Amit tudni kell a minőségi kifogások intézéséről - fogyasztóvédelmi fórum a Városházán

 Fogyasztói fórumot szervezett a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a Városháza nagytermében a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel közösen, ahol bemutatták azt a kiadványt, amiben arról olvashatunk, hogy a minőségi kifogásainkat, hogyan érvényesíthetjük. Fábián László a Fogyasztóvédelmi Felügyelet igazgatója hangsúlyozta, hogy egyedülállóan jó a Fogyasztóvédelmi Egyesülettel a kapcsolatuk, ami azért is fontos, mert egy hatóságnak feladata, hogy a civilekkel jó viszonyt tartson fent. A város polgármestere Warvasovszky Tihamér is ajánlotta a kiadványt és kijelentete, hogy egyre nagyobb szükség van fogyasztóvédelemmel foglalkozó egyesületekre.

2005.05.25. 06:46 |

Fogyasztói fórumot szervezett a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a Városháza nagytermében a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel közösen, ahol bemutatták azt a kiadványt, amiben arról olvashatunk, hogy a minőségi kifogásainkat, hogyan érvényesíthetjük. Fábián László a Fogyasztóvédelmi Felügyelet igazgatója hangsúlyozta, hogy egyedülállóan jó a Fogyasztóvédelmi Egyesülettel a kapcsolatuk, ami azért is fontos, mert egy hatóságnak feladata, hogy a civilekkel jó viszonyt tartson fent. A város polgármestere Warvasovszky Tihamér is ajánlotta a kiadványt és kijelentete, hogy egyre nagyobb szükség van fogyasztóvédelemmel foglalkozó egyesületekre.

 A város polgármestere Warvasovszky Tihamér kiemelte, hogy a fogyasztók védelme soha nem volt időszerűbb, mint napjainkban, hiszen az Uniós tagságunkkal az áruk és a szolgáltatások szabad áramlása a fogyasztói társadalomra nézve nagyobb veszélyt rejt magában mint gondolnánk. A foygasztói jogok érvényesítése nem könnyű feladat - mondta és éppen ezért fontosak az olyan kiadványok, amik a fogyasztók érdekérvényesítésével foglalkoznak.

 Fábián László a Fejér MEgyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója fontosnak tartotta a tudatos fogysztóvá válást, amihez nagy segítséget nyújthat az általa írott kiadvány. Fontos szempont volt, hogy mindenki számára érthetően fogalmazzák meg a jogszabályokat, amik érdekérvényesítésünkhöz nyújtanak segítséget. A Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen egyébként működik állandó ügyfélszolgálat, ahol a termékekkel kapcsolatos panaszaikat is bejelenthetik. A kiadvány naprakész, hiszen még a június elsejétől életbe lépő bútorok jótállására vonatkozó szabályok is benne vannak. Ez éppen jókor lép életbe, hiszen egyre több távol-keleti bútort próbálnak értékesíteni a magyar piacon annak ellenére, hogy sok hazai bútorgyártó is jelen van a piacon.

 Németh László a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke elmondta, hogy 4000 példányt nyomtattak, ami több közhivatalban, az egyesület irodáján és iskolákban is megtalálható lesz. Mint mondja ez már a hatodik fogyasztóvédelemmel foglalkozó kiadvány, amivel a piac szereplőit szeretnék tájékoztatni: nem csak a fogysztót, hanem az eladókat is. Kiemelte a panelek ablakcseréjénél előforduló minőségi kifogásokat. Az egyesülethez egyébként évente 800-1000 panasz érkezik termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban.