Az önkormányzati lakások és a nem lakás célú helyiségek bérlésének rendje a veszélyhelyzet idején

A veszélyhelyzet végéig meghosszabbodik az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérleti jogviszonya akkor, ha a bérlő legkésőbb a szerződés eredeti lejárata szerinti utolsó napig írásos nyilatkozatban azt kéri. A dokumentum küldhető postai úton, e-mailben, valamint személyesen is leadható a Polgármesteri Hivatal portáján elhelyezett gyűjtődobozban.
2021.05.14. 08:36 |
Az önkormányzati lakások és a nem lakás célú helyiségek bérlésének rendje a veszélyhelyzet idején

Az Önkormányzat tulajdonában lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségek veszélyhelyzet ideje alatt lejáró bérleti jogviszonya meghosszabbodik a veszélyhelyzet végéig, amennyiben a bérlő legkésőbb a szerződés eredeti lejárata utolsó napjáig írásos nyilatkozatban azt kéri.

A hatályos helyi rendelet szerint a helyiségek bérbeadása pályázat útján történik. A Hivatal már dolgozik ezeknek a helyiségeknek későbbi bérbeadására vonatkozó pályázati kiírások előkészítésén. Amennyiben egy bérlő – a bérleti szerződés fentiek szerinti megszűntét követően is – a jelenleg is bérelt helyiség bérlője szeretne lenni, vagy másik helyiséget szeretne bérelni, úgy az Önkormányzat azt kéri, kísérjék figyelemmel a megjelenő pályázati kiírásokat. A pályázati eljárásokat a helyiségeket kezelő Városfejlesztési Kft. bonyolítja le. A pályázati kiírások megjelennek a város és a Kft. honlapján, valamint kifüggesztik a Hivatalban. A helyiségekkel, bérleti jogviszonyokkal kapcsolatosan a 22/537-186, 537-276 telefonszámokon kérhetnek részletes tájékoztatást az érdeklődők.

Az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások veszélyhelyzet ideje alatt lejáró bérleti jogviszonya meghosszabbodik a veszélyhelyzet végéig, amennyiben a bérlő legkésőbb a szerződés eredeti lejárata utolsó napjáig írásos nyilatkozatban azt kéri.

Amennyiben a bérlő – a bérleti szerződés fentiek szerinti megszűntét követően is – a jelenleg bérelt lakás bérlője szeretne maradni, úgy a lakás ismételt bérbeadása iránti kérelmét már most beadhatja. A kérelmet egy, a város honlapjáról letölthető, illetve a Hivatal portáján beszerezhető formanyomtatványon kell benyújtani. A bérlakásokkal, bérleti jogviszonyokkal kapcsolatosan az ügyintézők a 537-611; 537-612 és az 537-149-es telefonszámokon részletes tájékoztatást nyújtanak.

Mindkét esetben a kitöltött nyilatkozat és kérelem megküldhető postai úton a Polgármesteri Hivatal címére (Székesfehérvár, Városház tér 1.), e-mailben, vagy elhelyezhető a Polgármesteri Hivatal portáján (Városház tér 2.) a kérelmek számára biztosított gyűjtődobozban.