-
Elegáns rózsakert az Órajátéknál
Rózsaágyást alakított ki a Városgondnokság a Kossuth udvarban az Órajáték előtt. A mintegy 250 rózsatövet pénteken ültették el a Városgondnokság kertészei. Alapvetően fehér, krém, sárga és rózsaszín rózsák kerültek a virágágyásba, amik különböző magasságúra nőnek majd.
2025.03.07. -
Szemléletformáló túra
Nyílt napot tartott a csala-pénzverővölgyi hulladékkezelő telepen a DEPÓNIA Kft. A túrán a legmodernebb válogatási technológiákkal, a szemét és a hulladék közötti különbséggel, valamint a konyhai hulladékok külön gyűjtésének fontosságával is megismerkedhettek a résztvevők.
2025.02.25. -
Játszótér Csalán
Elkészült az új kerítés, és így még biztonságosabbá vált a csalai játszótér. A közösségi téren a tavalyi évben megújult a kiülők nádtető borítása, az előírásoknak megfelelően kicserélték a gumilapokat, valamint egy új, egyensúlyozó eszközzel is bővült a játszótér.
2025.02.20. -
Új közvilágítás épült
Tavaly épült meg a Bátky Zsigmond és a Halász utca között egy új járdaszakasz, amihez mostanra kiépült a közvilágítás is. Ez utóbbi munka műszaki átadását tartották kedden délelőtt: elkészült öt új közvilágítási oszlop, egy másikon pedig kétkarú lámpatestre cserélték a korábbi világítást, továbbá a Fehér Palota fele is korszerűsítették a közvilágítást a járdák mellett.
2025.02.18.
Az év első felében elkezdődik a vasútállomás felújítása
Az év első felében várhatóak a székesfehérvári állomás átépítésének kiviteli tenderei. Székesfehérvár állomás az V. páneurópai korridor, illetve a Budapest-Déli pályaudvar - Murakeresztúr vasútvonal legfontosabb elágazó állomása, a Közép-Dunántúl legnagyobb vasúti csomópontja. Az állomási vágányhálózat és a biztosítóberendezés elavult állapota szükségessé teszi a teljes átépítést. A korszerűsítés során egyszerűsítik a vágányhálózatot, megszüntetik a feleslegessé vált és már nem használt teherpályaudvari vágányokat, az utasbiztonság érdekében új utasperonokat alakítanak ki. A munkákkal befejeződne a székesfehérvári csomópont komplex megújítása.
A MÁV stratégiai célkitűzésének megvalósításához szükséges a vasúti pályák felújítása, korszerűsítése. Elsődleges feladat a páneurópai közlekedési folyosókon, a törzshálózaton a sebesség- és tengelyterhelés korlátozás nélküli közlekedés biztosítása. A MÁV Rt. 8600 kilométeres vonalhálózatának közel felét teszi ki az a törzshálózat, ahol a vasúti szállítási teljesítmények 80 százaléka realizálódik. A versenyképesség és a minőségi szolgáltatások javítása megköveteli ezen fővonalak megújítását.