-
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29. -
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12.
Elfogadta a Parlament a közlekedéssel kapcsolatos törvények módosítását
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl. Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat és azt is, ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el.
2006.12.12. 07:36 |
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.