-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Elfogadta a Parlament a közlekedéssel kapcsolatos törvények módosítását
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl. Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat és azt is, ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el.
2006.12.12. 07:36 |
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.