-
Irodalmi verseny
„Ragyafestés”, kétballábas futás, „kutyagumiszedés” és legfőképpen sok nevetés várt a Móra Ferenc Könyvkiadó és a Hétvezér Általános Iskola által szerevezett irodalmi vetélkedő diákjaira, akik a vármegye minden részéből érkeztek a csütörtöki versenyre. A gyerekek Réz András filmesztétával, a Lukrécia papucsai című gyermekregény írójával is megismerkedhettek.
2024.11.21. -
„Egy fény a szorongatásban”
Egy szikszói ortodox magyar zsidó, Fleischmann Izrael visszaemlékezéseit tartalmazza az a kötet, amelynek bemutatóját november 24-én, vasárnap 16 órától tartják a Vörösmarty Színházban.
2024.11.21. -
Büchner a magyar színpadon
Büchner a magyar színpadon címmel nyílt színháztörténeti kiállítás a Pelikán Fészekben. A tárlat Georg Büchner német drámaíró magyar nyelvű előadásaiból válogat, és egészen jövő év áprilisáig látható.
2024.11.21. -
Farkas Ferenc bérlet
A Vörösmary Színházban megkezdődtek a Farkas Ferenc bérletsorozat előadásai. Az Alba Regia Szimfonikus Zenekar és Petrus Bölöni Sándor csellóművész estjén Wagner, Dohnányi és Schumann művei csendültek fel.
2024.11.19.
Dubrovnikban rendez a Vörösmarty Színház igazgatója
A Dubrovniki Nyári Fesztivál a legrégebbi és legtekintélyesebb horvát fesztivál, amely 1956 óta folyamatosan növeli saját karizmáját. A klasszikus színdarabokat és balettelőadásokat a város utcáin és közterein mutatják be, ezenkívül évről évre zeneszerzők, szólisták és zenekarok nemzetközi élvonalának legjobbjait látják vendégül.Händel 1732-ben komponálta az Orlando c. operáját, amelynek a szerecsenek és keresztények közötti harcról szóló Orlando furioso c. epikus költemény szolgált alapul. Mindkettő Orlando történetét követi, aki az Angelica iránt érzett szerelme és a katonai kötelesség között őrlődik. Händel verziója több helyen eltér a Capeci-féle eredeti szövegtől, például egy új szereplőt ír bele, a mágikus Zoroastrót.Szikora János igazgató az előadás fény- és látványtervét is jegyzi.„Amikor először hallottam ezt az operát, nagyon furcsának tűnt számomra, hogy a történetben van két férfi és két nő, de nincsenek férfihangok a műben. Nincs tenor, nincs bariton, nincs basszus. Ez vajon hogyan történhetett, és mit jelent? Mi az opera titka? E titok megoldását a metamorfózisban találtam meg. Az emberek mindig szeretik megváltoztatni a formáikat, és szeretnek játszani velük. Hallom és látom ezt az operát, mint egy történetet, amelyben az emberek játszanak a szexuális jellemzőikkel és kisugárzásukkal. A mi verziónk teljesen elválik az opera eredeti mitológiai történetétől, és teljes egészében a férfi és a nő közötti kapcsolatokra összpontosít. De ki az igazi férfi és ki az igazi nő, és mit jelent férfinak és nőnek lenni? Az előadásunk felteszi ezeket a kérdéseket, és a válaszunk sokkal közelebb áll Virginia Woolfhoz, mint Ariosto. Orlando csak egy név számunkra. Nem ismerjük a megannyi mitológiai viszonyát, de nagyon jól tudjuk, hogy az élet − mint ahogy a mi produkciónkban is − egy olyan labirintus, amely nem ad egyenes irányt, és gyakran összezavarja azokat az embereket, akik megpróbálják megtalálni az útjukat.” - mondta el Szikora János a produkcióról, amely három alkalommal, július 28-án, 29-én és 30-án látható.