-
25 mázsa pontyot telepítenek
Két ütemben telepít halat a Bregyó melletti tóba a Széchenyi István Horgász Egyesület. A három nyaras pontyok egy részét már múlt héten, a maradék halat pedig jövő héten engedik a tóba. Az egyesület egy sikeres pályázatnak köszönhetően tud ennyi halat telepíteni a fehérvári tóba.
2025.04.02. -
Képeslapok és amigurumi
Két izgalmas kiállítás várja az érdeklődőket áprilisban, a Vörösmarty Mihály Könyvtár két tagkönyvtárában. A Tolnai utcai intézményben amigurumi technikával készült alkotások, míg a Budai útiban Székesfehérvár várostörténetéhez kapcsolódó képeslapok láthatóak.
2025.04.02. -
Programok az autizmus világnapján
Több napon át tartó programsorozattal készült az autizmus világnapjára az Arany EGYMI. A rendezvények között szerepel pedagógustréning, gyerekeknek szóló rendőrségi bemutató, zenés színpadi előadás és szemléletformáló találkozó, valamint a hagyományos belvárosi KÉK séta, melyhez bárki csatlakozhat.
2025.04.02. -
Meggyógyultak a gólyák
A Sóstó Vadvédelmi Központ szakemberei egy csodálatos vizes élőhely mellett, Székesfehérvártól és a Velencei-tótól délre engedték útjára azokat a gólyákat, melyek a tavalyi vonulásba már nem tudtak becsatlakozni rehabilitációjuk miatt.
2025.04.01.
Megoldásfókuszú programot valósít meg a Vasváriban SZÉNA Egyesület

A program célja, hogy a diák-diák kommunikáció, kapcsolat fejlődésével növekedjen az osztálytermi oktatás és nevelés hatékonysága.
A program két szakértő bevonásával három szakmai programelem keretében valósul meg: a tanév eleji közösségépítő foglalkozásokat óralátogatások követik, melyet egy tanév végi élménynap zár. Mindhárom programelem sajátja az a megoldásfókuszú módszertan, melynek hátteret Steve de Shazer, Insoo Kim Berg és kollégáik fejlesztették ki a Milwaukee-ban működő Brief Családterápiás Központban.
A megoldásfókuszú megközelítés lényege, hogy elsősorban az erősségeket keresi meg a különböző helyzetekben. Ezekre épít, pozitív környezetet teremt, és ezáltal több lehetőség nyílik a megbeszélésre.
A program végére a diákok jobban viselkednek, együttműködőbbé válnak és segítik egymást. Osztályközösségi szinten pedig képessé válnak kitűzni és megfogalmazni viselkedésükre irányuló, közösségi célokat.
A program egy-egy eleme már önállóan bevált gyakorlata több iskolának az országban. A SZÉNA Egyesület méréseket végez, melyek a teljes program hatásait fogják vizsgálni.