-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Az online oktatás indulása és első tapasztalatai Székesfehérváron
A Kormány rendelkezése alapján március 16-tól az oktató-nevelő munka az iskolákban tantermen kívül, digitális munkarendben kerül megszervezésre, amelyről az intézményvezetők a hétvégén értesítették a szülőket. A tantermen kívüli, digitális munkarend a hétfői napon indult el az intézményekben, de az átállás nem egy nap alatt valósul meg, mondta Török Szabolcs tankerületi igazgató. Jól látható, hogy a tankerületek, az intézmények, a pedagógusok, a szülők és a tanulók is összefogtak, hogy a kezdeti nehézségeket áthidalhassuk. Segítséget nyújt ehhez az Oktatási Hivatal által kiadott módszertani ajánlás, valamint a KRÉTA rendszer online oktatást támogató adminisztratív funkciói, amelyek a nyomon-követhetőséget és az alapvető kommunikációs felületet is biztosítják a pedagógusok és a diákok, szülők között. Több iskolában virtuális osztályokat hoztak létre a különféle felületeken, emellett sokféle csatorna, felület és lehetőség áll rendelkezésre az új munkarend alkalmazásához. Az látszik, hogy az intézményvezetők, a pedagógusok, a szülők felelősen és pozitívan állnak az új digitális munkarend bevezetéséhez, tette hozzá Török Szabolcs.
Ráczné Kálmán Anikó, a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy a pénteki bejelentést követően az iskolában már szombaton felállítottak egy öt fős digitális munkacsoportot a szervezésre. Mint a Microsoft Innovatív Iskola Program résztvevői ezt a felületet használják az online oktatási formában, a munkacsoport a kollégáknak hétfőn adott egy ajánlást és tájékoztatást, majd kipróbálták például a konferenciabeszélgetést – ezt a hetet mindenképpen a pedagógusok felkészülésére fordítják, mondta az igazgató. Az iskolában összesen 278 tanulócsoportnak kell online oktatási formát működtetniük. A diákok szerencsére nagyon nyitottak, mondta el Ráczné Kálmán Anikó, és a jártasabb kollégák közül volt olyan, aki hétfőn már dolgozatot íratott a tanulókkal történelemből – de a legfontosabb elv a mértéktartás a diákok terhelésében, az első visszajelzések alapján is ezt javasolja kollégáinak. A heti három vagy több órás tantárgyakból heti egy-egy nap konzultációval telik, a többi tantárgynál pedig egy-egy órán belül oldják ezt meg; prioritást élveznek természetesen a végzős tanulók. Az igazgató elmondta, hogy hálásak az Alba Innovár felajánlásáért, hogy ott digitális tananyagfelvételeket készíthetnek a pedagógusok.
A Székesfehérvári Szakképzési Centrum kilenc fehérvári és két vidéki intézményében összesen 6500 tanulót érint a bevezetett távoktatás: az átállás óriási feladat, ezért a hét első két napjára tanítás nélküli munkanapot rendeltek el a rendszer működésének a megszervezéséhez, elindításához, az online oktatást 18-án, szerdán kezdték, mondta Kulcsár Szilvia, a főigazgatója. Két iskolában a teljes körű megoldásokat kínáló Moodle rendszert választották, vannak intézmények, ahol a Classroom vagy a Microsoft Teams eszközrendszerét használják. Az első feladatok között felmérték az eszköz- és internet-elérési lehetőségeket: a tanárok és a tanulók 99%-ban vagy rendelkeztek vele, vagy a központ tudott eszközt biztosítani (egyetlen tanuló van, akinek interneteléréshez kell még egy sim kártyát eljuttatni). A későbbiekben probléma lehet, hogy ha egy családban egy számítógépre több gyermek jut – a következő hetekben felmerülő ilyen esetekben is megpróbálnak eszközt biztosítani, mondta a főigazgató. A tanrend az eddigi órarendeknek felel meg: a tanórák 50%-ban új tudáselemet adnak át, a maradék időben pedig visszaellenőriznek, illetve konzultációs lehetőséget biztosítanak. Sok helyen már az első nap után is van pozitív tapasztalatuk a pedagógusoknak, bár sok feladat áll még előttük; és nehéz dolguk lesz a szülőkkel együtt abban, hogy az első egy-két izgalmasnak tűnő hét után fönntartsák a diákok motivációját, és felelősségtudatát, fogalmazott Kulcsár Szilvia.
Gyenei Magdolna, Székesfehérvári SZC Hunyadi Mátyás Szakgimnázium igazgatója a tapasztalatok közül azt emelte ki, hogy mint szakgimnázium a kerettantervek változásai miatt hozzászoktak az új feltételek bevezetéséhez, és a kollégái rugalmasan kezelik ezt a helyzetet is. A hét első két napja a tanárok informatikai felkészítésével telt: a kollégák 6-7 féle olyan rendszerrel dolgoznak, ami komplex és bevált lehetőségeket kínál. Problémát okoz az, hogy több pedagógusnak vannak kisgyermekei, akik mellett home office-ban nehéz időben megszervezni az oktatást, mondta Gyenei Magdolna. A tantestület nagy része eddig is alkalmazott digitális módszereket az oktatásban, az idősebb kollégáknak a kommunikációs csatorna alkalmazásában pedig a gyakornokok is segítettek a kapcsolattartási rendszerek elsajátításában – így szerdán már mindenki használta az új felületeket. Kiemelten kezelik az iskolában az érettségizőket és a szakmai vizsgára készülőket, mondta az igazgató. A diákok rendszeresen, felelősséggel visszajeleznek, így sok nagyon emberi, kedves és humoros történetet jegyez ez az új fejezete az iskola történetének, de például az egyik kolléga hirtelen balesetére is a tanulók jelzése alapján derült fény, vagy az online testnevelés óra kreatív produktumait is elküldik a hunyadisok.