Élmény KÉP - Tudás TÁR a Városi Képtár - Deák Gyűjteményben

 Az Élmény KÉP – Tudás TÁR foglalkozássorozat évzáróját tartják június 8-án, kedden délután öt órakor a Városi Képtár – Deák Gyűjteményben, ahol kiállítást is rendeznek a múzeumi órákon készült alkotásokból. A képtárban egyébként hat intézményből mintegy 250 fiatal vehetett részt múzeumpedagógiai foglalkozásokon az elmúlt évben. Gyermekközeliek voltak az előadások: például az óvodások minden óra előtt beléptek a varázsképkereten keresztül egy másik világba és ott folyt a foglalkozás. A múzeumi órákra a következő tanévben is szeretettel várják az iskolásokat.
2010.06.01. 10:20 |
 Az Élmény KÉP – Tudás TÁR foglalkozássorozat évzáróját tartják június 8-án, kedden délután öt órakor a Városi Képtár – Deák Gyűjteményben, ahol kiállítást is rendeznek a múzeumi órákon készült alkotásokból. A képtárban egyébként hat intézményből mintegy 250 fiatal vehetett részt múzeumpedagógiai foglalkozásokon az elmúlt évben. A múzeumi órákra a következő tanévben is szeretettel várják az iskolásokat.
 
 A kortárs művészetek iránt is elkötelezett a Városi Képtár és ennek a fajta művészetnek az értését szeretnék átadni a pedagógusokon keresztül a fiataloknak. „A saját korunkban élve kipróbálhatják a diákok, hogy milyen az alkotás folyamata.” – mondta Szűcs Erzsébet a képtár vezetője. A múzeumi milliő kiszakíthatja őket az eredeti helyszínről és más élménnyel gazdagíthatja őket.
 
 
 Szirmai Nóra, aki múzeumpedagógusként dolgozik a képtárban elmondta, hogy a pályázat során hat oktatási intézménnyel kötöttek együttműködési szerződést. (A Hang-Szín-Tér Művészeti Szakközépiskola, a Hétpettyes Óvoda, a Munkácsy Mihály Általános Iskola, a Rákóczi Úti Óvoda, a Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola, illetve a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola diákjai állítják majd ki munkáikat.) Reményét fejezte ki, hogy minél több intézmény kihasználja majd, hogy a Városi Képtárban múzeumi órákra van lehetőség. Olyan tudás alapú foglalkozásokat hoztak létre, amik játékos csoportmunkán alapulnak. Gyermek közeliek voltak az előadások: például az óvodások minden óra előtt beléptek a varázsképkereten keresztül egy másik világba és ott folyt a foglalkozás.