-
Újabb fejlesztések a Sóstón
Befejeződött a Sóstó Természetvédelmi Terület és a Csónakázó-tó rehabilitációját, valamint a Sóstói Stadion fejlesztését összefogó tízéves projekt, amely mintegy 20 milliárd forint vissza nem térítendő kormányzati forrásból valósult meg. A program záró elemeit csütörtökön mutatták be a Sóstó Vadvédelmi Központban, melynek játszótere új eszközökkel, élményelemekkel bővült, készült egy új röpde és egy kifutó is.
2024.09.05. -
Kezdődik a felújítás
Az iskola minden felszerelése átköltözött mostanra a Tolnai utcába, és a következő kettő tanévben az egykori Bory Jenő Általános Iskola épülete lesz a Vasvári Pál Gimnázium otthona - tájékoztatott Facebook oldalán Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András.
2024.08.14. -
Megújult a Jancsárkert
Befejeződtek a Jancsárkert Termelői és Biopiac területén az új, kibővült piactér építési munkálatai. Az új csarnok augusztus 8-tól várja a vásárlókat. A kényelmes vásárlást szolgálva átépítették a területen levő parkolókat, zöldterületeket és utakat is.
2024.07.31. -
Újra nyitva a pálya
Két részletben építi teljesen újjá a Városgondnokság a Bregyóban található extrém pályát. Az új pálya első része már elkészült és ismét használható. Ősszel pedig további négy elemmel bővítik a Bregyó skateparkot, ezzel lesz majd teljes.
2024.07.26.
Elkészült a Székesfehérvári Vasútállomás felújítása
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
2016.12.19. 13:36 |
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
KÉPGALÉRIA az átadásról
KÉPGALÉRIA az átadásról
Az építkezés során rugalmas sínkötésekkel fektettek le mintegy 20 kilométernyi vágányt, 89 új és korszerű kitérőt építettek be és a sínek egymáshoz rögzítését különleges hegesztési eljárással végezték, ami szintén hozzájárult a vibráció csökkentéséhez és a vasúti kocsik simább futását teszi lehetővé. A munkálatok során jelentős mennyiségű, sok tízezer köbméternyi szennyezett földet és követ vittek el, aminek helyére hasonló mennyiségben építettek be tiszta anyagot. A székesfehérvári vasútállomás legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt és az eltelt 60 évben a vágányhálózat illetve a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.
Az átadáson ott volt Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Fehérvár országgyűlési képviselője, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgatóhelyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
Vargha Tamás, köszöntőjében arról beszélt: Székesfehérvár Európai léptékkel is jelentős utak csomópontjában fekszik. A most átadott új vasúti pálya és a huszonegyedik századi biztosítóberendezés összehangolja a vonatok közlekedését és ezáltal biztonságosabbá is teszi a forgalmat. Cser-Palkovics András polgármester úgy fogalmazott, hogy a város akkor tudja kiemelt szerepét továbbra is megtartani, ha mint közlekedési csomópont is fejlődik. Az országosan is jelentős ipari központ fejlődése pedig nemcsak a helyiek, hanem a nemzetgazdaság szempontjából is fontos - mondta. Hozzátette, hogy Székesfehérváron a jövőben intermodális közösségi közlekedési központ létesül a vasútállomás mellett, valamint parkolókat is kialakítanak.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese emlékeztetett: a székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítésették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség. Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója a beruházás részleteiről elmondta: 19 kilométer hosszan vágányátépítés történt, megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon, több perontető és három új peronlift épült. Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.
Az intermodális csomópont programnak köszönhetően, várhatóan 2-3 éven belül az állomás előtti tér és az autóbuszmegálló is megújul, valamint a parkoló is bővül, hogy egy teljes értékű, korszerű infrastruktúra álljon rendelkezésre az utazóközönség számára.