-
Felépült a kórhát új tömbje
Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.
2024.11.18. -
Megszépül a kis park
A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.
2024.11.15. -
Fákat és több ezer évelőt is ültetnek
A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.
2024.11.13. -
BIM alapú tervezés a Jákyban
Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.
2024.11.11.
Elsőként Fejér megyében állnak forgalomba az új Mercedes-Benz buszok
Az új buszok bemutatásán arról is szó volt, hogy hamarosan 12 új elektromos autóbusz érkezik a fehérvári helyi közlekedésbe.
Az ITE Bus & Truck Kft-vel kötött szerződésnek köszönhetően összesen 88 ilyen típusú jármű kezdi meg szolgálatát Fejér, Hajdú-Bihar és Komárom-Esztergom megye útjain, melyek közül az első hat darab a Fejér megyében élők még kényelmesebb és komfortosabb utazását biztosítja.
Az új buszokkal a Székesfehérvár - Sárosd, Székesfehérvár - Hantos - Nagylók, Nagylók - Sárbogárd, Székesfehérvár - Aba, Székesfehérvár - Enying, Enying - Dég, Enying - Simontornya, Enying - Mátyásdomb, Lepsény – Enying – Szabadhidvég - Felsőnyék, Siófok – Enying – Kisláng és Enying - Siófok autóbuszvonalakon találkozhatnak.
A 45 ülő és 30 állóhellyel rendelkező autóbuszok alacsony belépésűek, akadálymentes kialakításúak. Az új járműveket klímaberendezéssel, kamerával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel és utasszámlálóval, valamint üléspáronként egy darab USB-csatlakozóval szerelték fel. Az autóbuszokat a minél kevesebb károsanyag kibocsátásával járó, hatékony és biztonságos üzemeltetés érdekében EURO6 előírásoknak megfelelő dízelmotor hajtja.
2018 óta összesen 82 új buszt állított forgalomba a Volánbusz Székesfehérvár környékén.
Dr. Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter elmondta: „Magyarország tiszteletre méltó hagyományokkal bír a busz- és a vasúti járműgyártás terén. A közösségi buszközlekedés szolgáltatási színvonalának emelése és a fenntarthatóság mellett iparfejlesztést ösztönző megfontolásokat is igyekezett érvényre juttatni a magyar kormány, amikor a Volánbusz a 2018-as járműfiatalítási programját elindította. Az elmúlt négy évben nagyarányú járműfejlesztést hajtott végre a társaság, amelynek eredményeként autóbusz-állomány 40 százaléka megújul az év végére, a flotta átlagéletkora 8 év közelébe csökken a program megkezdése előtti több mint 13 évről. A megújuló flotta jelentős része a hazai gyártású. A nemzeti vasúttársasággal egységes irányítás alá került társaság száz elektromos autóbusz beszerzésére nyújtott be sikeres pályázatot a Zöld Busz Program keretében. Az idei év elejétől már zajlik azoknak a Mercedes-Benz eCitaro típusú járműveknek a próbaüzeme, amelyekből negyven darab a budapesti agglomerációban közlekedik majd. További hatvan darabra is folyamatban van a közbeszerzés, Győr után Székesfehérvárra érkezhet majd a legtöbb, összesen 12 elektromos jármű. A kormány célja, hogy a közösségi közlekedés versenyképességének erősítésével jelentősen emelje a magyar családok életminőségét, és a buszközlekedési szolgáltatás modernizációjával eljutási időben és árban is vonzó választást nyújtson a számukra.”
A közösségi közlekedés fejlesztése, a közlekedési infrastruktúra és a járműállomány folyamatos korszerűsítése túlmutat önmagán: nemcsak a nemzeti vagyont gyarapítjuk új vagyonelemekkel, de a színvonalas, megbízható és biztonságos szolgáltatás révén a vidék népességmegtartó képességét is erősítjük – mondta dr. Juhász Roland, állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkár. „A járműmodernizációs program a Volánbusz működőképességének, sikeres jövőképének egyik kulcseleme, amely elősegíti a fenntartható és korszerű közösségi közlekedés elérését, és hozzájárul a közösségi közlekedést választók számának növeléséhez, valós alternatívát kínálva az egyéni közösségi közlekedéssel szemben. Egyúttal rámutat arra is, hogy az állami vállalatok igenis képesek megújulni, és a piaci igényekhez igazodva az állampolgárok érdekeit szolgálni."
Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy különösen fontos előre lépés az új buszok folyamatos beszerzése, mivel minden nap tapasztaljuk a városi közlekedésben, hogy a gépjárművek megemelkedett számával nő az autóban eltöltött idő mennyisége is. „A közösségi közlekedés éppen ezért elképesztően fontos számunkra, hiszen ha minél több ember használja munkába, iskolába járásra a buszokat vagy vonatokat, akkor összességében mindenki hamarabb célba fog érni, a környezetvédelemről nem is beszélve."
A MÁV – Volán - csoport kiemelt figyelmet fordít Székesfehérvár és Fejér megye vasúti és közúti közösségi közlekedési hálózatának fejlesztésére, állomásaink, megállóhelyeink modernizálására – emelte ki Dr. Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök vezérigazgatója. "A Budapest - Pusztaszabolcs vonalszakasz felújításának köszönhetően javultak Pusztaszabolcs és a főváros közötti eljutási lehetőségek, Dunaújváros pedig 20 perccel közelebb került Budapesthez a csúcsidei gyorsított vonatok révén. Nyár óta a villamosítás lehetővé teszi, hogy korszerű villanymozdonyokkal és motorvonatokkal biztosítsuk a komfortos, környezetbarát közlekedést Balatonfüred és Székesfehérvár között. A Velencei-tó és Fehérvár érintésével pedig emeletes KISS motorvonatok is közlekednek már a Balaton déli partjára a turisztikai szezonban. A székesfehérvári vonal menti állomásokra, megállóhelyekre 24 új jegykiadó automatát telepítettünk. A Velencei-tónál és a martonvásári, bicskei állomásokon pedig háromszáz férőhelynyi kerékpártárolót alakítunk ki, Gárdonyban húsz parkolót építünk. Martonvásáron és Bicskén korszerűbbé tesszük az állomásokat. A Magyar Falu Program keretében márciusra megújul Zichyújfalu állomása, és idén hét Fejér megyei vasútállomáson, megállóhelyen telepítünk fedett kerékpártárolókat, esőbeállókat, padokat és utastájékoztatási felületeket."
A nyár közepéig Fejér megyébe érkező 26 autóbusznak köszönhetően a térségben közlekedő helyközi járműállományon belül a szóló kivitelűek közel 12 százaléka, míg a teljes megyei állománynak a 9 százaléka újul meg.
A Volánbusz is kiemelt figyelmet fordít a magyar munkaerővel és hozzáadott értekkel előállított hazai gyártmányokra, ezért is külön öröm, hogy társaságunk forgalomba állítja az első magyar gyártású uj Mercedes-Benz REFORM 501 LE típusu autóbuszokat - emelte ki dr. Pafféri Zoltán, a társaság elnök vezérigazgatója.
„Jelentős előrelépés előtt állunk a székesfehérvári helyi közlekedésében is: 12 új elektromos meghajtású jármű fiatalíthatja a helyi állományt. A fejlesztésekkel azt szeretnénk eléri, hogy minél többen tegyék le a slusszkulcsot és az autó helyett inkább szálljanak buszra, vonatra, hisz a közösségi közlekedés választása egy könnyen, bárki által megtehető lépés a környezetvédelem és fenntartható jövő útján." - mondta a Volánbusz vezérigazgatója.
A tavaly náron sikerrel zárult beszerzésnek köszönhetően összesen 365 darab CREDOBUS Econell típusú jármű állhatott forgalomba országszerte, amiket most 88 darab hazai gyártású, új MercedesBenz REFORM 501 LE típusú autóbusz követ. Az új autóbuszok nyár közepéig állnak forgalomba Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom és Fejér megye útjain. A nettó 6.4 milliárd forint összértékben beszerzett autóbuszokat az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. gyártotta Debrecenben.