Egyre népszerűbb a vállalkozások körében a Vásárlóbarát Város Program

Számos programmal gazdagítja a megyeszékhely életét az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért. Oktatást tartanak a munkatársak az általános- és középiskolákban, disputára szólítják fel a diákokat, valamint egyre nagyobb teret hódít a Vásárlóbarát Város Program. A részleteket sajtótájékoztató keretében mutatták be.
2013.11.20. 11:58 |
Számos programmal gazdagítja a megyeszékhely életét az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért. Oktatást tartanak a munkatársak az általános- és középiskolákban, disputára szólítják fel a diákokat, valamint egyre nagyobb teret hódít a Vásárlóbarát Város Program. A részleteket sajtótájékoztató keretében mutatta be Róth Péter, Székesfehérvár Megyei Jogú Város alpolgármestere, Ruff Tamás, az Echo Nonprofit Network szakmai igazgatója, és Németh László, az Alapítvány elnöke.
"Egy évvel ezelőtt indult útjára a Vásárlóbarát Város Program és a kezdetekkor nem gondoltam volna, hogy ennyi idő alatt ilyen sok vállalkozás csatlakozik a kezdeményezéshez." – mondta el Róth Péter alpolgármester, aki örömének adott hangot, hogy egyre több fehérvári vállalkozás tekinti felnőttnek a vásárlókat és áll felelősen a fogyasztóvédelem kérdéséhez. Székesfehérvár alpolgármestere köszönetet mondott a Vásárlóbarát Város Program létrehozójának és azoknak a vállalkozásoknak is, akik részesei a kezdeményezésnek.
Az 57. üzlet is csatlakozott a Vásárlóbarát Város Programhoz Székesfehérváron. A kezdeményezés elsődleges célja olyan, a helyi kereskedők, vállalkozók és a fogyasztóvédelmi társadalmi intézmények, szervezetek önkéntes részvételén alapulva, szabályozott együttműködés kialakítása a tisztességes és etikus piaci magatartás továbbfejlődése és a város vásárló és látogató vonzó képességének növelése érdekében. A programban együttműködő vállalkozások szem előtt tartják a jóhiszeműség és tisztesség, a jogkövető magatartás, az együttműködés, a tájékoztatás, a fogyasztóbarát szemlélet, az ellenőrizhetőség, a legjobb üzleti gyakorlat alkalmazásának elvét, mindezt a kiszámíthatóság és a következetesség mentén.
 Az Alapítvány céljait nagyban segíti a TÁMOP-2.6.2-12/1-2013-0032 “Foglalkoztatási szolgáltatások bővítése a Fogyasztóvédelmi Alapítványnál” elnevezésű konstrukció, amelynek keretei között fogyasztóvédelmi oktatást tartanak a szervezet munkatársai a székesfehérvári általános- és középiskolákban. Az alapítvány fontosnak tartja, hogy a helyi lakosság széles körben tájékozódjon a fogyasztóvédelem őket érintő legfontosabb információiról. A fiatalok jelentős célcsoportot jelentenek, hiszen ők képezik a jövő vásárlóerejét, ezért kell, hogy már minél fiatalabb korban megszerezzék a megfelelő ismereteket, érvényesítsék az őket megillető jogokat, ezáltal tudatos vásárlóvá váljanak. Az iskolai oktatási program a 2012-2013-as tanév második félévében indult útjára, a nyári szünetig több mint 20 osztályban jártak a szakemberek. A 2013-2014-es tanévben is folytatják ezt a tevékenységet, még több általános iskola és gimnázium bevonásával. Jelenleg a 7., 10., 11. évfolyamoknak tartanak a képzést, a második félévben ez bővül a 6. valamint a 9. osztályosok oktatásával. 2013. november 25-én egész napos programmal várja a diákokat a Gaja Környezetvédő Egyesület az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért és a Bugát Pál Középiskola a Gyümölcs utca 15-ös szám alatt található intézménybe.
A „Ne vásárolj semmit!” naphoz kapcsolódóan érdekes előadásokat hallgathatnak meg a diákok, bemutathatják a csapatok azt az akciótervet, amelyet annak érdekében dolgoztak ki, hogy ezen a napon ne vásároljon senki semmit. A napot disputa zárja, 3 fős csapatok mérettethetik meg magukat egy olyan vitajátékban, amelyben a logikus érvelési technikát, a kulturált vitatkozás, beszélgetés szabályait, az egymás iránti toleranciát gyakorolhatják. A téma a vásárlási szokások, valamint a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos környezetvédelem lesz. 2012-ben az Echo Innovációs Műhely közhasznú egyesület a Gazdasági és Versenyhivatal Versenykultúra Központjának támogatásával Fogyasztóvédelmi információs és oktató pontot működtetett a Fehérvári Civil Központban. Az információs és oktatópont elsősorban a fogyasztás, vásárlás, szolgáltatás igénybevétele előtti állapotra fókuszált, a helyes, tudatos vásárlói, fogyasztói döntés kialakítását segítette és nem a fogyasztói sérelmek utólagos kezelésére helyezte a hangsúlyt. Az idén novemberben 6-án megkötött civil együttműködési megállapodás alapján a Fogyasztóvédelmi információs és oktató pontot mostantól nem az Echo Egyesület, hanem az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért szervezet működteti a Fehérvári Civil Központban.