-
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03. -
Szájkosárral és pórázzal Balatonra
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.
2024.06.26.
Elkészült a tanulmányterv az M8 gyorsforgalmi út Fejér megyei szakaszára
![Elkészült a tanulmányterv az M8 gyorsforgalmi út Fejér megyei szakaszára](/_upload/images/news/62791/megye m8 01.jpg)
Fejér megyében két olyan útfejlesztés előkészítése indult el tavaly, amelyeket a lakosság hosszú ideje jogosan vár: az egyik a 13-81-63-as utak négysávosítása, amelyből utóbbi kettő érinti a megyét, illetve az M8-as gyorsforgalmi út, amely tulajdonképpen az M6-os és M7-es autópályákat köti össze 50 kilométer hosszan és tehermentesíti a 61-es, 62-es és 64-es utakat, továbbá segíti a munkaerő mobilitását, a gazdaságélénkítést, valamint a biztonságos és gyors közlekedést.
Az M8-as tanulmánytervének első változata kész, a környezeti hatásvizsgálat folyamatban van és várhatóan 2022. januárra engedélyes tervek lesznek, márciusra pedig jogerős építési engedélyek, ezt követően 6-8 hónap alatt a kiviteli tervek is elkészíthetők, így 2023-ban elindulhatnak a kivitelezési munkálatok.
Az M8-as 20 méter szélességű, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út lesz óránként 110 kilométeres megengedett legnagyobb sebességgel.
Elhangzott, hogy a 81-es és 63-as utak esetében is elindult a tervezés, a környezetvédelmi hatások vizsgálata és a tanulmányterv készítése. A tervek szerint 2022-re ezek készen lehetnek, 2023-re pedig elkészülhetnek az engedélyes tervek.
Törő Gábor és Varga Gábor országgyűlési képviselők egyaránt a térség kitörési lehetőségeként beszéltek az M8-asról. Úgy vélték Dél-Fejér a legnagyobb nyertese lesz az M8-asnak, amely a térség felzárkózásának kulcsa lesz.
Törő Gábor szerint Polgárdi térségét nem csak közlekedési szempontból tehermentesíti majd az évtized közepétől, hanem gazdasági szempontból is fontos beruházás lesz, hiszen a város ipari parkja az M7-es mellett már az M8-ason is megközelíthetővé válik.
Varga Gábor arra hívta fel a figyelmet, hogy az M0-ás már nem fejleszthető tovább és nem tudja tökéletesen ellátni a feladatát, az újabb gyűrű, amelynek része az M8-as is, azonban megoldhatja a főváros problémáit. Szerinte Fejér megye déli része megérdemli a fejlesztést és élni fog az út adta lehetőségekkel.
Az elkészült tanulmányterveket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint az UNITEF '83 Zrt. és a FŐMTERV képviselői a sajtótájékoztatót követően részletesen is ismertették.
Az M8-as gyorsforgalmi út Balatonfőkajár mellett érinti Fejér megyéből Lepsényt, Enyinget, Mátyásdombot, Déget, Kislángot, Kálozt, Sárszentágotát, Sárbogárdot, Mezőfalvát, Nagykarácsonyt és Baracsot. Az útszakaszhoz csomóponttal kapcsolódik a 6301-es, a 6307-es, a meglévő és a kétsávosított 63-as, illetve a 6228-as út. A tervek szerint a gyorsforgalmi úton 38 műtárgy, egyszerű és komplex pihenőhely, valamint mérnökségi telep épül.