-
Óvodai beiratkozás 2025.
Április 28-án (hétfőn), április 29-én (kedden) és április 30-án (szerdán) lesz az óvodai beiratkozás a 2025/2026-os nevelési évre Székesfehérváron, az önkormányzati fenntartású intézményekben. Ezt megelőzően nyílt napokra is várják a kicsiket és szüleiket. Azokat a gyerekeket kell beíratni, akik 2025. augusztus 31-ig betöltik a harmadik életévüket.
2025.03.31. -
Tűzoltók a Városházán
Jürgen Schabel nyugalmazott tűzoltómester vezetésével a német testvérvárosból, Schwäbisch Gmündből érkezett tűzoltókat fogadott a Városházán pénteken Lehrner Zsolt alpolgármester és Viza Attila közbiztonsági tanácsnok.
2025.03.28. -
6700 főnek nyújtanak segítséget
Három vármegyei településen mintegy 6700 főnek nyújtanak segítséget - Elindult a „Helyi humán fejlesztések Iváncsa, Ercsi és Adony településeken” című projekt, erről Adonyban tartottak tájékoztatót.
2025.04.01. -
Többféle tiltott szerrel kereskedtek
Egy drogkereskedő férfit és segítőjét fogták el a Fejér vármegyei nyomozók. A két terjesztőt letartóztatták, a velük üzletet kötő fogyasztókat folyamatosan keresik a rendőrök.
2025.04.01.
Az óvodától az érettségiig – négyosztályos gimnázium indul a Szent Imre Általános Iskola és Óvoda
A gimnázium létrejöttét az intézmény energetikai korszerűsítésre, épületbővítése teszi lehetővé, a tervek szerint az első osztály a 2022/2023-as tanévtől indul.
Gimnáziumi oktatással bővül a város neves katolikus nevelési-oktatási intézménye, a Szent Imre Általános Iskola és Óvoda. Spányi Antal megyés püspök, az intézmény fenntartója úgy döntött, hogy – hasonlóan a Székesfehérvári Egyházmegye által fenntartott más intézményekhez – a Szent Imre Általános Iskola és Óvodát is négy évfolyamos gimnáziumi képzéssel bővíti. Ez a döntés a korábban már több alkalommal és fórumon is megfogalmazott szülői kéréseket is figyelembe vette.

A részletekről Spányi Antal megyés püspök, Ugrits Tamás pasztorális helynök, az intézmény püspöki biztosa és Csák Lajos igazgató számoltak be.
A fenntartó anyagi támogatásával megvalósuló és 2021 májusában lezáruló energetikai korszerűsítés és épületbővítés biztosítja azt az oktatási-nevelési helyszínt – osztálytermeket, szaktantermeket és közösségi tereket –, ahol ez az óvodáskortól a felnőttkorig terjedő, lelki és szellemi növekedés eredményesen és színvonalasan megvalósulhat.
„Az egyház küldetéséhez hozzátartozik a nevelés és a tanítás, egyik a másik nélkül nem lehet eredményes és hatékony. Európa kultúrájának kialakulása elképzelhetetlen az egyház évszázadok óta megmutatkozó munkája, annak gyümölcse nélkül.” – fogalmazott a sajtótájékoztatón Spányi Antal megyés püspök. Emlékeztetett arra, hogy az iskolák egyházi fenntartású működtetése a szocializmus, a kommunizmus éveiben megszakadt, majd 1990-től indult újra. A Székesfehérvári Egyházmegyének azóta 20 intézménye van 450 pedagógussal és 4.700 gyermekkel. Az oktatás magas színvonalát mutatja, hogy a budakeszi és a piliscsabai iskolái mindig ott vannak az ország 100 legjobbja között, és bővítés alatt áll a tatabányai és az érdi intézmény.
„Elérkezett az ideje a székesfehérvári bővítésnek is, ennek az épített és személyi, pedagógiai feltételei is megvannak. Azért érezzük fontosnak a gimnázium elindítását, mert szeretnénk gyarapítani a kiválóan teljesítő gimnáziumok sorát Fehérváron, szeretnénk megadni a választás lehetőségét, és úgy nevelni a gyerekeket, hogy belőlük igaz keresztény emberek legyenek. Rajtuk keresztül is igyekszünk ebbe az irányba irányítani, segíteni a családokat.” – tette hozzá Spányi Antal.
