-
Mától várják a tanszeradományokat
Elkezdődött a Gondtalan Sulikezdés tanszergyűjtő akció, melyet nyolcadik alkalommal hirdetett meg az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ és a Next Stop üzletközpont. A támogatásokat 2024. augusztus 12-ig, jövő hétfőig gyűjtik, majd eljuttatják a rászoruló családoknak.
2024.08.08. -
A hontalan állatokért
A hontalan állatok érdekében fogott össze a Herosz Fehérvári Állatotthona és a Damniczki Cukrászda. Augusztus 16-ig, péntekig fogadják a kutyáknak és macskáknak szánt konzervadományokat a Fő utcai cukrászdában, ahol egy állatvédelmi totó is várja a játékos kedvűeket.
2024.08.07. -
Forgalomkorlátozások a városban
Szombaton kezdődik a 2024-es Királyi Napok, melynek kapcsán forgalomkorlátozások fognak életbe lépni. Számos belvárosi és öreghegyi szakasz le lesz zárva ebben a 2 hétben.
2024.08.08. -
Megújul az ivóvízellátási rendszer
A vízügyek területén áthelyeződik a hangsúly a vízkészletekkel való gazdálkodásra a kárelhárításról és kármegelőzésről.
2024.08.08.
Belső kapacitás felmérést végeztek a LÁRKE-nál
Május végén lezárult a Látássérültek Regionális Közhasznú Egyesülete által elnyert, TÁMOP 2.6.2-12/1-2013-0033: Szolgáltatási kapacitásfejlesztés a LÁRKE-nál pályázat megvalósítási szakasza. A 2013. júniusában indult projekt első időszakában – az ECHO Innovációs Műhely közreműködésével - a belső szervezeti kapacitás felmérése zajlott. A közel száz tag által visszaküldött kérdőívek kiértékeléséről tanulmány készült.
2014.06.11. 12:15 |
Május végén lezárult a Látássérültek Regionális Közhasznú Egyesülete által elnyert, TÁMOP 2.6.2-12/1-2013-0033: Szolgáltatási kapacitásfejlesztés a LÁRKE-nál pályázat megvalósítási szakasza. A 2013. júniusában indult projekt első időszakában – az ECHO Innovációs Műhely közreműködésével - a belső szervezeti kapacitás felmérése zajlott arra nézve, hogy milyen valós igényekkel bír a tagság, milyen elképzeléseik vannak életpályájukkal, életkörülményeikkel, szociális körülményeikkel kapcsolatosan, illetve milyen valós szolgáltatási, illetve információs igényeik vannak. A felmérésben közel száz tag küldött vissza értékelhető kérdőívet. A közel száz tag által visszaküldött kérdőívek kiértékeléséről tanulmány készült.
A munka a szervezet belső infrastrukturális feltételeinek értékelésével és fejlesztésével folytatódott. Ennek keretében megtörtént a szervezeti honlap fejlesztése, az informatikai eszközpark felülvizsgálata és kiegészítése. Ugyancsak megtörtént az adatmentés egy tönkrement szerverről, és a szükséges, jogtiszta szoftvereket is beszerezte az egyesület.
A pályázatban vállaltak értelmében sor került a belső humán feltételek értékelésére, fejlesztésére is. Négy munkatárs munkaerő-piaci kompetenciafejlesztő képzésen vett részt, a szervezet munkavállalói számára pedig csapatépítő tréning került megrendezésre. Emellett a projekt résztvevői, munkatársai több alkalommal is részt vettek a projekthez kapcsolódó képzéseken és workshopokon.
A munkaerő-piaci szolgáltatások kapcsán megtörtént a minőségbiztosítási rendszer kidolgozása. A szervezetfejlesztési folyamatban a következő standardok kerültek kiválasztásra: Egyéni igények és szükségletek, Egyéni fejlesztési terv, Esetmenedzselés, Munkaközvetítés, Közfoglalkoztatás szervezés.
A LÁRKE a vállalt standardok szinte mindegyike kapcsán rendelkezett korábbi referenciákkal, a közfoglalkoztatás szervezés standard feladatait azonban soha nem végezte még a szervezet. A kiválasztás célja ebben az esetben egy térítéses szolgáltatás bevezetése volt a szolgáltatási palettára. A fejlesztés során az egyesület minőségügyi kézikönyvben írta le a specifikált standardokat és megalkották az ezekhez kapcsolódó dokumentumtárat is.
A LÁRKE korábban a Civil Centrum Közhasznú Alapítvány segítségével létrehozott egy szervezetfejlesztési tervet. Ez a terv részletes, minden területre kiterjedő fejlesztéseket tartalmazott, csak a megvalósításában voltak elmaradások. Az ECHO Innovációs Műhely által elkészített új szervezetfejlesztési terv mentén kialakultak az új, megvalósítható szervezeti operatív célok. Kialakították a szervezet új működési rendszerének elvi alapjait, meghatározták, hogy ezen új működéshez milyen iratokat, szabályzatokat kell létrehozni.
A fenti feladatokkal párhuzamosan elkészült a szervezet belső működési rendje is, a jogszabályok és a támogató által előírt valamennyi dokumentum létrehozásával. A LÁRKE jelenleg e szabályzatok gyakorlatba ültetésén dolgozik, s ezt tekinti a belső minőségügy alapjainak. A szabályzatoknak megfelelő belső ügyviteli rend kialakítása a 2014-es év legfontosabb feladata.