-
Jótékonysági tanszergyűjtés
A Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtár az Adypapír papír-írószer bolttal és az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központtal együttműködve jótékonysági tanszergyűjtést szervez. Augusztus 18-ig két helyszínen várják az új, illetve jó állapotú, használt tanszereket.
2024.07.29. -
Pótfelvételi az Óbudaira
Pótfelvételit hirdetett az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara, így van még esélye a diákoknak, hogy bejussanak hazánk második legnagyobb műszaki és gazdasági képzéseket folytató felsőoktatási intézményébe. A pótfelvételi jelentkezési időszak: 2024. július 30. – augusztus 7. 24 óra.
2024.07.28. -
Kiégett egy lakás Almássy telepen
Fehérvári, pétfürdői és siófoki tűzoltók fékezték meg a lángokat az Almássy telepen. Egy tetőtéri lakásban keletkezett tűz hajnalban, több embert ki kellett menekíteni. Egy fiatal lányt súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.
2024.07.29. -
Lezárások a FEZEN kapcsán
Forgalmirend-változásra kell számítania az autósoknak a FEZEN kapcsán. Emellett a 12Y jelzésű autóbusz is terelőútvonalon közlekedik. Székesfehérvár rangos zenei fesztiválja július 31-e és augusztus 3-a között várja a közönséget.
2024.07.29.
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé alakult az Arany János Iskola
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben. A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
2007.11.12. 07:07 |
Szakmai konferenciát rendeztek pénteken délelőtt a Városházán az Arany János Általános Iskola és Speciális Szakiskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménnyé válása alkalmából. Az intézmény utazó gyógypedagógiai szolgáltatást működtet az általános iskolákban, de pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat is nyújt a kistérségben.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.
A sajátos nevelési igényű tanulók nevelése párhuzamosan folyik a speciális és integráltan a többségi intézményekben. Egyre több azoknak az intézményeknek a száma, amelyek nyitottak az új szakmai és környezeti kihívásokra, készek a befogadásra. A gyógypedagógiai tevékenység egyik legfontosabb sikerkritériuma, hogy a gyermekek társadalomba való beillesztése megvalósulhasson.
Az elmúlt tíz évben elsősorban a szülők, de a többségi és a speciális intézmények kezdeményezésére is megjelentek a befogadás (a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének) egyedi, esetleges, intézményekhez kötött megoldásai. A speciális intézmények közül többen módszertani központtá alakultak, és szolgáltatásaikkal, aktív együttműködésükkel spontán kapcsolatok működtetésével segítették a befogadás eredményességét. Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a kistérségben élő emberek sajátos nevelési igényű gyermekeinek többségi általános iskolában történő oktatásához kapcsolódó integrált oktatásuk támogatását is fölvállalta.