Az őszi, fehérvári diákparlamentről egyeztetett a köznevelési államitkár a diákokkal

Fehérváron rendezik meg idén ősszel az országos diákparlamentet - jelentette be a köznevelési államtitkár fővárosi sajtótájékoztatóján, miután a program előkészítéséről diák-önkormányzati képviselőkkel egyeztetett. Novemberben első Megyei Jogú Városként Székesfehérvár rendezheti meg az országos Diákparlamentet. Székesfehérvárról a Diáktanács elnöke Rácz Zoltán, Reisz Réka a Diáktanács tagja és Rózsás Ildikó a Kaptár Ifjúsági és Prevenciós Iroda vezetője is részt vett az egyeztetésen.
Beszámolónk az országos Diákparlament előkészítő üléséről
2014.02.19. 06:28 |
 Székesfehérváron rendezik meg iIdén ősszel az országos diákparlamentet - jelentette be a köznevelési államtitkár fővárosi sajtótájékoztatóján, miután a program előkészítéséről diák-önkormányzati képviselőkkel egyeztetett. Székesfehérvárról a Diáktanács elnöke Rácz Zoltán, Reisz Réka a Diáktanács tagja és Rózsás Ildikó a Kaptár Ifjúsági és Prevenciós Iroda vezetője is részt vett az egyeztetésen.
Beszámolónk az országos Diákparlament előkészítő üléséről
 
 Hoffmann Rózsa elmondta, hogy a több mint egyórás egyeztetésen jelen lévő diákok nagy része azon az állásponton volt, fontos, hogy rendszeresen minősítsék a pedagógusokat. Fontosnak tartották a tanárképzést is, hogy a megfelelő pedagógusokat válasszák ki a pályára. Az államtitkár szólt arról, hogy jelenleg 25 761 pedagógus jogosult az első, előzetes minősítési szintre, és 8065 már regisztrált is a portfólió feltöltéséhez. A számokból úgy látja: a tanártársadalom nagy többsége megértette ennek szükségességét. Úgy véli, ahhoz, hogy a pedagógusok társadalmi megbecsülése növekedjen, számos eszközre van szükség. Ilyen a béremelés, de emellett fontos az is, hogy merjék vállalni: külső, objektív mérce alapján lépnek előre a pályán. A végső minősítésük óralátogatással és egyéb szempontokkal is kiegészül majd. Azoknak a tanároknak az előrelépését szeretnék segíteni, akik már sok mindent bizonyítottak a pályán.

 A találkozón egy diák sem nehezményezte az iskolai közösségi munkát, de kívánatosnak tartották, hogy több lehetőség nyíljon meg.