-
Emléktúra a doni hősökért
Emlékmenettel, túrával, koszorúzással emlékeznek ezen a hétvégén a doni hősökre. Január 10-én, pénteken hagyományőrző díszelgéssel, koszorúzással emlékezik a Honvéd Hagyományőrző Egyesület és a Doni Bajtársi Szövetség, január 11-én, szombaton pedig a MATASZ Székesfehérvári Szervezete indít emléktúrát.
2025.01.09. -
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14.
Elfogadta a Parlament a közlekedéssel kapcsolatos törvények módosítását
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl. Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat és azt is, ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el.
2006.12.12. 07:36 |
Elfogadta az Országgyűlés a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényt, ami egyrészt a EU-szabályokhoz igazítja a magyarországi szabályozást, másrészt egyes jogalkalmazási problémákat is kiküszöböl.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.
Az új előírások szerint gyorsforgalmi utakon és országos főutakon a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat díjfizetési kötelezettség terheli. Ennek oka, hogy az utakat leginkább rongáló járműveknek hozzá kell járulniuk a fenntartáshoz. Jövőre a matricás rendszerhez kapcsolódik ez a díjfizetési kötelezettség, amit 2008-tól elektronikus díjfizetési rendszer vált majd fel.
A gyorsforgalmi utak közé tartoznak azok az autópályák és autóutak, amelyek neve „M"-mel kezdődik. A főutak körébe azon országos úthálózati elemek sorolhatók, amelyek azonosítása 1, 2, vagy 3 számjeggyel történik.
A törvény bevezeti a zajvédelmi díjat. Ennek megfelelően a nyilvános repülőtér üzemben tartója a repülőtér-használat díjának elemei között a zajt okozó légi járművek járatóival szemben zajvédelmi költségeit érvényesítheti. A felszámítandó zajvédelmi díj mértékét az illetékes légiközlekedési hatóság határozatban állapítja meg.
A változtatás része, hogy a nyilvános repülőterek felelősségbiztosítását a tárgyévet megelőző 3 év átlagos utaslétszáma alapján állapítják meg. Így a felelősségbiztosítás mértéke illeszkedik a repterek forgalmához, lehetővé téve az arányosabb teherviselést.
Ha valaki a jövőben nem fizeti meg a parkolási díjat, az új jogszabály szerint a pótdíjfizetési felszólítást 60 napon belül meg kell kapnia. A pótdíjfizetési kötelezettség öt év helyett egy év alatt évül el, a pótdíj után késedelmi kamatot nem lehet követelni.
A törvény szerint a bevásárlóközpontokhoz vezető utakat és a belső úthálózatot is engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal.
A vasúti közlekedésről szóló törvény módosítása szerint a közlekedési hatóságnak a vasúti műszaki engedély kiadására a jelenlegi 30 nap helyett a jövőben 90 nap áll rendelkezésére.
A belvízi közlekedésre vonatkozó módosítás két technikai jellegű témát érint. Egyrészt a folyami információs szolgáltatásokról szóló, 2005-ös EU-irányelv a tagállami jogba történő emelést írja elő, másrészt az Európai Bíróság határozatai szükségessé teszik a tengeri hajók parancsnokának és első tisztjének állampolgárságával összefüggő rendelkezések felülvizsgálatát.