Ugrits Tamás pasztorális helynök, az intézmény püspöki biztosa arról beszélt, hogy a gyermekek nevelése, lelki, erkölcsi formálódása, fejlődése nem fejeződik be a 14. életévben. Éppen ekkor kezdődik a legfontosabb periódus, az értékrend megszilárdulása, a lelki, vallási, közösségi élmények meghatározó ideje. Egy fiatal akkor tekint valóban a sajátjaként az iskolájára, ahol komoly értéket gyűjt, komoly emberekkel találkozik, és komolyan meg tudja választani a jövőjét. Székesfehérváron régóta érezték, hogy a nyolcadik osztály végeztével megtörik ez a folyamat, hiszen sok szülő eddig is ebben az iskolában hagyta volna a gyermekét. A gimnázium indításával kapcsolatban hozzátette: „Őszintén remélem, hogy ez egy szélesebb választási lehetőséget kínál azon fiatalok számára, akiknek fontos a keresztény értékrend, az erkölcsiség. Úgy kapnak érettségit, hogy belül is az érettséget hordozzák, és olyan környezetben nevelődnek, amit igényelnek és ami fontos számukra.”
A Szent Imre iskola vezetősége a következőkről tájékoztatta a szülőket:
A 3x4 éves tagolású, 12 évfolyamos intézményben az alsó, a felső, valamint a gimnáziumi tagozaton, a növendékek életkori sajátosságainak megfelelő módszertani kultúrával, eljárásokkal, az élményszerű tanulás belső és külső lehetőségeinek megragadásával, szerteágazó, színes programszerkezetet biztosítva, a tanulást közösségben megélve oktatják tanulóikat.
A nevelőtestület elkötelezett ezen fenntartói célkitűzés megvalósításában, hiszen a gimnáziumi képzéshez szükséges szakmai-végzettségi követelmények nagy részét már most is teljesítik, az érdeklődő pedagógusokkal is számolva teljes mértékben megfelel az intézmény a gimnáziumindítási feltételeknek. Emellett válasz tékot kívánnak nyújtani a szülőknek és a tanulóknak a későbbi fakultációkhoz is.
A fenntartóval és a szakigazgatási szervekkel egyeztetett cél, hogy a következő, 2021/2022-es tanévben az intézmény megfeleljen a középiskolai felvételi követelményeknek, hogy a beiratkozások után el tudják indítani az első gimnáziumi osztályt a 2022/2023-as tanévben.
Az utóbbi évek kiemelkedő kompetenciamérési eredményei, a tanulók középiskolai felvételi sikerei igazolják az oktató-nevelő munka eredményességét, egyben megalapozzák a szándékot, hogy a tanulók választhassák a helyi továbbtanulás lehetőségét is.
A leendő gimnázium pedagógiai-szakmai célkitűzései:
- Az ideális és aktív közösségi létet generáló és biztosító 25 fős osztálylétszámok biztosítása.
- Lehetőség lesz az intézményen belül a végzős nyolcadik osztályosok úgynevezett belső átvételérre tanulmányi eredmény és tanulói attitűd alapján, ezzel párhuzamosan tervezik a külső felvételiztetést is más középfokú intézményekhez hasonlóan.
- A felsőfokú továbbtanulás lehetőségének biztosítása érdekében az eddigi magas szintű tantárgyi-szakmai munka folytatása a gimnáziumi tagozaton.
- Magas színvonalú nyelvoktatás - a SANSZ továbbfejlesztésének eredményeként célul tűzik ki 7. évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret szerinti A2 szintű, 9. évfolyamon a KER szerinti B1 szintű nyelvtudást és annak mérését, majd 11. évfolyamon – az arra jelentkező tanulók számára – a B2 szintű nyelvvizsga letételét.
- Magas színvonalú informatikaoktatás – az emelt óraszámú oktatás célja a tanulók algoritmikus szemléletének és absztrakciós képességének kialakítása, fejlesztése (robotika, honlapkészítés és programozás oktatása), valamint felkészítés az emelt szintű informatikaérettségire, tekintettel a jelen és a jövő munkaerőigényeire és elhelyezkedési lehetőségeire.