-
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09.
Elkezdődött az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 kilométeres vonalszakasz villamosítását célzó projekt keretében kezdődött meg az 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózat kiépítése. A villamosítással összefüggően Szabadbattyánban a meglévő villamos alállomást is kibővítik, a pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően pedig az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek a vonalon.
A villamosítási és pályafelújítási munkákkal párhuzamosan átépítik és akadálymentesítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat. Alsóörsön a meglévő, de használaton kívüli vágányokat megszüntetik, továbbá a felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet és új járműtároló épületet létesítenek a karbantartó járművek részére.
Az állomásokon az új vágányhálózat és a szükséges kitérőcserék mellett – az utaskiszolgálás színvonalának növelése érdekében – korszerűsítik a térvilágítást, 55 centiméteres magasperonokat és 7 darab esőbeállót építenek. Előkészítenek olyan, a későbbi fejlesztésekhez szükséges csatlakozási pontokat is, amelyek lehetővé teszik a korszerű jegykiadó automaták és a vizuális utastájékoztatás kiépítését, így azokat a peron bontása nélkül lehet majd a jövőben telepíteni. A közlekedés biztonságának növelése érdekében 5 állomáson átalakítják a biztosító berendezéseket, valamint a több szintbeni keresztezést biztosító útátjárót és gyalogos átjárót is átépítik.
„Egy több mint 110 éves vonalszakaszról van szó, amelyen nagyjából 50 éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést, noha a nyári hónapokban komoly forgalomnak van kitéve. A villamosítás – a menetidő és a környezetterhelés csökkenésén túl – erre is hosszú távú megoldást nyújt” – mondta Lóczi Gábor, a Vasútvill Kft. projektvezetője.
Az észak-balatoni vasútvonal nyári szezonális kihasználtságát a beruházás ütemezésnél is figyelembe vették, ezért kezdődött meg a kivitelezés csak szeptember folyamán. A munkálatok 2021. május közepéig több ütemben fognak megvalósulni. Ezen időszakok alatt részleges éjszakai vágányzárakra és teljes vonatkizárásokra is számítaniuk kell az utasoknak, az utasforgalom lebonyolítását ilyenkor vonatpótló autóbuszok biztosítják majd. Ugyanakkor a 2020. nyári főszezonban a vonatközlekedés korlátozásával járó munkálatokat felfüggesztik, így június közepétől augusztus végéig a vasúti forgalom zavartalan lesz.
A fejlesztés közel 23 milliárd forintból, Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretein valósul meg, a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közreműködésével. A munkát a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázat eredményeként a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium végezheti el.