Átadták a gyalogos felüljárót a székesfehérvári vasútállomáson

A felüljáró a vasút által szétválasztott városrészéket köti össze, és megkönnyíti az eljutást a peronokhoz. A most átadott gyalogos felüljáró részét képezi majd annak az intermodális csomópontnak, ami a tervek szerint a helyi- és helyközi autóbuszos, valamint a vasúti közlekedést köti majd össze.
2021.12.08. 18:35 |
Átadták a gyalogos felüljárót a székesfehérvári vasútállomáson

A vasúti felüljáró megkönnyíti a vonatok megközelítését.

A műszaki átadás után a gyalogosforgalom számára is átadták azt a 220 méter hosszú gyalogos felüljárót, amely jelentősen megkönnyíti a vasútállomáson a peronokhoz való eljutást, és összeköti a vágányok által elválasztott területeket. A beruházásra nagy igény volt, hiszen ezzel a felüljáróval akár a MÁV gépészeti telepére is eljuthatnak a dolgozók. A Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. által kivitelezett felüljáróra mind az északi, mind déli oldalról egyaránt közel 21 méter hosszú lépcső vezet, valamint korszerű csapadékvíz-elvezető rendszerrel is rendelkezik. Ahogy Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatójának beszámolójából kiderült: a felüljáró lelkének számító, különleges eljárással beemelt acélszerkezet súlya meghaladja a 200 tonnát is.

„Ezzel a felüljáróval a vasútállomás és környéke fejlesztésének egy újabb mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen az új felüljáró jelentősen megkönnyíti majd a vágányokhoz való eljutást a fehérváriaknak. Ha közelről nézzük, egy gyalogos felüljárót adunk most át, de ha távolabbról is megvizsgáljuk, a teljes vasútállomás és az intermodális csomópont szempontjából is fontos beruházásra került sor.” – értékelte a megvalósult fejlesztést Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője.

Törő Gábor országgyűlési képviselő hangsúlyozta: Székesfehérvár a Dunántúl egyik legfejlettebb vasútállomásával rendelkezik az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően. Mind a vágányok felújítása, mind a vasútállomás infrastruktúrájának fejlesztése a székesfehérvári utazóközönséget, a közösségi közlekedés megkönnyítését szolgálja. Bejelentette továbbá, hogy elindult egy környezetvédelmi hatástanulmány a székesfehérvári vasútállomást is érintő Budapest-Varsó vasútvonal fejlesztésének érdekében.

Mészáros Attila alpolgármester a város képviseletében köszönetét fejezte ki a Magyar Államnak, a beruházó NIF Zrt-nek, valamint a MÁV felé, hogy befejeződhetett a felüljáró fejlesztése, mivel az jelentős terhet vesz le a Széchenyi-Horvát István utcai kereszteződésről. „Szintén előrelépés lesz, ha jövőre elkészül a 100 férőhelyes parkoló a felüljáró déli oldalán, melyhez további 100 férőhelyes biciklitároló is kiépítésre kerül. Természetesen a helyi közösségi közlekedés hálózatának módosításakor arra is fogunk figyelni, hogy ne csak a vasúti északi, hanem a déli részére is hozzunk járatokat.”

A MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás az elmúlt évek székesfehérvári és környékbeli fejlesztéseit összegezte. Ahogy összefoglalójából kiderült, a beruházások általi modernizációt követően 2019-ben 10 millióan utaztak a környékbeli vonalokon, ami országos szintén is kiemelkedőnek számít.

Városfejlesztés

  1. Felépült a kórhát új tömbje

    Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.

    2024.11.18.
  2. Megszépül a kis park

    A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.

    2024.11.15.
  3. Fákat és több ezer évelőt is ültetnek

    A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.

    2024.11.13.
  4. BIM alapú tervezés a Jákyban

    Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.

    2024.11.11.