Az új buszmenetrend tervezet volt a téma a sóstói és maroshegyi fórumon

A jelenlegi 10-es helyett a 120, 420, 512 és 324-es járat közlekedik majd, a jelenlegi 11-es helyett a 106, 1-1/A, 307, 324-est lehet majd használni, a 12-es helyett pedig a 107, 1-1A, 470 és 470/A jár majd a tervek szerint júliustól. A menetrend tervezet és az esetleges átszállások műszakokhoz való finomhangolása most kezdődik, de a hálózat tervezete jelentős mértékben nem változik már.
2016.03.07. 18:46 |
A jelenlegi 10-es helyett a 120, 420, 512 és 324-es járat közlekedik majd, a jelenlegi 11-es helyett a 106, 1-1/A, 307, 324-est lehet majd használni, a 12-es helyett pedig a 107, 1-1A, 470 és 470/A jár majd a tervek szerint júliustól. A menetrend tervezet és az esetleges átszállások műszakokhoz való finomhangolása most kezdődik, de a hálózat tervezete jelentős mértékben nem változik már. A Maroshegy és az Sóstó lakói hétfőn lakossági fórumon személyesen mondhatták el véleményüket, javaslataikat a menetrend tervezetről.

Az új buszmenetrend tervezetet itt találja!

Brájer Éva arra hívta fel a figyelmet, hogy március végén és áprilisban is lesz lakossági fórum a Maroshegyen, melyen szintén várják a lakók észrevételeit a tervezett menetrendről. Mészáros Attila az Alsóváros és a Tóváros önkormányzati képviselője elmondta, hogy nagy változás lesz a közösségi közlekedésben nyártól és szeretnék, ha minél többen mondanák el véleményüket, fogalmaznák meg javaslataikat. Március 17-én az Alsóvárosban, március 31-én pedig a Tóvárosban lesz újabb fórum a tervezett buszmenetrendről.
Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője ismertette a nyáron bevezetendő buszmenetrendet, ami a három évvel ezelőtt tervezett menetrend továbbfejlesztett változata, a lakossági észrevételek és vélemények alapján. A tervezők az ipari parkok nagy foglalkoztatóival is egyeztettek, hogy a műszakváltásokhoz igazodjanak a járatok. Felhívta arra is a figyelmet, hogy az átszállások miatti menetrend „finomhangolás” most kezdődik meg. Érdekes adatként elhangzott, hogy évente 3.3 millió menetrendi kilométert tud finanszírozni és fenntartani Székesfehérvár.
A menetrend tervezettel a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodája továbbra is várja az észrevételeket, javaslatokat a buszmenetrend@szekesfehervar.hu e-mail címen!
A Sóstó Természetvédelmi Terület rekonstrukciója és a stadion környéki utcák, járdák felújítása is szóba került a fórumon. Mészáros Attila elmondta, hogy nyártól kezdve számtalan út, járda és parkoló újul meg a környéken, kialakítanak 300 kerékpár tárolóval egy parkot is. Kiemelte, hogy a temetők mellett is új parkolóhelyeket alakítanak ki. A Sóstó látogatóközpontban, ami szerves része lesz a stadionnak, a természetvédelmi terület értékeit ismerhetik meg. A programra csaknem négymilliárdos támogatást kapott Székesfehérvár: a 218 hektáros Sóstón már 2008 óta szeretné a város megoldani a mederkotrást és megmenteni a természetvédelmi területet. A Zöld tanyát és az erdei iskolát is felújítják és végleges helyet találnak a Vadmadárkórháznak is a Sóstón. A fórumon elhangzott, hogy az Árpád-korban több tanya is volt a Sóstó környékén és szó van arról, hogy egy öko-tanyát is kialakítanának a területen.