-
Elegáns rózsakert az Órajátéknál
Rózsaágyást alakított ki a Városgondnokság a Kossuth udvarban az Órajáték előtt. A mintegy 250 rózsatövet pénteken ültették el a Városgondnokság kertészei. Alapvetően fehér, krém, sárga és rózsaszín rózsák kerültek a virágágyásba, amik különböző magasságúra nőnek majd.
2025.03.07. -
Szemléletformáló túra
Nyílt napot tartott a csala-pénzverővölgyi hulladékkezelő telepen a DEPÓNIA Kft. A túrán a legmodernebb válogatási technológiákkal, a szemét és a hulladék közötti különbséggel, valamint a konyhai hulladékok külön gyűjtésének fontosságával is megismerkedhettek a résztvevők.
2025.02.25. -
Játszótér Csalán
Elkészült az új kerítés, és így még biztonságosabbá vált a csalai játszótér. A közösségi téren a tavalyi évben megújult a kiülők nádtető borítása, az előírásoknak megfelelően kicserélték a gumilapokat, valamint egy új, egyensúlyozó eszközzel is bővült a játszótér.
2025.02.20. -
Új közvilágítás épült
Tavaly épült meg a Bátky Zsigmond és a Halász utca között egy új járdaszakasz, amihez mostanra kiépült a közvilágítás is. Ez utóbbi munka műszaki átadását tartották kedden délelőtt: elkészült öt új közvilágítási oszlop, egy másikon pedig kétkarú lámpatestre cserélték a korábbi világítást, továbbá a Fehér Palota fele is korszerűsítették a közvilágítást a járdák mellett.
2025.02.18.
Elkészült a Székesfehérvári Vasútállomás felújítása
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
2016.12.19. 13:36 |
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
KÉPGALÉRIA az átadásról
KÉPGALÉRIA az átadásról
Az építkezés során rugalmas sínkötésekkel fektettek le mintegy 20 kilométernyi vágányt, 89 új és korszerű kitérőt építettek be és a sínek egymáshoz rögzítését különleges hegesztési eljárással végezték, ami szintén hozzájárult a vibráció csökkentéséhez és a vasúti kocsik simább futását teszi lehetővé. A munkálatok során jelentős mennyiségű, sok tízezer köbméternyi szennyezett földet és követ vittek el, aminek helyére hasonló mennyiségben építettek be tiszta anyagot. A székesfehérvári vasútállomás legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt és az eltelt 60 évben a vágányhálózat illetve a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.

Az átadáson ott volt Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Fehérvár országgyűlési képviselője, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgatóhelyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
Vargha Tamás, köszöntőjében arról beszélt: Székesfehérvár Európai léptékkel is jelentős utak csomópontjában fekszik. A most átadott új vasúti pálya és a huszonegyedik századi biztosítóberendezés összehangolja a vonatok közlekedését és ezáltal biztonságosabbá is teszi a forgalmat. Cser-Palkovics András polgármester úgy fogalmazott, hogy a város akkor tudja kiemelt szerepét továbbra is megtartani, ha mint közlekedési csomópont is fejlődik. Az országosan is jelentős ipari központ fejlődése pedig nemcsak a helyiek, hanem a nemzetgazdaság szempontjából is fontos - mondta. Hozzátette, hogy Székesfehérváron a jövőben intermodális közösségi közlekedési központ létesül a vasútállomás mellett, valamint parkolókat is kialakítanak.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese emlékeztetett: a székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítésették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség. Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója a beruházás részleteiről elmondta: 19 kilométer hosszan vágányátépítés történt, megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon, több perontető és három új peronlift épült. Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.
Az intermodális csomópont programnak köszönhetően, várhatóan 2-3 éven belül az állomás előtti tér és az autóbuszmegálló is megújul, valamint a parkoló is bővül, hogy egy teljes értékű, korszerű infrastruktúra álljon rendelkezésre az utazóközönség számára.