-
Fórum a Belső-Maroshegyen élőknek
Az 5. számú választókörzetbe átkerült utcák lakóinak szerveztek lakossági fórumot kedden a Táncsics Mihály Általános Iskolában, ahol jelen volt dr. Cser-Palkovics András polgármester, valamint Brájer Éva és Mészáros Attila önkormányzati képviselő is. A lakóktól a legtöbb jelzés a csapadékvíz elvezetési problémákkal és a közlekedéssel kapcsolatban érkezett.
2024.11.12. -
Diákok Schwäbisch Gmündben
A diákcsere program keretében egy héten át vendégeskedhettek a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium diákjai Schwäbisch Gmündben. Jövőre a német diákok érkeznek majd városunkba.
2024.11.12. -
A kalligráfia alapjai
Hogyan írjunk szépen? Hogyan formáljuk helyesen a betűket? A kalligráfia világába pillanthattak be az érdeklődők a Hetedhét Játékmúzeumban a Négykezes kedd program keretében.
2024.11.12. -
Nemzeti konzultáció
„Magyarország meg tudja csinálni” címmel a kormány mától nemzeti konzultációt indít az új gazdaságpolitikáról. A Fejér Vármegyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozza, az a cél, hogy a magyar gazdaság erősödjön, a családok jövedelme és a bérek emelkedjenek, a kis- és közepes vállalkozások megerősödjenek, és megfizethetőbb legyen a lakhatás.
2024.11.12.
Az autók tavaszi felkészítéséről - tanácsok, mit érdemes ellenőrizni
Beköszöntött a tavasz, egyre melegebbek a nappalok, éjszakánként is pluszok vannak. A téli felkészülés után érdemes ellenőrizni az autókat, a tavaszi átvizsgálás elmulasztása ugyanis komoly károkat okozhat a gépkocsiban, és igencsak megterhelheti pénztárcánkat. Erre az időszakra érdemes a legjobban felkészülni, hiszen a téli időszak csupán 2-3. míg a nyári akár 9-10 hónapig is tarhat.
2012.03.22. 11:41 |
Beköszöntött a tavasz, egyre melegebbek a nappalok, éjszakánként is pluszok vannak. A téli felkészülés után érdemes ellenőrizni az autókat, a tavaszi átvizsgálás elmulasztása ugyanis komoly károkat okozhat a gépkocsiban, és igencsak megterhelheti pénztárcánkat. Erre az időszakra érdemes a legjobban felkészülni, hiszen a téli időszak csupán 2-3. míg a nyári akár 9-10 hónapig is tarhat.
Tavasszal a legalapvetőbb teendőnk a téli gumi lecserélése. Ha tartósan +7 C fok fölé emelkedik a hőmérséklet akkor a gumicsere mindenképpen javasolt, a téli gumi ugyanis lágy keverékű, a melegben gyorsabban kopik és amortizálódik, ráadásul még csak nem is spórolunk vele, hiszen ha nyáron is ezt használjuk, az jelentős fogyasztásnövekedést okozhat. Ezáltal éppen a hideg időszakra kopik majd el annyira a gumi, hogy a havas utakon nem tapad majd megfelelően – javasolja Jandó Zsolt, a Weltauto szakértője, a székesfehérvári Wolf Autó Kft. értékesítési igazgatója.
Alapvető biztonsági szempont, hogy megfelelő futófelülettel rendelkező gumikkal közlekedjünk. Az öt évnél idősebb gumikat ne rakassuk vissza a kocsira, és a nyári gumik esetében figyeljünk arra, hogy a kötelező 2 mm-es bordamélység meglegyen. A guminyomást is érdemes rendszeresen, havonta ellenőrizni.
Kevesen tudják, hogy a gumi kiválasztása nem csupán pénztárca-vastagság függvénye. Döntés előtt érdemes átgondolni a vezetési szokásainkat. Milyen időközönként vesszük elő az autót, milyen útviszonyok között használjuk, milyen a vezetési stílusunk? A nyári gumik is különféle követelményeknek kell, hogy megfeleljenek, a gyártók optimumra törekednek, de kompromisszumokat kell kötni. Például egy sokat (évi 50-60 ezer kilométert) futó autóra megfelelő lehet a ma divatos, energiatakarékos, ezért benzint spóroló abroncs, azonban egy családi autónál ez elhanyagolható előnnyel jár, ráadásul a csökkentett gördülési ellenállással általában a fékezhetőség is romlik. Ha az autó túlságosan ráz az úthibákon, és a komfortosabb gurulás érdekében inkább lemondunk a sportos kanyarvételről, akkor érdemes megfontolni egy egyel kisebb váltóméret felszerelését, ugyanis a magasabb oldalfalú - kevésbé „peres” abroncs puhábban rugózik. De természetesen csak a gépkocsihoz engedélyezett méretek között válogathatunk. – mondja Jandó Zsolt, a Weltauto szakértője.
A hosszabb utak előtt a fékek ellenőrzése is fontos. Három dolgot, a fékbetétek kopottságát, a féktárcsa állapotát és a fékfolyadékot érdemes megnézni. Mindemellett a futóművet és a lengéscsillapítókat sem árt megvizsgáltatni. A téli utakon ugyanis több hóval fedett kátyúba, mélyedésbe is belehajthatunk, ami esetlegesen a futómű sérüléséhez vezethet. A téli szennyeződésektől is szükséges gépkocsinkat megtisztítani. Főleg az alvázmosásra érdemes nagy figyelmet fektetni, mert a sóval beszórt havas utakról a felverődött, alvázra rakódott só és koszrétegek semmiképpen nem tesznek jót az autónak. Az ablaktörlő lapátokat és a téli fagyálló ablakmosó folyadékot sem árt lecserélni, a szélvédő megóvása érdekében.
A téli ablakmosóban lévő fagyásgátló anyag könnyen párolog és a forró szélvédőre fecskendezve még azelőtt elillan, hogy kifejtené tisztító hatását. Hígítsuk a téli ajánlás duplájára és amint lehet, használjunk kifejezetten nyári adalékot. Amennyiben ősszel nem szedtük ki a faleveleket a szélvédő előtti levegőcsatornából, akkor most mindenképpen tegyük meg. A bomló faleveleken gombák telepedhetnek meg, amelyek az allergiások számára veszélyforrást jelentenek. A megszorult lombhulladék a tavaszi csapadékokból felszívja a vizet, és folyamatos páraburokban tartja a légbeömlőket - teszi hozzá Jandó Zsolt.