall, tudnod kell, hogy miben hisznek, és, hogy, akit keresnek, milyen tulajdonságokkal van felruházva. Tehát a cég szellemiségét nem árt, ha visszatükrözöd a kísérőlevélben, és még jobb, ha ezt hitelesen teszed. Próbálj arra koncentrálni, mely valós tulajdonságaid illenek a hirdető profiljába, és ezeket domborítsd majd ki.
Az előzetes terepszemle azért is hasznos, mert olyan praktikákat vethetsz be pl.,mint a leveled színeinek passzítása a brand színeihez.
2. A terjedelem
Nagyon lényeges, hogy mennyit írsz! Nincs szükség litániákra, vagy kisregényre, pont, hogy ütősnek kell lenned, mint egy reklámszövegnek. Végülis nem más ez, mint önmarketing. Tehát a lényeg legyen benne, de ne ragozd túl. Inkább a kreativitásra és egyediségre fektesd a hangsúlyt! A motivációs szöveged terjedelme ne legyen több egy fél A/4-es oldalnál! Ha nagyon meg akarod győzni a másik felet, és tényleg releváns mondataid vannak, akkor se haladd meg az egy A/4-es oldal terjedelmet!
3. Külön, vagy az emailben?
Az előbbihez kapcsolódik, hogy a kísérőlevél lehet csatolmány, de akár az emailed része is, mindjárt a köszönés, és a “ki vagyok, hol találtam a hirdetést” után. Ha a lelkesítő szöveget az email részeként kezeled, még rövidebbnek kell lennie, maximum 200-250 szóba tudd le a mondandód!
4. Esztétikum
A hosszúság mellett nem mindegy a külalak sem. Ez főleg akkor igaz, ha külön csatolt dokumentumról van szó. A kísérőleveleket manapság, ahogy az önéletrajzokat is, meg kell alkotni. Hogy érezze rajta, aki olvassa, hogy ebbe időt és energiát tettél, mert akkor valószínűleg a munkádat se csapod össze, és van kreativitásod. Egy word dokumentumba behányt, tördeletlen, ömlesztett, színtelen, szagtalan valami azonnal a kukában fog landolni!
Számos lehetőség van már, hogy színes, a stílusodhoz, vagy a célpont stílusához illeszkedő formátumot alkoss. Lehet ez PDF, vagy ott a canva.com, amin rengeteg sablon segít, és ingyenes.
Törekedj az egyediségre, a harmóniára, ne told túl azért a színeket, a képeket és grafikákat, de nyugodtan tehetsz bele, hogy erősítse a tartalmi mondanivalód.
5. Adj értékajánlatot!
A legfontosabbat talán a végére hagytuk. Tudnod kell, és meg kell jól fogalmaznod, hogy miért téged válasszanak. Hogy miért te vagy a legmegfelelőbb a pozícióra, akár van hozzá papírod/tapasztalatod, akár nincs.
Kell adnod egy értékajánlatot, amivel biztosítod őket arról, hogy nem fogják megbánni, ha behívnak. Sőt, egy tervet kell eléjük tárnod, hogy mivel és hogyan kívánod jobbá, gazdagabbá, ismertebbé stb.tenni a cégüket, vállalkozásukat. Tehát készíthetsz egy jövőbe mutató kis tervet nekik, vagy az is jó, ha néhány releváns gondolatot fogalmazol meg, megvillantod a kapcsolatrendszered, hivatkozol a meglévő eredményeidre, mutatóidra, díjaidra, szakmai elismerésekre.
Végezetül pedig utalj rá, hogy mindenképpen szeretnél egy személyes találkozót kérni.