Buszhálózat bővítés - április 2-án, keddtől több buszjárat közlekedik Fehérváron

Április 2-től tovább bővül a helyijáratos buszhálózat Székesfehérváron. Az új menetrendfüzet már letölthető a város honlapjáról és március utolsó hetétől elérhető lesz a Volánbusz jegypénztáraiban is. Jobban elérhető lesz a kórház az egyes városrészekből, lesznek éjszakai járatok és az Alba Ipari Zónába hét buszjárat is kimegy majd.
A 2024. április 2-től érvényes menetrendi füzetet ITT töltheti le!
2024.04.01. 10:03 |
Buszhálózat bővítés - április 2-án, keddtől több buszjárat közlekedik Fehérváron

A mostani bővítéssel mintegy 280.000 kilométerrel növekszik a hálózati teljesítmény, amivel együtt 2024-ben összesen mintegy 3,5 millió kilométer lesz a fehérvári helyijáratok éves futásteljesítménye.

A plusz táv körülbelül 300 millió forint többletköltséggel jár, ezzel együtt Székesfehérvár Önkormányzata több mint 2,8 milliárd forint hozzájárulást fizet a közösségi közlekedési szolgáltatásért.


A buszhálózat bővítés on-line útvonaltervezőjét az indulási időkkel ITT találja!


A MENETREND füzetet itt töltheti le! (.pdf)


A vonalhálózati térkép itt érhető el! (.pdf)

Vonalhálózati térképNagyításhoz kattintson a képre! 

A korábbi tervezetek tapasztalatai alapján jelentős, évi mintegy plusz 200 ezer km-rel megnövelt teljesítménnyel terveznek, amely lehetőséget ad az egyes városrészekbe éjfél körüli hazajutásra. A hálózatbővítés eredményeként több városrészből lesz elérhető a kórház átszállás nélkül, az Alba Ipari Zóna új területeire is el lehet jutni busszal, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is.

Az Alba Ipari Zóna és a Köfém lakótelep autóbusz hálózata (.jpg)

Ismertető füzet az egyes járatok változásairól! - Kattintson ide a LETÖLTÉSHEZ (.pdf)

2023-ban 30-40%-kal nőtt a jegy- és bérleteladások száma 2022-höz képest, a jövőben pedig arra számítanak, hogy a menetrend bővítése még nagyobb utasszám-növekedést hoz.

A havonta eladott diákbérletek száma átlagosan 4200-ról, 11.500-ra növekedett és áprilistól a 65 év alatti, de már nyugdíjas utazók számára is – hasonló konstrukcióban, mint a diákbérletnél – 280 és 340 forint lesz a bérlet ára. 

A bővítésnél két fontos szempontot vettek figyelembe: egyrészt biztosítani kell a hamarosan nyíló Alba Aréna multifunkcionális rendezvénycsarnok elérését, másrészt az elmúlt években jelentősen kibővült Alba Ipari Zónában is szükségessé vált a járathosszabbítás, hogy a munkavállalók könnyebben közelíthessék meg a Rozmaring utca környékén épült új cégeket.

Egyes vonalak városrészeket összekötő járatokká válnak, illetve a déli összekötő utat is bevonják a közösségi közlekedésbe.

Fontos változás lesz továbbá, hogy minden városrész irányába indítanak járatot éjfél körül, így egyszerűbb lesz a hazajutás egy színházi előadás, bármilyen más belvárosi rendezvény, illetve a késői munkavégzés után. Eszerint a 10-es járat a Maroshegyre, a 912-es az Alsóváros – Őrhalmi szőlők irányába, a 24-es és 32-es járat az Öreghegyre, a 34-es a Felsővárosba és a Fecskepartra, illetve a 37-es a Feketehegyre megy majd.

A módosításokkal több városrészből lehetséges lesz a kórház közvetlen elérése.

A Hunyadi utcai rendelőintézeténél a 43-as és a 44-es járatokon kívül megáll majd a 16-os, a 20-as és a 37-es járat is. További változás lesz, hogy a 13, 13A, 13G, a 13Y, a 27, a 29 és 30 járatok beolvadnak más járatokba, így ezekkel az utazók már nem fognak találkozni. Ezen buszjáratok feladatait veszik át a meghosszabbodó 12Y, 14G, 16, 20, 24, 37 és 42-es járatok. Az intézkedéstől várhatóan hatékonyabb lesz a közösségi közlekedés.


A bővített buszhálózat bővítés on-line útvonaltervezőjét ITT találja!