-
Újra nyitva a pálya
Két részletben építi teljesen újjá a Városgondnokság a Bregyóban található extrém pályát. Az új pálya első része már elkészült és ismét használható. Ősszel pedig további négy elemmel bővítik a Bregyó skateparkot, ezzel lesz majd teljes.
2024.07.26. -
Új játszóeszközöket adtak át
Új játszóeszközöket adtak át két székesfehérvári játszótéren, a kisgyermekes családok örömére. A Széna téren egy nagy játszóvár készült, ami mellé ősszel fát telepítenek, míg a Zsolt utcába két mókuskereket és a homokozóhoz ülőkéket telepítettek. A beruházásokról Deák Lajosné önkormányzati képviselő adott tájékoztatást.
2024.07.04. -
Elkészült a felújítás
A munkaterületet tavaly ősz végén átadták a kivitelezőnek, azonban a kivitelezést tavasszal kezdték el a Gáz utcai garázssornál. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érintette és várhatóan még ebben az évben elkészül a felújítása a garázssor másik oldalán található útnak is.
2024.06.20. -
Új bölcsőde épül
Ünnepélyes keretek között tették le szerdán délután annak az új, 28 férőhelyes bölcsődének az alapkövét, amely a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára épül. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével. A Székesfehérvári Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény a tervek szerint idén nyitja meg kapuit.
2024.06.19.
Az év első felében elkezdődik a vasútállomás felújítása
Az év első felében várhatóak a székesfehérvári állomás átépítésének kiviteli tenderei. Székesfehérvár állomás az V. páneurópai korridor, illetve a Budapest-Déli pályaudvar - Murakeresztúr vasútvonal legfontosabb elágazó állomása, a Közép-Dunántúl legnagyobb vasúti csomópontja. Az állomási vágányhálózat és a biztosítóberendezés elavult állapota szükségessé teszi a teljes átépítést. A korszerűsítés során egyszerűsítik a vágányhálózatot, megszüntetik a feleslegessé vált és már nem használt teherpályaudvari vágányokat, az utasbiztonság érdekében új utasperonokat alakítanak ki. A munkákkal befejeződne a székesfehérvári csomópont komplex megújítása.
A MÁV stratégiai célkitűzésének megvalósításához szükséges a vasúti pályák felújítása, korszerűsítése. Elsődleges feladat a páneurópai közlekedési folyosókon, a törzshálózaton a sebesség- és tengelyterhelés korlátozás nélküli közlekedés biztosítása. A MÁV Rt. 8600 kilométeres vonalhálózatának közel felét teszi ki az a törzshálózat, ahol a vasúti szállítási teljesítmények 80 százaléka realizálódik. A versenyképesség és a minőségi szolgáltatások javítása megköveteli ezen fővonalak megújítását.