Egyre nagyobb az esélye, hogy Székesfehérváron építi fel gyárát a Stadler

 Székesfehérvár nyerheti a versenyt a Stadler-gyárért, ugyanis a másik lehetséges versenytárssal Szolnokkal szemben az ipari parkok, a rendelkezésre álló szakképzett munkaerő és az infrastruktúra kiépítettsége miatt előnyre tett szert. Az előnyök mellett van a vállalkozásbarát ügyintézés is. "A jelenlegi állás szerint kétharmad-egyharmad arányban Székesfehérvár az esélyes Szolnokkal szemben arra, hogy helyet adjon alumínium-kocsitesteket előállító üzemünknek" - mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

2006.10.24. 11:28 |
 Székesfehérvár nyerheti a versenyt a Stadler-gyárért, ugyanis a másik lehetséges versenytárssal Szolnokkal szemben az ipari parkok, a rendelkezésre álló szakképzett munkaerő és az infrastruktúra kiépítettsége miatt előnyre tett szert. Az előnyök mellett van a vállalkozásbarát ügyintézés is.

 Bár hivatalos döntés még nem született, minden jel szerint Székesfehérváron építi fel majd új vonatgyárát a Stadler. Szolnok városának a gyár mellett a MÁV-tendert nyert FLIRT összeszereléséről is le kell mondania.

 "A jelenlegi állás szerint kétharmad-egyharmad arányban Székesfehérvár az esélyes Szolnokkal szemben arra, hogy helyet adjon alumínium-kocsitesteket előállító üzemünknek" - mondta el Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint hivatalos határozat még nem született, egyelőre várják az erről szóló egyedi kormánydöntést.

 A vezető úgy véli, több érv is a város mellett szól. Egyrészt Székesfehérváron már most rendelkezésre áll olyan szakképzett munkaerő, amely elegendő lehet a gyár zökkenőmentes beindításához. Másrészt a már jelenleg is külföldi cégek sorának otthont adó város kiváló infrastruktúrával, öt ipari parkkal rendelkezik, amihez vállalkozásbarát ügyintézés is társul.

 A közlekedési összeköttetést, illetve az elhelyezkedést tekintve is Székesfehérvárnak áll a zászló. Mivel a MÁV által rendelt első 30 vonat dunántúli szakaszokon (Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya) áll forgalomba, ráadásul a karbantartó bázis is a közelben, Pusztaszabolcson épül fel.


 Ezek mellett elvileg döntő szempont lehet az egyes városok után járó támogatási összeg is, amelynek végleges nagyságát a kormány rövidesen közli a Stadler vezetésével. Szolnoknak azonban anyagi téren nagyon rá kellene ígérnie Fehérvárra ahhoz, hogy a svájci vállalatnak megérje lemondani a fenti előnyökről; ennek reális esélye elenyésző.

 Mint ismert, a svájci cég elvileg négy fajta forrásból részesülhet támogatásban. A munkaügyi tárca dotációja teremtett munkahelyenként 800 ezer és 1,5 millió forint között lehet az adott régió fejlettségétől függően, s ez a kormányzati szerv állapítja meg a képzési támogatás nagyságát is. A GKM által odaítélt GVOP a technológiát fejlesztő gépbeszerzések finanszírozását segíti, a Pénzügyminisztérium pedig a társasági nyereségadó jelentős részének, akár 80 százalékának elengedésével motiválhatja a vállalatot.

 Bár néhány fenti szempontban Szolnoknak áll a zászló, Dunai Zoltán szerint a két város nem különbözik egymástól túlzottan a támogatás intenzitását tekintve. Legalábbis nem annyira, hogy az képes legyen kompenzálni a Székesfehérvár nyújtotta előnyöket.

Gazdaság

  1. XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj

    A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman,  Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is. 

    2024.11.22.
  2. Openhouse iroda nyílt

    Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.

    2024.11.22.
  3. Hackaton győztesek

    24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.

    2024.11.16.
  4. 3. Harman Hackathon

    24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.

    2024.11.15.