Aranybulla-webarchívum és ami mögötte van – játéktesztelésre hív a Vörösmarty Könyvtár

Digitális játékot fejleszt ki az áprilisban bemutatott Aranybulla-webarchívumhoz a Vörösmarty Mihály Könyvtár. A játék az általános iskolák felső tagozatosainak és a középiskolásoknak készül. Jelenleg a tesztelés zajlik, melyre várják a diákok jelentkezését május 30-ig.
2023.05.16. 13:44 |
Aranybulla-webarchívum és ami mögötte van – játéktesztelésre hív a Vörösmarty Könyvtár

A Vörösmarty Mihály Könyvtár által szerkeszett Aranybulla-webarchívum maradandó emléket állít az Aranybulla kiadásának 800. évfordulójára.

Több mint 600 darab archivált dokumentumot tartalmaz, amelyek között találhatók weboldalak, blogok, podcastok, videók, folyóiratcikkek, könyvek, disszertációk, valamint tudományos és ismeretterjesztő tartalmak. A tematikus gyűjteményt áprilisban, egy konferencia keretében mutatták be Székesfehérváron.

Már folyamatban van egy, a webarchívumhoz készülő digitális játék kifejlesztése az általános iskola felső tagozatos, valamint a középiskolás korosztály számára.

Jelenleg a tesztelés időszaka zajlik, melyhez a diákok segítségét kéri a Könyvtár. Május 30-ig várják önkéntes tesztelők jelentkezését, akik vállalják, hogy asztali számítógépen vagy laptopon végigjátsszák a játékot, és utána kitöltik az anonim tesztelői kérdőívet. A részvétel beleszámítható az IKSZ – Iskolai Közösségi Szolgálat – teljesítésébe. A teszteléssel kapcsolatbab további információ kérhető a zene@vmk.hu email címen, vagy a +36 70 732 89 60-as telefonszámon

A játék EZEN A LINKEN érehető el. 

Néhány fontos információ még a játékhoz:

  • A játékban egyelőre van egy beépített időmérő. Ez arra szolgál, hogy megtudják, mennyi idő alatt lehet "célba érni". A játék végén ezt az időeredményt kérik.
  • A játékban felajánlott segítségek általában egy-egy oldalt nyitnak meg a webarchívumon belül, ahonnan esetlegesen tovább lehet menni. Arra kell nagyon figyelni, hogy ezeket a megnyíló ablakokat be kellene zárni, ha már nincs rá szükség, vagy ha az adott játékszintnek vége van. Ellenkező esetben túl sok oldal lesz megnyitva, ami káoszt eredményezhet.
  • A játék oldalára fokozottan figyelni kell, hogy véletlenül se kerüljön bezárásra, mert akkor újra kell kezdeni az elejéről.
  • A tesztelői kérdőív linkje ITT ÉRHETŐ EL.