Egyre több a hat éves iskolaéretlen gyerek - ülésezett az Oktatási Fórum

 A nehezen kezelhető gyermekek integrálásának lehetőségeiről tárgyalt az Oktatási Fórum, amin ott volt Boldizs Kálmánné alpolgármester asszony és Dr. Vas Rezső humán fejlesztési tanácsnok is. Az ülésen az oktatási intézmények vezetői és szakértők fejtették ki véleményüket milyen irányban kellene keresnie a megoldást a városnak, erre az egyre sürgetőbb kérdésre. Az alpolgármester kiemelte, hogy „egyre több olyan kisdiákkal találkozuni, aki iskolaéretlen és nem képes 6 éves korban megkezdeni az általános iskolát."

2005.05.05. 01:03 |

 A nehezen kezelhető gyermekek integrálásának lehetőségeiről tárgyalt az Oktatási Fórum, amin ott volt Boldizs Kálmánné alpolgármester-asszony és Dr. Vas Rezső humán fejlesztési tanácsnok is. Az ülésen az oktatási intézmények vezetői és szakértők fejtették ki véleményüket milyen irányban kellene keresnie a megoldást a városnak, erre az egyre sürgetőbb kérdésre.

 Boldizs Kálmánné alpolgármester asszony elmondta:  „Egyre több olyan kisdiákkal találkozunk, aki iskolaéretlen és nem képes 6 éves korban megkezdeni az általános iskolát. Ennek okai megfigyeléseink alapján különböző magatartási, részképességi zavarok. Azt gondolom egy város vezetésének és az oktatásban dolgozó kollegáknak, szakembereknek ezzel a kérdéskörrel foglalkozniuk kell és ezt kezelni is kell, de hogy ez milyen irányú legyen ahhoz a város oktatási intézmény vezetőinek és szakértők véleményét kértük.”

 Az alpolgármester asszony a lényeg összefoglalása után átadta a szót Kocsi Ilonának a Beszédjavitó Intézet igazgatónőjének, aki elmondta: „Fontosnak tartom a beszédhibás gyerekek kezelésénél a súlyos beszédhibás gyerekek időszakos szegregációját. Azért tartom fontosnak, mert a súlyos beszédhibás gyerekek korai fejlődését segíti. Ezek mellet intézetünkben nagy probléma a súlyos nyelvi fejlődésű gyerekek nagy aránya. Én a korai fejlesztés mellet teszem le a voksomat.”

 Dr. Laczkó Ildikó a nevelési tanácsadó igazgatója fontosnak tartja egy mentálhigiénés központ létrehozását, ahol szülők és gyermekek együtt vehetnének részt foglalkozásokon, illetve fontosnak tartja a pszichológus lánc kialakítását.