-
Vukovár elestére emlékeztek
A Honvédő Háború Áldozatainak Emléknapján, valamint Vukovar és Skabrnja városok Áldozatainak Emléknapján koszorúzással és gyertyagyújtással emlékezett a 33 évvel ezelőtti tragédiára a Közép-európai Többnemzeti Hadosztály-parancsnokságon szolgáló horvát kontingens. A megemlékezésen Székesfehérvár önkormányzatát Horváth Miklós Csaba alpolgármester képviselte.
2024.11.15. -
Az Alba Bástya is csatlakozik
Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ is csatlakozik az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciójához, melyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervez az ország számos pontján, köztük Székesfehérváron is. A Központ munkatársai a Szent Flórián körúti Tesco Áruházban várják a támogatásokat, melyekkel a rászoruló családokat segítik.
2024.11.15. -
A lakosság véleményét kérdezi a kormány
A Fidesz-KDNP frakciószövetség felkérésére a kormány nemzeti konzultációt indított. Fejér vármegyében november 27-étől postázzák a kérdőíveket. A konzultáció céljáról Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők tartottak sajtótájékoztatót.
2024.11.15. -
Átadták az emlékdiplomákat
Idén is átvehették emlékdiplomájukat azok a pedagógusok, óvónők és oktatási szakemberek, akik ötven, hatvan, hatvanöt, hetven, vagy éppen hetvenöt évvel ezelőtt szereztek diplomát. A "színes" diplomások a Hiemer-ház Báltermében gyűltek össze az ünnepségre.
2024.11.15.
Az ügyfelekért dolgozunk, őket szolgáljuk - interjú Dancs Norbert járási hivatalvezetővel
A szolgáltató jellegű munkamorált szeretné meghonosítani a januártól működő Székesfehérvári Járási Hivatalban a decemberben kinevezett vezető. Dancs Norbert közel két évtizede dolgozik a közigazgatásban és az a célja, hogy az átalakított államigazgatásnak köszönhetően az ügyfelek elégedetten távozzanak a hivatalból. Mi, járási köztisztviselők a huszonkét település lakóiért vagyunk, értjük a dolgunkat és az ügyfelekért dolgozunk, őket szolgáljuk.
2012.12.29. 17:30 |
A szolgáltató jellegű munkamorált szeretné meghonosítani a januártól működő Székesfehérvári Járási Hivatalban a decemberben kinevezett vezető. Dancs Norbert közel két évtizede dolgozik a közigazgatásban és az a célja, hogy az átalakított államigazgatásnak köszönhetően az ügyfelek elégedetten távozzanak a hivatalból.
- Okmányirodai Osztály
- Székesfehérvári Járási Gyámhivatal
- Székesfehérvári Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal
- Hatósági Osztály
- Működést Támogató Osztály
- Abai Kirendeltség
- Seregélyesi Kirendeltség
- Szakigazgatási Szervek:
- Székesfehérvári Járási Hivatal Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Szakigazgatási Szerve
- Székesfehérvári Járási Földhivatal
- Székesfehérvári Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltsége
- Székesfehérvári Járási Népegészségügyi Intézet
|
Készen áll már a Székesfehérvári Járási Hivatal az ügyfelek fogadására?
Igen, hiszen az előkészítő munka már hónapokkal ezelőtt elkezdődött. A Fejér Megyei Kormányhivatal és a székesfehérvári önkormányzat közreműködésével a tárgyi- és a személyi feltételek is adottak ahhoz, hogy januárban zökkenőmentesen kezdődhessen a munka a járási hivatalban. A város polgármesteri hivatalától nyolcvannyolc kolléga érkezett hozzánk, számukra az újévben csak a munkavégzés helye változik meg, a közigazgatási feladatok és a szolgáltató jelleg ugyanis megmarad. Nem aggódom a januári váltás miatt, hiszen az új munkatársak az önkormányzatnál kiválóan dolgoztak és nagy tapasztalattal rendelkeznek. A struktúra átalakítására csak a jogszabályi módosítások miatt volt szükség. A székesfehérvári járáshoz tartozó települések önkormányzataitól huszonkilenc kiválóan képzett kolléga érkezik, és a Székesfehérvári Önkormányzat mellett a községi önkormányzatok is irodabútorokkal és technikai eszközökkel támogatják az új hivatal kialakítását.
