-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Elkészült a Székesfehérvári Vasútállomás felújítása
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
2016.12.19. 13:36 |
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
KÉPGALÉRIA az átadásról
KÉPGALÉRIA az átadásról
Az építkezés során rugalmas sínkötésekkel fektettek le mintegy 20 kilométernyi vágányt, 89 új és korszerű kitérőt építettek be és a sínek egymáshoz rögzítését különleges hegesztési eljárással végezték, ami szintén hozzájárult a vibráció csökkentéséhez és a vasúti kocsik simább futását teszi lehetővé. A munkálatok során jelentős mennyiségű, sok tízezer köbméternyi szennyezett földet és követ vittek el, aminek helyére hasonló mennyiségben építettek be tiszta anyagot. A székesfehérvári vasútállomás legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt és az eltelt 60 évben a vágányhálózat illetve a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.
Az átadáson ott volt Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Fehérvár országgyűlési képviselője, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgatóhelyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
Vargha Tamás, köszöntőjében arról beszélt: Székesfehérvár Európai léptékkel is jelentős utak csomópontjában fekszik. A most átadott új vasúti pálya és a huszonegyedik századi biztosítóberendezés összehangolja a vonatok közlekedését és ezáltal biztonságosabbá is teszi a forgalmat. Cser-Palkovics András polgármester úgy fogalmazott, hogy a város akkor tudja kiemelt szerepét továbbra is megtartani, ha mint közlekedési csomópont is fejlődik. Az országosan is jelentős ipari központ fejlődése pedig nemcsak a helyiek, hanem a nemzetgazdaság szempontjából is fontos - mondta. Hozzátette, hogy Székesfehérváron a jövőben intermodális közösségi közlekedési központ létesül a vasútállomás mellett, valamint parkolókat is kialakítanak.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese emlékeztetett: a székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítésették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség. Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója a beruházás részleteiről elmondta: 19 kilométer hosszan vágányátépítés történt, megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon, több perontető és három új peronlift épült. Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.
Az intermodális csomópont programnak köszönhetően, várhatóan 2-3 éven belül az állomás előtti tér és az autóbuszmegálló is megújul, valamint a parkoló is bővül, hogy egy teljes értékű, korszerű infrastruktúra álljon rendelkezésre az utazóközönség számára.