Ebösszeírás - továbbra sem kell a kutyák után adózni a városban

Törvényi kötelezettségének eleget téve ebösszeírást végez Székesfehérvár Önkormányzata. A Hatósági Főosztály vezetője megerősítette: ez semmiképpen sem jelenti azt, hogy a gazdáknak bármiféle fizetési kötelezettsége keletkezne, továbbra sem vezet be ebadót Székesfehérvár Önkormányzata.
2017.05.23. 15:18 |
Ebösszeírás - továbbra sem kell a kutyák után adózni a városban

Az Ebösszeíró adatlap innen is LETÖLTHETŐ (.doc)
Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B. §-ában foglalt kötelezettség alapján Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata 2017-ben is ebösszeírást végez, s az ebtartók által szolgáltatott adatok alapján elektronikus nyilvántartást vezet. 

A Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztálya végzi az ebösszeírással és –nyilvántartással kapcsolatos feladatokat. Kincses Zsolt Dávid főosztályvezető megerősítette: törvényi kötelezettségének tesz eleget a város, a mostani lakossági megkeresések az elektronikus nyilvántartás aktualizálását szolgálják. Önkormányzatunkat törvény kötelezi az ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel három évente legalább egy alkalommal ebösszeírás elvégzésére. 

Fontos tudnivaló, hogy Székesfehérvár Önkormányzata továbbra sem vezeti be az ebrendészeti hozzájárulást, az ún. ebadót. A gazdáknak továbbra sem lesz fizetési kötelezettségük, de kérik, hogy segítsék a hatóság munkáját az adatlapok kitöltésével és visszaküldésével.

Az érvényben lévő jogszabályok alapján az eb tulajdonosa vagy tartója KÖTELES az adatlapon feltüntetett adatokat az Önkormányzat rendelkezésére bocsátani. Arra a kutyatulajdonosra, aki az adatszolgáltatási kötelezettségnek nem tesz eleget, állatvédelmi bírságot szabhatnak ki. 

Az ebösszeíró adatlapok 2017. május 22. és május 26. között kerülnek a lakók postaládájába, s azokat 2017. június 30-ig kell kitöltve visszaküldeni. Erre több módot is biztosítanak:
- levélben, postai úton a Polgármesteri Hivatal Székesfehérvár, Városház tér 2. szám alatti címre
- az Ügyfélszolgálaton (Kossuth u.4.) leadva
- elektronikus úton (aláírva, szkennelt formában) az igazgatas@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címre

Ha valaki nem kapja meg a postai úton kiküldött adatlapot, az beszerezhető a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Irodáján (Városház tér 2. I. em. 12.), az Ügyfélszolgálaton (Kossuth u. 4.), valamint letölthető a www.szekesfehervar.hu honlapról. Telefonos megkeresés alapján is kérhető adatlap az Igazgatási Irodáról (537-195, 537-638).