Hogyan épül fel a Székesfehérvári Járási Hivatal?
A központi hivatal, az úgynevezett törzshivatal Székesfehérváron, a Honvéd utca 8. szám alatt lesz megtalálható. A másik ügyintézési hely az Okmányirodában, a Koch László utca 4/b földszintjén, illetve első emeletén, a Gyámhivatalban lesz elérhető, de a Gyámhivatal a tervek szerint februárig átköltözik a Honvéd utcába. Mivel az okmányirodai és a gyámhivatali ügyintézés a közigazgatás fontos területei, ezért a hivatal munkatársai az ügyfeleket folyamatosan tájékoztatják arról, hogy a régi kollégákat mikor és hol tudják elérni.
Lesz-e a járásban a székesfehérvári hivatalon kívül más ügyintézési hely?
Tekintettel arra, hogy az ország egyik legnagyobb járásáról van szó - Székesfehérvár mellett huszonegy másik település tartozik ide - két kirendeltséggel kezdjük meg a munkát. Az egyik kihelyezett hivatal Seregélyesen, a polgármesteri hivatallal szemben lévő épületben lesz. A másik kirendeltséget Abán, a polgármesteri hivatalban érhetik el az ügyfelek. Itt évek óta működik egy okmányiroda, amely szervezetileg átkerül a székesfehérvári járáshoz, de Tácról, Csőszről, Soponyáról, Kálozról és természetesen Abáról tisztelettel várjuk majd a lakókat, hogy itt indítsák meg az ügyintézést. Így elérhetővé válik, hogy csak az iratok vándorolnak a városba - lehetőség szerint elektronikusan - nem pedig az ügyfél.
Mi mindent intézhetünk januártól a járási hivatalokban?
A járási hivatalokhoz kerülnek az előbb említett okmányirodai feladatok, a gyámhivatal és lesz egy hatósági osztályunk is, amelynél a szociális és egyéb igazgatási feladatok kerülnek megoldásra. Nagyon fontos változás, hogy hivatalunkban működni fog egy építés- és örökségvédelmi ügyekkel foglalkozó részleg is, az építésügyi hatáskör hat járásra vonatkozik, az örökségvédelem tekintetében pedig mind a kilenc megyei járásban fogja ellátni feladatait.
Teljesen átalakul a magyar közigazgatás rendszere és ebben a változásban a járási hivatalokra nagy feladat hárul. Miért döntött úgy, hogy elfogadja a vezetői felkérést?
A családomban jó néhányan dolgoztak, dolgoznak köztisztviselőként, köztük az édesanyám is, és tőlük láttam a jó mintát, hogy hogyan lehet emberségesen, a közösség érdekeit szem előtt tartva és a jogszabályokat betartva másokon segíteni. Én tizenhét éve dolgozom a közigazgatásban, a diplomák megszerzése után kerültem be ebbe a világba és az utóbbi kilenc esztendőben vezetőként, jegyzőként illetve körjegyzőként végeztem a munkámat. De előtte is a járás illetékességi területén dolgoztam, a megyei önkormányzatnál, a földhivatalnál, majd az úrhidai, csőszi valamint táci polgármesteri hivatalban. Nagyon nagy kihívás a járási hivatal vezetése, a családommal egyeztetve azonban úgy döntöttem, hogy az elmúlt évek tapasztalataira építkezve a következdő időszakot a székesfehérváriak és a környékben élők szolgálatában fogom eltölteni.
Milyennek szeretné látni a Székesfehérvári Járási Hivatalt?
Reményeim szerint a közvetlen kollégáim egy jól működő csapatot alkotnak, olyat, amelynek tagjai megbeszélik, majd gyorsan megoldják a felmerülő problémákat. Társhivatalaink évek óta magas színvonalon látják el feladataikat, ezért nagyon nehéz dolgunk lesz, de abban bízom, hogy ez a szakmaiság nálunk is meglesz. Az a cél, hogy a lakosság érezze, hogy mi, járási köztisztviselők a huszonkét település lakóiért vagyunk, értjük a dolgunkat, értük dolgozunk és őket szolgáljuk.