-
Átvette a kinevezést
Dr. Pintér Sándor belügyminiszter Dr. Bakos Gábort bízta meg a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház főigazgatói feladatainak ellátásával. A megbízási díszokiratot ünnepi állománygyűlés keretében vette át az új főigazgató Dr. Rétvári Bence miniszterhelyettestől, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkárától, a Szent György Kórház Romhányi Auditóriumában.
2024.07.17. -
A 17-esekre emlékeznek
A Magyar Királyi Székesfehérvári 17. Honvéd Gyalogezred tiszteletére Székesfehérvár minden évben az ezred napján, július 18-án szervez megemlékezést a Zichy ligetben. A katonai tiszteletadással zajló eseményen az emlékező beszédet követően koszorúzásra kerül sor.
2024.07.17. -
Felajánlások a mentőknek
Különböző hasznos, a mindennapi munkát elősegítő és komfortosabbá tevő eszközökkel gazdagodtak a velencei mentőállomás dolgozói. A felajánlás a JóPont Alapítványtól érkezett, akik minden alkalommal igyekeznek más és más szervezetet támogatni.
2024.07.17. -
Átvette kinevezését
Bakos Gábort bízta meg a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház főigazgatói feladatainak ellátásával Pintér Sándor belügyminiszter. A megbízási díszokiratot ünnepi állománygyűlés keretében vette át az új főigazgató.
2024.07.17.
Épületgépészeti kuriózum a Vörösmartyban - a projekt egy darabja szemléltetőeszköz lesz
![Épületgépészeti kuriózum a Vörösmartyban - a projekt egy darabja szemléltetőeszköz lesz](/_upload/images/news/60282/pipelife- (1).jpg)
Egy igazi épületgépészeti kuriózum érkezett a Székesfehérvári SZC Vörösmarty Mihály Technikum és Szakképzőbe: az Épületgépészeti Múzeum a Pipelife Boszporusz Projektnek egy náluk őrzött darabját ajándékozta az iskolának.
A Pipelife a világon egyedülálló, 2 m átmérőjű csöveket készít, amiket a világ minden részére, vízi szállítással juttatnak el, majd az épületgépészet számos területén használnak fel. A projekt összesen 4,3 km hosszú, szálanként 400 méteres csőköteget vitt el az Északi-tengerről a Földközi-tengeren keresztül a Fekete-tengeri Odesszáig.
Szépné Holczer Piroska, az intézmény igazgatója örömmel fejezte ki, hogy az országban egyedülálló darab náluk van, a szakma új generációjának a közvetlen környezetében.
Chappon Mária, a múzeum igazgatósági tagja azt mondta, kiváló helyre került ez a különleges darab, hiszen a szakmai oktatásban kifejezetten fontosak az eredeti szemléltetőeszközök. A múzeumból már több érdekes tárgy érkezett az iskolába, többek között egy templomból származó kályha, egy gyönyörű porcelán kád vagy az Operaház egykori szellőzőberendezése – amik a technika fejlődésének a tanulmányozásához nagyon jó lehetőséget kínálnak.
![A Pipelife Boszporusz Projekt bemutatója a Vörösmartyban](/_upload/images/medialibrary/60281/pipelife- (4).jpg)
Érdeklődőket előzetes bejelentkezés után, szakmai körbevezetéssel tudnak fogadni iskolaidőben.
A Pipelife Boszporusz Projektről:
2011 májusában a valaha gyártott leghosszabb műanyag csőköteg haladt át a Boszporuszon Törökországban. Minden egyes szál 400 m hosszú és 2 m átmérőjű volt, 66 mm-es falvastagsággal. A Norvégiai Stathelle városában készültek a csövek a Pipelife Norvégia gyárában, összesen 4307 m csőhosszal, 1640 tonna össztömegben és tengeri vontatással érték el a beépítési célállomást az ukrajnai Odessza városában. Március 25-én indult a szállítmány az Északi-tengerről, a La-Manche csatornán keresztül az Atlanti-óceánra, majd onnan a Gibraltár-szoroson át a Földközi-tengerre. Május 6-án a Dardanellák után Törökországot érintve a Boszporusz-szoroson át folytatta az útját a Fekete-tengeren egészen a célállomásig, az ukrajnai Odessza kikötőjéig. A vontatóhajó sebessége 4-6
csomó volt és az út teljes hossza körülbelül 4223 tengeri mérföld.
A Pipelife a földön az egyetlen cég, amely nagy hosszúságú, nagy átmérőjű HDPE (nagysűrűségű polietilén) csövek gyártására és szállítására képes egészen 2 m átmérőig. A nagy csőhosszúság kifejezetten alkalmassá teszi a szállítmányt tengeri vontatásra, ami úgy történik, hogy a csöveket mindkét végükön végelzáró dugókkal, vagy karimás kötésekkel vízhatlanná tesznek, majd a norvégiai gyárból egészen a felhasználási helyig tengeren vontatják azokat.