-
Búcsúünnep a Zsolt utcában
Gyerekeknek szóló kézműves foglalkozással indult az idei Krisztus Király Napok, a Zsolt utcai templomban és annak közösségi házában. A kicsik mézeskalácsot sütöttek, asztali díszeket, adventi koszorúkat készítettek szombat délelőtt. Az Krisztus Király Templomhoz kapcsolódó búcsúünnep eseményei késő délután folytatódnak.
2024.11.23. -
Pro Theatro-díj
Székesfehérvár kulturális, táncművészeti értékeinek gyarapítása érdekében végzett kiemelkedő munkája elismeréseként Pro Theatro-díjat adományozott Székesfehérvár Közgyűlése Cristina Porres Mormeneo-nak. A Székesfehérvári Balett Színház szólistája és vezető balettmestere a Tűzmadár című táncszínházi produkció pénteki premierje előtt vette át az elismerést dr. Cser-Palkovics András polgármestertől.
2024.11.22. -
150 éves a múzeum
Már nagy erőkkel készülnek az év legfontosabb fehérvári kiállítására a Csók István Képtárban. 150 éves fennállását ünnepli idén a Szent István Király Múzeum - ezen apropóból nyílik majd november 30-án nagyszabású tárlat Fehérváron.
2024.11.22. -
Elkezdődött az énekverseny
Elkezdődött az Országos Gregor József Énekverseny a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnáziumban. Idén közel nyolcvan diák jelentkezett a három napos megmérettetésre.
2024.11.22.
Beindul a Fame a Vörösmarty Színházban - olvasópróbával kezdtek
Az idei június 5-i szombat nem indult átlagosan, már kora reggeltől szállingóztak a stáb tagjai, hogy aztán a Kozák András Stúdióban összeülve először összeolvassák a Fame-et. A meglepetés most sem maradt el, Kéménczy Antal zenei vezetővel, Rovó Tamás koreográfussal, és asszisztensével, Beliczai Bélával ugyanis már pár hete megkezdődött egy előkészítő munka, amelynek most tanúbizonyságát is adták a fiatalok. Az előadás rendezője, Hargitai Iván szerint így sokkal izgalmasabb volt meghallgatni a szövegeket, hiszen érezhető volt, hogy már gondolnak róla valamit a színészek: „Óriási szerencse, hogy nagyon jó csillagállás alatt jött össze ez a csapat, Kéménczy Antal zenei vezetővel és Rovó Tamás koreográfussal. A tehetségünket megítélni nem tudom, de az biztos, hogy ez a fajta lelkiismeretességünk meghálálja magát.”
A rendezői törekvés a Fame kapcsán, hogy a nézők hosszantartó élményként gondoljanak rá: „Én azt gondolom, hogy a néző szereti, ha oldottan szórakozik mindenfajta tehertételtől mentesen, de mégjobban szereti, ha van benne egy csipetnyi gondolat, vagy valamifajta valóság is. Ha ehhez a Broadway-típusú szórakoztató iparhoz csatlakozik gondolat is, akkor sokkal gazdagabbá teszi az énekszámokat is, a koreográfiát, a jeleneteket, a figurákat.”
Ezt a gondolatmenetet követi Kéménczy Antal zenei vezető is, az olvasópróbára azért is készítette fel a fiatalokat, hogy a már félig-meddig meglévő dolgokon tovább tudjanak majd dolgozni: „Nagy reményekkel indultunk, hiszen volt egy nagyon intenzív másfél hét, amikor átnéztük az összes kórusszámot. Az egyénire kevesebb idő maradt. Azért is nehéz, mert összetett a darab, nagyon sok szólam van a kórusokban. Az eredeti Miklós Tibor-szöveghez sok esetben visszanyúltunk. Nem szabad elrugaszkodnunk, az eredeti Broadway-es kottától, mert nagyon komoly szerződés köt bennünket, hogy azt a kottát játsszuk, ami van.”
A díszletről, amit Bátonyi György tervez annyit árult el Hargitai Iván rendező, hogy egy cirkuszi alap lesz: „Minden megjelenik majd, ami ennek 21. századnak a sajátja: a küzdelem, ami hol metaforikus, hol valóságshow-szerű, hiszen a nézők igazi szörnyűségeket és szépségeket akarnak látni. A sportban, küzdelemben ezt nagyon szeretik, ezt idézi meg ez a cirkuszi világ és az aréna, és a helyenként megjelenő ketrecek. Szerintem jól használható, mozgalmas és izgalmas tér lehet ez, emellett nagyon kifejező és inspiráló lesz majd a koreográfus számára is.”
A Fame előbemutatója július 23-án és 24-én lesz, amelyet az egészségügyi dolgozók kapnak meg. A nagyszínházi premier szeptember 11-én lesz. A Vörösmarty Színház társulatából Kiss Diána Magdolna, Sághy Tamás, Imre Krisztián, Kozáry Ferenc és Sághy Tamás vesz részt a produkcióban, valamint Molnár G. Nóra segíti munkájával a koreográfust.