Business Excellence-közönségdíjat nyert Székesfehérvár

Újabb jelentős elismeréssel gazdagodott Fehérvár. A királyok városa a vidéki „business city” kategóriában elnyerte a közönségdíjat a Business Traveller Hungary magazin által indított szavazáson. A díjat azzal a céllal alapították, hogy a legkritikusabb és leginkább elfogulatlan üzleti utazók dönthessék el, melyik szolgáltatóval voltak a legelégedettebbek, melyik teljesített az elvárható legmagasabb színvonalon.
2015.07.07. 15:01 |
Újabb jelentős elismeréssel gazdagodott Székesfehérvár. A királyok városa a vidéki „business city” kategóriában elnyerte a közönségdíjat a Business Traveller Hungary magazin által indított szavazáson. A díjat azzal a céllal alapították, hogy a legkritikusabb és leginkább elfogulatlan üzleti utazók dönthessék el, melyik szolgáltatóval voltak a legelégedettebbek, melyik teljesített az elvárható legmagasabb színvonalon.
Az elismerést június végén Budapesten, a Zwack Múzeum és Látogatóközpontban adták át.
A Business Traveller Hungary Magyarország egyetlen üzleti utazóknak szóló magazinja, amely négy évvel ezelőtt alapította meg a Business Excellence-díjat azzal a céllal, hogy a legkritikusabb és leginkább elfogulatlan közönség, maguk az üzleti utazók dönthessék el, melyik szolgáltatóval voltak a legelégedettebbek, melyik teljesített az elvárható legmagasabb színvonalon. Idén tíz kategóriában adták át az elismeréseket a hivatásturizmus területén dolgozó szolgáltatóknak. Díjazták a legjobb budapesti és vidéki business szállodát, illetve vidéki és budapesti éttermet, a legjobb corporate utaztatót, légitársaságot, autókölcsönzőt, rendezvényhelyszínt, vidéki "business city-t", és a tavalyi évben piacra lépett sikeres, új turisztikai szolgáltatót. A szakmai zsűri által kiválasztott három jelöltön felül a szavazók is voksolhattak egy-egy szolgáltatóra, így valamennyi meghirdetett kategóriában egy-egy közönségdíjat is átadtak az internetes szavazás alapján. Székesfehérvár ily módon kapta meg a közönségdíjat a „vidéki business city” kategóriában. Az elismerést június végén Budapesten, a Zwack Múzeum és Látogatóközpontban adták át.
F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy Székesfehérvár turizmusa több lábon áll, ezek közül a legtöbb szó a kulturális turizmusról esik, ugyanakkor a helyi szálláskapacitás több mint a fele kifejezetten az üzleti és sportturizmusra rendezkedett be. "Ide soroljuk a négycsillagos szállodáinkat, de a 3 csillagos hotelek életében is nagy jelentőséggel bír az üzleti turizmus." - tette hozzá.
A Székesfehérvári Turisztikai Kft. ügyvezetője szerint turisztikai szempontból az üzleti szegmens tökéletesen egészíti ki a kulturálisat, hiszen itt kifejezetten előny Budapest közelsége, amit más aspektusból időnként kedvezőtlennek érzünk.
A júniusban, Budapesten átvett elismerésről sajtótájékoztatón számolt be Brájer Éva alpolgármester és F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Kft. ügyvezetője.
"A szálláskihasználtság szempontjából is igaz a kiegészítő szerep, hiszen az üzleti vendégek hét közben töltik a szállodákat, míg a hét vége a turistáké." - hangsúlyozta F. Szegő Krisztina, aki szerint a város üzleti vendégeinek jelentős részét az ipari parkjainkban működő multinacionális cégei adják, akik nem csak a szálláskapacitást használják ki, hanem a konferencia termek kínálatát is. Véleménye szerint az üzleti turizmus fejlődéséhez az infrastruktúra mellett fontos a kiváló ár-érték arány, így Fehérvár versenyképes lehet azoknál, akik budapesti minőséget keresnek alacsonyabb áron. Nem csak a szállodákra igaz ez, hanem a köré épülő szolgáltatásokra: a rendezvény helyszínek és vendéglátás minőségére is. "Székesfehérvár közelmúltbeli és jövőbeni fejlesztései alkalmassá teszik a város, hogy ezen az úton tovább haladva üzleti központ szerepet is betöltsön." - hangúlyozta.
Brájer Éva alpolgármester felidézte, hogy a korábbi években sok vita folyt arról, hogy Budapest és Balaton között elhelyezkedve Székesfehérvárnak van-e esélye kulturális turizmusra. "Az üzleti turizmus adott, hiszen Székesfehérvárnak erős a gazdasága, sok külföldi cég van jelen a városban és ez óhatatlanul hozza magával azt, hogy üzleti turizmusban jók vagyunk." - emelte ki Székesfehérvár alpolgármestere, aki reményét fejezte ki, hogy a cím elnyerésében a kulturális turizmusnak is szerepe volt. "Székesfehérvár történelmi belvárosa páratlanul gyönyörű, már csak ezért is érdemes ide látogatni, Hosszú évekkel korábban azt mondtuk, hogy ez csak félnapos vagy egynapos város. Azt gondolom, hogy 2013-ban a Fő utca fejlesztése határvonal volt, amin túllépve megteremtettük az alapokat hiszen a vendégek fogadásához nemcsak egy jó állapotban lévő, esztétikus Fő utca, hanem az is kell, hogy a kulturális intézményeinkban izgalmas, jó kiállítások legyenek, hogy a Vörösmarty Színházunk egy olyan színház legyen ami nemcsak egy igényt kielégítő népszínház, hanem még egy százezres városban is olyan küldetést próbáljon meg betölteni, amelyre méltán lehetünk büszkék művészeti színvonalást tekintve." - hangsúlyozta Székesfehérvár alpolgármestere, aki szólt a  nagyrendezvények szerepéről is. "Nem szerénytelenség kijelenteni, hogy mindegyik a maga nemében és a maga kategóriájában magas színvonalú. Legyen szó sportmajálisról, vagy a Hetedhét Játékfesztiválról, ami az ország egyik legszínvonalasabb gyerekfesztiválja. Kihozzuk a múzeumok kínálatát a köztérre ami egészen unikális és az augusztusi Királyi Napok is jól láthatóan, nagyon tapintatos módon, de mégis folyamatosan formálódik át 2013 óta, hiszen Székesfehérváron az államalapításunk ünnepének szólnia kell a történelmi múltunkról - ezt valósítottuk meg a koronázási szertartásjátékkal - emellett a város nagyon szereti a klasszikus zenét is. Ennek a Harmonia Albensis koncertsorozatra mellett igyekszünk ennek helyet adni a Nemzeti Emlékhelyen is a Musica Sacra keretében. Van egy olyan Koronázási Ünnepi Játékok fesztiválnuk is, amiért érdemes Székesfehérvárra jönni. Mindezek megvalósításakor nem lebegett a szemünk előtt statisztikai számcél, azt valljuk hittel, hogy ha jól tesszük a dolgunkat mindezeken a területeken, akkor a vendégek – főleg ha el is visszük jó marketing kommunikációval számukra ezt a hírt – be fognak térni Székesfehérvárra." - tette hozzá Brájer Éva, aki szerint a város büszke lehet arra is hogy az ittlévő gyárakkal, cégekkel, üzemekkel és vállalkozásokkal aktív kapcsolata van, így ezek egy közösséggé tudnak válni a székesfehérváriakkal.